en? ... nog een nieuwe aanwinst ??? [Elise MKII]

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: en? ... nog een nieuwe aanwinst ???

Bericht door Bzguy »

Herman schreef:
of eventjes een verschil van 17.392 eurokes--- is het dat wel waard ?
17392 EUR voor n verschil tussen 136 - 220 pk ; met die 17k EUR krijg je dat makkelijk gelijk, denk ik ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: en? ... nog een nieuwe aanwinst ???

Bericht door Frederik »

Herman schreef:nog meer frustrerend is het grote verschil tussen een lotus europa s en en een europa se... terwijl men via een ecu update ook de 225 pk kan behalen nadien...
Herman, Hans, ...
Om misverstanden te vermijden ... dergelijke motortuning is in België strikt verboden hé!


A.) AUTOKEURING
Op de keuring kunnen ze U afkeuren, maar ze kunnen het meestal visueel niet bewijzen. Enkel indien ze een testbank moesten hebben zou het eventueel mogelijk zijn, echter kan dit ook negatief resulteren voor de staat (vele auto's hebben hun basis PK's niet) maar dit is een heel ander verhaal.
Risico : rode kaart, verboden tot verkeer & terugtrekking verzekering.

B.) VERZEKERING
Uw verzekering is niet in orde, want U hebt meer vermogen dan origineel. Uw verzekering kan niettig verklaard worden + boete voor rijden met onverzekerd voertuig.Risico : Bij een ongeval waarbij U in fout bent kunnen ze zich volledig terugtrekken en NIET overgaan tot betaling van alle kosten en schade.

C.) BIV
Je hebt te weinig BIV betaald, dus dat is belastingsfraude.
Risico : boetes (valt nog mee ;))

D.) TAKSEN (autobelastingen)
Je betaald (meestal) jaar na jaar te weinig autobelastingen, dit wordt ook weer aanzien als belastingsfraude.

Risico: boetes en herzieningen met terugwerkende kracht.

Wie beweerde ook al weer dat de auto niet de melkkoe is/was van de staat? :-)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: en? ... nog een nieuwe aanwinst ???

Bericht door Frederik »

Je kan wel je extra vermogen aangeven aan de verzekering, uw agent zal misschien nog een aanpassing durven doen, maar bij een ongeval met enstige materiale en/of lichamelijke schade zal de maatschappij wel hun eigen recht aantonen.

Wil je het helemaal goed doen dan zou je een nieuwe PVG moeten aanvragen en dan heel de reutemeteut in orde brengen met alle kosten vandien.

Bij Lotus zou het misschien nog lukken, maar ditzelfde mag je vergeten bij 99% van de andere automerken. De invoerders leveren gewoon geen papieren voor motorisch aangepaste voertuigen.

Enkel weet ik dat als je een VW/Audi/Seat laat tunen door ABT (www.abt.de) waarvan Dieteren en dus ook de dealers dealer van zijn, Dieteren nieuwe boorddocumenten levert, maar je moet het dus wel bij hen laten doen. Dus 2x kassa kassa.
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: en? ... nog een nieuwe aanwinst ???

Bericht door Bzguy »

Frederik schreef:
Herman schreef:nog meer frustrerend is het grote verschil tussen een lotus europa s en en een europa se... terwijl men via een ecu update ook de 225 pk kan behalen nadien...
Herman, Hans, ...
Om misverstanden te vermijden ... dergelijke motortuning is in België strikt verboden hé!


A.) AUTOKEURING
Op de keuring kunnen ze U afkeuren, maar ze kunnen het meestal visueel niet bewijzen. Enkel indien ze een testbank moesten hebben zou het eventueel mogelijk zijn, echter kan dit ook negatief resulteren voor de staat (vele auto's hebben hun basis PK's niet) maar dit is een heel ander verhaal.
Risico : rode kaart, verboden tot verkeer & terugtrekking verzekering.

B.) VERZEKERING
Uw verzekering is niet in orde, want U hebt meer vermogen dan origineel. Uw verzekering kan niettig verklaard worden + boete voor rijden met onverzekerd voertuig.Risico : Bij een ongeval waarbij U in fout bent kunnen ze zich volledig terugtrekken en NIET overgaan tot betaling van alle kosten en schade.

