Lotus Eco Elise
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:14
- Auto: Elise MK II - Matra 530
- Locatie: Heule - Sente
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Lotus Eco Elise
Het beste vondt ik toen ze op Top Gear met de elektrische Elise effe lieten zien wat er gebeurd als ge die dan oplaad.
Ze staken de stekker in en dan lieten ze zien waar dat uitkwam......
Juist ja in een kerncentrale of in een centrale die elektriciteit opwekt door kolen op te branden!!!!
Milieuvriendelijk hé, zo'n elektrisch otoke...
Ze staken de stekker in en dan lieten ze zien waar dat uitkwam......
Juist ja in een kerncentrale of in een centrale die elektriciteit opwekt door kolen op te branden!!!!
Milieuvriendelijk hé, zo'n elektrisch otoke...
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
- Naam: Bart
- Auto: Elise S2
- Locatie: Maasmechelen
Re: Lotus Eco Elise
Hoe je het draait of keert, het productieproces voor ecologische toepassingen zal steeds een discussiepunt blijven. En dan heb ik het niet alleen over mechanische produktie van bv. electriciteit ( in deze Elise niet van toepassing ). Stel je eens voor dat men alle autos laat rijden op bio-brandstoffen ( bv koolzaad ) en gaat maken van hennep. Alleen al de nodige teelt hiervan zorgt voor problemen qua voedselproduktie.
In het artikel is men zo vol lof over dat zonnepaneel op het dak. Zonnepanelen ( fotovoltaïsche cellen ) worden al een hele tijd verwerkt in flexibele dakdichtingen zoals PVC, dus dat principe is al oud. Maar tegelijkertijd weet ik dan weer wel dat de produktie van flexibele zonnepanelen milieubelastender is dat de produktie van traditionele panelen. Maw, ik denk dat we er nog lang niet zijn ....
In het artikel is men zo vol lof over dat zonnepaneel op het dak. Zonnepanelen ( fotovoltaïsche cellen ) worden al een hele tijd verwerkt in flexibele dakdichtingen zoals PVC, dus dat principe is al oud. Maar tegelijkertijd weet ik dan weer wel dat de produktie van flexibele zonnepanelen milieubelastender is dat de produktie van traditionele panelen. Maw, ik denk dat we er nog lang niet zijn ....
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 11:51
- Auto: -
Re: Lotus Eco Elise
elektrische wagen bestaat al heel lang, maar wat we nu vlugvlug zien verschijnen op de markt is dus enkel 100% commercieel/marketing om op een groene trend te scoren. Maar deze energie komt van ergens, en vaak niet van weinig vervuilende kerncentrales...(probleem aan kern is hoe men daarmee prutst om rendement te verhogen en meer winst te maken). Ook moet j levensduur van een wagen niet vergeten, hoe lang gaat die batterij mee en hoeveel kost het om te vervangen?
De auto bestaat al heel lang, dus krijgen we al een hele tijd feedback op dit product. Toch zijn onze autos weinig geevolueerd tegenover het origineel ontwerp.
Een auto in 2010 zou:
-flexibel moeten zijn(en dan geen 4kante doos met modulairbare zetels)
-energiebron1: kleine elektromotor in 2 of 4 wielen.
-recuperatie van energie(rem,beweging,vering,luchtstroom,...)
-energiebron 2 100% aangedreven door recuperatie
De auto bestaat al heel lang, dus krijgen we al een hele tijd feedback op dit product. Toch zijn onze autos weinig geevolueerd tegenover het origineel ontwerp.
Een auto in 2010 zou:
-flexibel moeten zijn(en dan geen 4kante doos met modulairbare zetels)
-energiebron1: kleine elektromotor in 2 of 4 wielen.
-recuperatie van energie(rem,beweging,vering,luchtstroom,...)
