24/08/2008 : Flanders LOTUS Trip [info & comments]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

24/08/2008 : Flanders LOTUS Trip [info & comments]

Bericht door Frederik »

Jaarlijkse traditie wordt voortgezet... CTLB (Club Team Lotus Belgium) organiseert in samenwerking met Geert Doutreligne en Chris Dhondt "Flanders Lotus Trip" door de Vlaamse Ardennen.

Datum : 24/08/2008
Regio v/d rondrit : Oost-Vlaanderen & West-Vlaanderen

Timing:
09u00 : Afspraak in Wortegem-Petegem (O-VL) met uitgebreid ontbijt.
11u00 : Vertrek rondrit
17u00 : Aankomst in Waregem (W-VL) met receptie en diner.

Kostprijs : 45€ voor CTLB Leden en 55€ voor niet leden (prijs per persoon).

Meer info en inschrijving :
Geert Doutreligne (0474/57.07.60)
Chris Dhondt (0476/83.95.73)
info@clubteamlotusbelgium.org
http://home.scarlet.be/sasspurters/tour ... p-2008.doc
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 24/08/2008 : Flanders LOTUS Trip [info]

Bericht door Frederik »

De weersvoorspellingen voor zondag zijn lichtbewolkt ~21C° & 30% kans op regen. Het perfecte weer om een leuke Lotusdag te beleven!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 24/08/2008 : Flanders LOTUS Trip [info]

Bericht door Frederik »

Handige adressen, eventueel voor de mensen die willen komen kijken.

Abdij van Beaulieu (startplaats)
http://www.abdijvanbeaulieu.be
Abdijstraat 6
9790 Wortegem-Petegem

De Peracker (eindbestemming)
http://www.deperacker.be
Caseelstraat 45
8790 Waregem
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 24/08/2008 : Flanders LOTUS Trip [info]

Bericht door Frederik »

Ik was erbij, en mijn foto's kan U terugvinden onder : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=17&t=93

Het weer
Het was een prachtige dag, en de weergoden waren ons nog grotendeels goedgezind ook. We konden cabrio vertrekken in Wortegem-Petegem, het was niet al te warm maar toch 'te doen' om cabrio te rijden. Op een bepaald moment trok het zelfs helemaal open en begon het zelfs vrij warm te worden met het felle zonnetje op onze kop... Echter bij de aperostop gingen de hemelsluizen jammergenoeg wel open. Maar de organisatie had tentjes voorzien, dus kon iedereen in het droge genieten van een glaasje champagne of een frisdrankje. Wonder boven wonder konden we na de aperostop weer cabrio vertrekken (het was precies zo besteld!) maar het mocht niet zijn, na een dik halfuur moesten we toch ons dakje toeleggen. Eigenlijk maar een paar minuten teveel om cabrio te rijden maar, ik heb dan mijn dakje toe gelaten tot bij het eindpunt.

De club/de mensen
Vanmorgen na een 7-tal jaren 'eindelijk' weer bij de Lotus Club, ik had er zo naar uitgekeken! Zoals ik het van vroeger gewoon was een ZEER open sfeer, er is eigenlijk nog niet veel veranderd. Je voelt je alsware na 30 seconden (weer helemaal) thuis, zelfs met een oudere Elan zoals ik rij. Een enorm pak nieuwe mensen en een beperkt aantal oude bekenden ontmoet. Echter was het voor mij iets te lang geleden om alle anciens nog echt te kennen van vroeger.

De auto's
Er was een breed gamma Lotus wagens aanwezig. Een drietal Elans (M100), een paar Europa's, 3 Esprits (GT3, S4S ...), een hoop Elises en een pak Exiges. Eerlijk gezegd miste ik wel enkele oldtimers, een oude Elan, een Super 7 een Eclat of Europa brengen toch ook steeds een vleugje nostalgie mee. Misschien moeten we Bert aanmoedigen om devolgende keer met zijn Elan Sprint deel te nemen om het goede voorbeeld te geven? 8-)

Mijn favorietje vandaag was de gele Elise MKII 111R met de zwarte poep zoals op de Elise GT3, carbon scoops en zwarte accenten. (de Elise uit reeks 5 in de fotothread) Helemaal mijn smaak, amai! :ugeek:

Het eten en den drank
Goed ontbijt, lekkere apero en (eerder late middag) boodjes en vooral keilekkere steengrille als aflsuiter... Voor mij de ideale combinatie voor een dergelijke trip!