C.) BIV
Je hebt te weinig BIV betaald, dus dat is belastingsfraude.
Risico : boetes (valt nog mee ;))

D.) TAKSEN (autobelastingen)
Je betaald (meestal) jaar na jaar te weinig autobelastingen, dit wordt ook weer aanzien als belastingsfraude.

Risico: boetes en herzieningen met terugwerkende kracht.

Wie beweerde ook al weer dat de auto niet de melkkoe is/was van de staat? :-)
Frederik, iedereen weet dat dat allemaal verboden is (wat mag er eigenlijk WE:L in dit klotenland :s ? ), maar nu niet katholieker beginnen doen dan de paus he ;)

Dank dat heel veel sportwagen-eigenaars (onafhankelijk van merk/type) in de fout zijn, en al die hobby-tunerkes met hun plastieken verbouwsels dan :s ?

Denk dat weinigen hun auto nog steeds standaard is : mijne niet, jouwe nie ...
Laatst gewijzigd door Frederik op 22 jan 2009, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: mijn quote aangepast, omdat ik nog een aanpassing had gedaan...
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: en? ... nog een nieuwe aanwinst ???

Bericht door Herman »

Frederik schreef:
A.) AUTOKEURING
Op de keuring kunnen ze U afkeuren, maar ze kunnen het meestal visueel niet bewijzen. Enkel indien ze een testbank moesten hebben zou het eventueel mogelijk zijn, echter kan dit ook negatief resulteren voor de staat (vele auto's hebben hun basis PK's niet) maar dit is een heel ander verhaal.
Risico : rode kaart, verboden tot verkeer & terugtrekking verzekering.

B.) VERZEKERING
Uw verzekering is niet in orde, want U hebt meer vermogen dan origineel. Uw verzekering kan niettig verklaard worden + boete voor rijden met onverzekerd voertuig.Risico : Bij een ongeval waarbij U in fout bent kunnen ze zich volledig terugtrekken en NIET overgaan tot betaling van alle kosten en schade.

C.) BIV
Je hebt te weinig BIV betaald, dus dat is belastingsfraude.
Risico : boetes (valt nog mee ;))

D.) TAKSEN (autobelastingen)
Je betaald (meestal) jaar na jaar te weinig autobelastingen, dit wordt ook weer aanzien als belastingsfraude.

Risico: boetes en herzieningen met terugwerkende kracht.

Wie beweerde ook al weer dat de auto niet de melkkoe is/was van de staat? :-)
a/ als de update via lotus zelf komt en de ,kit ervoor bestemd is ,kan men een eenvoudige aanpassing via lotus op het pvg attest vragen als het er al niet op staat.... dus dat is geen echt risico...
b/ ge kunt uw verzekering perfekt aanpassen, en naargelang uw relatie met uw maatschappy zult ge al dan niet moeten bijbetalen...
c/ biv.... dit is een aanpassing nadien, en als er al extra biv moet betaald worden is dit in funktie vd ouderdom vd wagen...
d/ autorijtaks--- dit wordt toch grotendeels berekend op de motorinhoud die dezelfde gebleven is....

iedereen moet dat natuurlijk voor zich zelf uitmaken... ook zullen er wel nog andere verschillen in de nieuwprijs zitten, zoals velgen, remmen, opties zoals het luxe interior is std. op een Europa SE, terwijl dat op een S een extra prijs is... maar wat ik met deze topic wil duidelijk maken is, dat er los vd catalogusprijs plots een enorm (eind) prijsverschil kan zitten van de ene tegenover de andere auto tengevolge van enkele kw's meer...

maar ik ervaar heden dat het zéér moeilijk is om de allerlaatste gepubliceerde 2009 nieuwprijzen van autos' te vinden op het net.... meschien schermen de merken dit wel bewust af, daar er nu in deze tijden met vrij grote kortingen gewerkt wordt, en daardoor meschien zouden de normale prijzen een verkeerd beeld scheppen vd prijzen... :?: wie kent een goede site met de recentste 2009 prijzen ?
Laatst gewijzigd door Herman op 22 jan 2009, 12:17, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: en? ... nog een nieuwe aanwinst ???