-energiebron 2 100% aangedreven door recuperatie
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Lotus Eco Elise
Jaja, ik weet het ik val in herhaling maar waarom niet meer LPG promoten!!!a_fond schreef:elektrische wagen bestaat al heel lang, maar wat we nu vlugvlug zien verschijnen op de markt is dus enkel 100% commercieel/marketing om op een groene trend te scoren. Maar deze energie komt van ergens, en vaak niet van weinig vervuilende kerncentrales...(probleem aan kern is hoe men daarmee prutst om rendement te verhogen en meer winst te maken). Ook moet j levensduur van een wagen niet vergeten, hoe lang gaat die batterij mee en hoeveel kost het om te vervangen?
De auto bestaat al heel lang, dus krijgen we al een hele tijd feedback op dit product. Toch zijn onze autos weinig geevolueerd tegenover het origineel ontwerp.
Een auto in 2010 zou:
-flexibel moeten zijn(en dan geen 4kante doos met modulairbare zetels)
-energiebron1: kleine elektromotor in 2 of 4 wielen.
-recuperatie van energie(rem,beweging,vering,luchtstroom,...)
-energiebron 2 100% aangedreven door recuperatie
Ik zal het antwoord al geven...
OMDAT ZE ER NIET GENOEG AAN VERDIENEN !!!
En daar draaid het toch vooral om of heeft iemand hier een andere mening?
Er is een politieke partij die dit al enkele malen voorgesteld heeft om de LPG taks af te schaffen maar het is altijd maar een klein artikelke in de krant en ge hoord er daarna niks meer van! Langs de andere kant misschien beter zo wand als ze die taks afschaffen is het waarschijnlijk om op een andere manier 4 keer zo veel te verdienen aan de LPG rijders. Zo werkt dit nu eenmaal in dit apenland!
- wimvanbeeck
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- Locatie: Lommel
Re: Lotus Eco Elise
Lpg kost aan de bron bijna evenveel als benzine en diesel ( zie www.febiac.be ) maar en zitten minder accijnsen op dan bij benzine en diesel, vandaar de extra taks ter compensatie, Lpg is ook vervuilend, bijna even veel CO2 uitstoot als benzine, iets minder roet en zwavel uitstoot, Lpg is ook een fosili brandstof en wat dat betreft met dezelfde problemen als benzine en diesel, afhankelijk van het midden-oosten en ook eindige hoeveelheid aan grondstofovi schreef:Jaja, ik weet het ik val in herhaling maar waarom niet meer LPG promoten!!!a_fond schreef:elektrische wagen bestaat al heel lang, maar wat we nu vlugvlug zien verschijnen op de markt is dus enkel 100% commercieel/marketing om op een groene trend te scoren. Maar deze energie komt van ergens, en vaak niet van weinig vervuilende kerncentrales...(probleem aan kern is hoe men daarmee prutst om rendement te verhogen en meer winst te maken). Ook moet j levensduur van een wagen niet vergeten, hoe lang gaat die batterij mee en hoeveel kost het om te vervangen?
De auto bestaat al heel lang, dus krijgen we al een hele tijd feedback op dit product. Toch zijn onze autos weinig geevolueerd tegenover het origineel ontwerp.
Een auto in 2010 zou:
-flexibel moeten zijn(en dan geen 4kante doos met modulairbare zetels)
-energiebron1: kleine elektromotor in 2 of 4 wielen.
-recuperatie van energie(rem,beweging,vering,luchtstroom,...)
-energiebron 2 100% aangedreven door recuperatie
Ik zal het antwoord al geven...
OMDAT ZE ER NIET GENOEG AAN VERDIENEN !!!
En daar draaid het toch vooral om of heeft iemand hier een andere mening?
Er is een politieke partij die dit al enkele malen voorgesteld heeft om de LPG taks af te schaffen maar het is altijd maar een klein artikelke in de krant en ge hoord er daarna niks meer van! Langs de andere kant misschien beter zo wand als ze die taks afschaffen is het waarschijnlijk om op een andere manier 4 keer zo veel te verdienen aan de LPG rijders. Zo werkt dit nu eenmaal in dit apenland!
WIM
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Lotus Eco Elise
lpg, in onze contreien komt toch meestal voort uit gaswinning uit de noordzee, en noorwegen of heb ik het mis.... ook heb ik (een aantal malen)gelezen is de co uitstoot beduidend minder dan van vloeibare brandstoffen...
het is en blijft een raadsel waarom ze dat niet promoten....er zijn hieromtrent toch reeds vele kritische opmerkingen gemaakt in de kranten enzvt....
het is en blijft een raadsel waarom ze dat niet promoten....er zijn hieromtrent toch reeds vele kritische opmerkingen gemaakt in de kranten enzvt....
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Lotus Eco Elise
Da is zever in pakskes makker!wimvanbeeck schreef:Lpg kost aan de bron bijna evenveel als benzine en diesel ( zie http://www.febiac.be ) maar en zitten minder accijnsen op dan bij benzine en diesel, vandaar de extra taks ter compensatie, Lpg is ook vervuilend, bijna even veel CO2 uitstoot als benzine, iets minder roet en zwavel uitstoot, Lpg is ook een fosili brandstof en wat dat betreft met dezelfde problemen als benzine en diesel, afhankelijk van het midden-oosten en ook eindige hoeveelheid aan grondstofovi schreef:Jaja, ik weet het ik val in herhaling maar waarom niet meer LPG promoten!!!a_fond schreef:elektrische wagen bestaat al heel lang, maar wat we nu vlugvlug zien verschijnen op de markt is dus enkel 100% commercieel/marketing om op een groene trend te scoren. Maar deze energie komt van ergens, en vaak niet van weinig vervuilende kerncentrales...(probleem aan kern is hoe men daarmee prutst om rendement te verhogen en meer winst te maken). Ook moet j levensduur van een wagen niet vergeten, hoe lang gaat die batterij mee en hoeveel kost het om te vervangen?
De auto bestaat al heel lang, dus krijgen we al een hele tijd feedback op dit product. Toch zijn onze autos weinig geevolueerd tegenover het origineel ontwerp.
Een auto in 2010 zou:
-flexibel moeten zijn(en dan geen 4kante doos met modulairbare zetels)
-energiebron1: kleine elektromotor in 2 of 4 wielen.
-recuperatie van energie(rem,beweging,vering,luchtstroom,...)
-energiebron 2 100% aangedreven door recuperatie
Ik zal het antwoord al geven...
OMDAT ZE ER NIET GENOEG AAN VERDIENEN !!!
En daar draaid het toch vooral om of heeft iemand hier een andere mening?
Er is een politieke partij die dit al enkele malen voorgesteld heeft om de LPG taks af te schaffen maar het is altijd maar een klein artikelke in de krant en ge hoord er daarna niks meer van! Langs de andere kant misschien beter zo wand als ze die taks afschaffen is het waarschijnlijk om op een andere manier 4 keer zo veel te verdienen aan de LPG rijders. Zo werkt dit nu eenmaal in dit apenland!
WIM
Dat is wat de groene jongens jullie willen doen geloven.
Ik kan u direkt en paar studies zoeken die het tegendeel beweren.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Lotus Eco Elise
Meer info graagovi schreef:Da is zever in pakskes makker!
Dat is wat de groene jongens jullie willen doen geloven.
Ik kan u direkt en paar studies zoeken die het tegendeel beweren.
Twijfel ook om mijn nieuwe daily in benzineversie te kopen en die op LPI te laten zetten, alsnog krijg ik enorm veel varierende berichten en adviezen...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Lotus Eco Elise
Ni twijfelen poike!Frederik schreef:Meer info graagovi schreef:Da is zever in pakskes makker!
Dat is wat de groene jongens jullie willen doen geloven.
Ik kan u direkt en paar studies zoeken die het tegendeel beweren.
Twijfel ook om mijn nieuwe daily in benzineversie te kopen en die op LPI te laten zetten, alsnog krijg ik enorm veel varierende berichten en adviezen...
Ook mijn Hyundai H200 lag op LPG en ook de Punto Cabrio van mijn vrouwke heb ik op Gas laten leggen. Op 2 jaar al de instalatie terugverdiend dus vanaf nu winst!
Ik rij al 25 jaar op gas dus spreek uit ervaring.