Voor mij zeker en vast voor (meerder) herhaling(ingen) vatbaar, al mocht voor mij de trip wel iets langer zijn geweest (ja, ik moet toch 'iets' zeggen hé ;)).
Op naar editie 2009, 2009-2, 2009-3
:!: :!:
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: 24/08/2008 : Flanders LOTUS Trip [info]

Bericht door Herman »

Ik kan weinig toevoegen aanhet relaas van Frederic, t'was terug een zeer mooie fantastische rit, Georges sprak met mij tijdens de middag aperostop dat er tot dan toe slechts één weggetje was dat al ooit voorheen genomen geweest is tijdens eerdere ritten, en dan nog in tegenovergestelde richting, het moet een hels karwei geweest hebben om dat voor elkaar te krijgen, ik was vooral hier bang voor, we hebben er al zoveel gedaan rond de zwalmstreek en de kluis berg enzvt en het is moeilijk een parcours uit te dokteren die nog interssant is voor de deelnemer, maar chapeau voor de inrichters het was een verassend ontdekkende tour met weggetjes en vergezichten dat we nog nooit gedaan of gezien hadden tot nu toe-
na het lekkere ontbijt, met de zeer lekkere pistolets en boterkoeken (waarvoor dit huis gekend is tussen haakjes) na de briefing, omsteeks 11 hr enroute, de ganse morgen keihard werken, korte afstandjes,t'was aandachtig opletten voor de kaartlezers, veel bochtenwerk voor de drivers, super mooie weggetjes, een beetje oppassen voor de eventuele fietsers en wandelaars in deze streek, maar t'viel wel mee... ook opletten vanwege het hoge struik en planten gewas die niet altijd een vrij zicht gaf op eventuele tegenligggers in een bocht, goed eigen rijvak aanhouden was de boodschap, dit is het parcours dat ons ligt ,korte bochtige rakken en nu en dan eens een stuk waar de rechtervoet wat dieper gaat... we hadden het eerste stuk verassend rap afgehaspeld, maar waren toch blij dat de aperostop er was, beetje bijpraten tijdens het nemen van een dorstlesser en een broodje..... t' begon weliswaar te regenen tijdens deze pauze, maar eens goed en wel op weg tijdens de korte namiddag rit, hield de motregen op en stopten we voor onze traditionele pannekoekenstop, deze keer zonder pannekoek van het huis met enkel de koffie in huis.... enfin... daarna verders op weg naar waregem restaurant de peracker aan (niet in) het water, mooie zaak ,die een beetje onze vakantiesfeer deed verlengen, met een grote sangria apero en een goede steengrill, veel nieuwe gezichten gezien ,en ook mensen die al een tijdje niet meer mee gedaan hadden, en er nu terug de smaak van te pakken hadden (vd rit bedoel ik) iedereen was tevreden, groot aplaus voor willy en georges die gelauwerd werden voor hun jarenlange trouwe inzet, beetje babbelen en nieuwtjes uitwisselen met de tafelgenoten en terug naar huis... ja t'was weer een mooie dag geweest, ik heb deze rit met de elise gereden en onze vorige (tour de namur) met de europa, ik denk dat we de elise gaan houden speciaal voor de tour ritten ,daar deze zoveel mooier het bochtenwerk voor zijn rekening neemt...vandaag maandag een paar honderd km gaan rijden met de europa s ,en ik vind dat hij nog een beetje vast zit met zijn 2000 km op de teller nu...
persoonlijk vond ik de ochtendrit de mooiste, de korte namiddagrit ietsje tekort, meschien hadden we beter een soort brunch genomen met (spek en ei) en maar omstreeks 12 uur vertrokken en konden we de middag apero afschaffen, en persoonlijk vind ik dat er zou moeten op het road boek een tekentje staan waar er een bistro is onderweg voor de obligate pannekoeken stop, (maar t'is geen michelin roadboek) maar ik dank de inrichters voor hun mooie zondag die ze ons bezorgd hebben , zo te zien was iedereen tevreden.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 24/08/2008 : Flanders LOTUS Trip [info]

Bericht door Frederik »

Herman schreef:... en persoonlijk vind ik dat er zou moeten op het road boek een tekentje staan waar er een bistro is onderweg voor de obligate pannekoeken stop, (maar t'is geen michelin roadboek) maar ik dank de inrichters voor hun mooie zondag die ze ons bezorgd hebben , zo te zien was iedereen tevreden.
Wel Herman, ik moet je hierin bijtreden, ik vind dit een ultiem goed idee! Zeker bij tochten waar er voldoende tijd is enkele terrasjes te doen.

Ik had al een paar keer een cafetje/tearoom voorbijgereden waarna bleek enkele mannen gestopt waren, ook bij de laatste waar we toch bijna een uur hebben blijven hangen was ik bijna voorbijgereden. Mijn co riep nog... "Hey daar staan een pak Lotussen en ik moet piessen! :lol: :mrgreen: "

Het zou inderdaad een goed idee zijn als de organisatoren (eventueel?) een paar interesante (vrijblijvende) stopplaatsjes kunnen aanduiden in het roadbook. Ik denk dat zoiets een kleine extra moeite is bij het opmaken van de tocht, maar wel een enorme meerwaarde kan geven aan dergelijke trips.

De organisatoren en CTLB lezen mee, ik ben zeker dat ze er nota van zullen nemen en eventueel de ideeën die hier naar voor komen zullen overwegen ter verbetering van de toekomstige evenementen.

Oja Herman... prettig kennis te mogen maken, en tot devolgende hé :)
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:13
Auto: Elise MKII

Re: 24/08/2008 : Flanders LOTUS Trip [info & comments]

Bericht door Luc »

he de mannen , het was leuk , en na alles hier gelezen te hebben , kan ik weinig aan toevoegen , behalve die gele elise met zwart achteraan viel niet in mijn smaak , ;) ieder zijn idee he , een elise mag je niet teveel aan veranderen , is zo mooi genoeg :lol: verder vind ik de ritten worden altijd goed geregeld en steeds leuk he , en voor de edwin was er duvel onderweg :D dus die ook happy :shock:
greets en tot volgende trip
EDWIN
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:05

Re: 24/08/2008 : Flanders LOTUS Trip [info & comments]

Bericht door EDWIN »

Duvel duvel??? kheb wel moeten wachten tot thuis (24.40h) voor nen duvel. Ben na de rit nog naar Westende gereden om mijn madam af te zetten en dan 3h gezet tot Steenokkerzeel... Al bij al een zeer geslaagde dag, proficiat aan de organisator.
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:13
Auto: Elise MKII

Re: 24/08/2008 : Flanders LOTUS Trip [info & comments]

Bericht door Luc »

he maat edwin ze :shock: ale joeng is dat echt , was er zoveel verkeer dan , of ergens met vraake gestopt ? :lol: leuk he dat er zo vlug foto s op forum staan , zeg daar moeten we iets aan doen he , dat jij u duvelke op tijd hebt , :geek: greets maat
Caddy
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:23
Auto: Elise S2

Re: 24/08/2008 : Flanders LOTUS Trip [info]

Bericht door Caddy »

Heren

Hartelijk dank voor jullie oprechte commentaren.
Het doet altijd deugd om tevreden gezichten te zien als je iets in elkaar steekt.
Wat die plas stopplaatsen en of pannekoeken gelegenheden betreft kan ik jullie het volgende vertellen.

Wie zijn roadboek nog eens ter hand neemt zal zien dat er op pagina 1 rechtsonder een glas geplaatst werd. Verder in het roadbook heb ik ook enkele café/bistro namen vermeld. "Moeder Stiene", "Witte Hoeve", "Koning van Engeland" , "d'Oude Molen", "'t Pleintje" , "café 't Hoekske" , "Blaffend Konijn".
Bij de opmaak van de roadbook was het beter weer en kon je natuurlijk beter het terras zien. En ik kon natuurlijk ook niet weten waar jullie dorst enof goesting zouden hebben hé. :)
Aan het Blaffend konijn had je ook nog de Bostmolen met een heel aangenaam terras. Stromend water van de watermolen doet je tot rust komen, maar het weer liet het niet toe.

Bij een zomers weertje zou dat een heel ander effect gehad hebben maar ja dat kan je niet voorzien hé. Als ze in het begin van de week nog een stralende zondag voorspellen denk je dat alles in kannen en kruiken is hé.

Maar is geef toe het mocht iets langer zijn.
Daarbij heb ik al een idee naar volgend jaar toe. Ik probeer het eerst uit te voeren alvorens ermee buiten te komen.

Wat voor ons beter moet volgend jaar is het roadbook en de afstand en natuurlijk het weer hé. Waarvoor dank aan Geert die er toch nog het beste van gemaakt heeft. Tot de laatste uren zijn er aanpassingen moeten gebeuren. Wegen die afgesloten worden op enkele uren voor de aanvang. Inderdaad dan moet het roadbook ook aangepast worden. Daarbij moet je weten dat er overdag ook nog moet gewerkt worden hé.
Al had ik zo'n positief commentaar niet verwacht voor onze eerste keer.
Wat vonden jullie van het roadbook?

Dus volgend jaar ga ik proberen iets nieuws te lanceren als ik tijd heb wel te verstaan want ik doe meer als dat hé. Zal ik maar niet opsommen.

Doei


.
Frederik schreef:
Herman schreef:... en persoonlijk vind ik dat er zou moeten op het road boek een tekentje staan waar er een bistro is onderweg voor de obligate pannekoeken stop, (maar t'is geen michelin roadboek) maar ik dank de inrichters voor hun mooie zondag die ze ons bezorgd hebben , zo te zien was iedereen tevreden.
Wel Herman, ik moet je hierin bijtreden, ik vind dit een ultiem goed idee! Zeker bij tochten waar er voldoende tijd is enkele terrasjes te doen.

Ik had al een paar keer een cafetje/tearoom voorbijgereden waarna bleek enkele mannen gestopt waren, ook bij de laatste waar we toch bijna een uur hebben blijven hangen was ik bijna voorbijgereden. Mijn co riep nog... "Hey daar staan een pak Lotussen en ik moet piessen! :lol: :mrgreen: "

Het zou inderdaad een goed idee zijn als de organisatoren (eventueel?) een paar interesante (vrijblijvende) stopplaatsjes kunnen aanduiden in het roadbook. Ik denk dat zoiets een kleine extra moeite is bij het opmaken van de tocht, maar wel een enorme meerwaarde kan geven aan dergelijke trips.

De organisatoren en CTLB lezen mee, ik ben zeker dat ze er nota van zullen nemen en eventueel de ideeën die hier naar voor komen zullen overwegen ter verbetering van de toekomstige evenementen.

Oja Herman... prettig kennis te mogen maken, en tot devolgende hé :)
Plaats reactie