Bericht door Frederik »

Bzguy schreef:Frederik, iedereen weet dat dat allemaal verboden is (wat mag er eigenlijk WE:L in dit klotenland :s ? ), maar nu niet katholieker beginnen doen dan de paus he ;)

Dank dat heel veel sportwagen-eigenaars (onafhankelijk van merk/type) in de fout zijn, en al die hobby-tunerkes met hun plastieken verbouwsels dan :s ?

Denk dat weinigen hun auto nog steeds standaard is : mijne niet, jouwe nie ...
Ik wil zeker niet pretenderen een heilige te zijn, wel integendeel ;)

Maar ik moet-wil echter duidelijk maken dat dergelijke aanpassingen principieel verboden zijn en dus ook strafbaar/vervolgbaar zijn. Dit om misverstanden te vermijden en op het forum 'juiste' informatie te geven aan de onwetenden.
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: en? ... nog een nieuwe aanwinst ???

Bericht door bartvdb »

bravo met je aankoop .
ik rij zelf ook met een "s" en volgens mezelf en veel anderen is ie in 't dagelijks normaal verkeer aangenamer om te rijden dan de extremere sc .

ik heb wel medelijden met je dat je nu zolang "zonder "zit maar er is nog ons forum he om die tijd te overbruggen .

groeten van bart
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: en? ... nog een nieuwe aanwinst ???

Bericht door Bzguy »

bartvdb schreef:bravo met je aankoop .
ik rij zelf ook met een "s" en volgens mezelf en veel anderen is ie in 't dagelijks normaal verkeer aangenamer om te rijden dan de extremere sc .

ik heb wel medelijden met je dat je nu zolang "zonder "zit maar er is nog ons forum he om die tijd te overbruggen .

groeten van bart
ben ook benieuwd naar de opvolger :)

Pff, k wil nen Elise :cry:

Tja, k vrees dat ik nog n jaartje of 2 vast zit : mijne blikken doos is bijna 1 jaar oud, die van ons madam net t zelfde, maar binnen n goei 2 jaar krijg k n mooie promotie, dus dan gaat den dezen hier naar de Lotus dealer :P

iemand die weet of Lotus diplomatieke kortingen geeft en bereid is om ons madam hare Polo over te nemen :mrgreen: ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: en? ... nog een nieuwe aanwinst ???

Bericht door WimC »

sc...
ik heb een soort van planning in mijn hoofd. Ik schat met deze auto 3 à 4 jaar te rijden en zou dan pas willen overgaan op de sc. Maar dan moeten we toch even afwachten wat carrière doet.
De BIV is een spijtige zaak, maar kan deze wel aanvaarden.

heb een fotootje gevonden van hoe hij er ongeveer zou moeten uitzien.
Heb wel nog een "wish list" tegen deze zomer (zeker nu ik deze foto heb gezien)
- hard top (is wel mooi hé)
- Stage1 uitlaat
- luchtfilter
- sc spolier
- een kennis van mij doet lederen interieurs. Wou het touring pack niet nemen, maar rood/bordeaux leder zou wel mooi zijn.

Wim
Bijlagen
E GRIJS.jpg
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: en? ... nog een nieuwe aanwinst ???

Bericht door Bzguy »

WimC schreef:sc...
ik heb een soort van planning in mijn hoofd. Ik schat met deze auto 3 à 4 jaar te rijden en zou dan pas willen overgaan op de sc. Maar dan moeten we toch even afwachten wat carrière doet.
De BIV is een spijtige zaak, maar kan deze wel aanvaarden.

heb een fotootje gevonden van hoe hij er ongeveer zou moeten uitzien.
Heb wel nog een "wish list" tegen deze zomer (zeker nu ik deze foto heb gezien)
- hard top (is wel mooi hé)
- Stage1 uitlaat
- luchtfilter
- sc spolier
- een kennis van mij doet lederen interieurs. Wou het touring pack niet nemen, maar rood/bordeaux leder zou wel mooi zijn.

Wim
Mooi mooi ! Is dat 'titanium' grijs ?

Ik zou eerder opteren voor zwart met zwarte velgen, mss niet DE mooiste kleur, maar k heb iets met zwart ... (mss 'stealth' gehalte ?)

goh, eigenlijk is n Elise mooi in alle kleuren :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie