Airbagged & cleaned Esprit S3
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Airbagged & cleaned Esprit S3
Mogelijks zullen de meningen hierover uiteenlopen, maar ... "I LIKE IT!"
Lotus Esprit Series 3
Engine
2.2 Lotus twin-cam, twin Dellorto DHLA4SE carbs, Magnecor leads, K&N Filters, heat wrapped custom made straight through stainless exhaust, two batteries with split charging system for air system compressor
Wheels
8&10x16in Compomotive CXn split rims, 25&40mm spacers front and rear, 195/40×16 and 225/40×16 Toyo Proxes tyres
Suspension
AccuAir VU4 valve block with 3/8 lines, twin VIAIR 400cc compressors, black anodised five gallon air tank, Ridetech shockwave double convoluted single adjustment struts, custom lower front control arms, modified upper control arms, polybushed throughout
Exterior
Standard aside from deleted side trim
Interior
Nardi wood rim steering wheel, wooden Lotus gearknob, dashboard retrimmed in Alcantara, air system control on remote, grey leather seats
saved the best for last Meer info en foto's : http://www.speedhunters.com/2012/11/air ... -featured/
Lotus Esprit Series 3
Engine
2.2 Lotus twin-cam, twin Dellorto DHLA4SE carbs, Magnecor leads, K&N Filters, heat wrapped custom made straight through stainless exhaust, two batteries with split charging system for air system compressor
Wheels
8&10x16in Compomotive CXn split rims, 25&40mm spacers front and rear, 195/40×16 and 225/40×16 Toyo Proxes tyres
Suspension
AccuAir VU4 valve block with 3/8 lines, twin VIAIR 400cc compressors, black anodised five gallon air tank, Ridetech shockwave double convoluted single adjustment struts, custom lower front control arms, modified upper control arms, polybushed throughout
Exterior
Standard aside from deleted side trim
Interior
Nardi wood rim steering wheel, wooden Lotus gearknob, dashboard retrimmed in Alcantara, air system control on remote, grey leather seats
saved the best for last Meer info en foto's : http://www.speedhunters.com/2012/11/air ... -featured/
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
* probeert het ingebrande beeld van zijn netvies te vergeten*
..
Yuk!
Nou, nee dus.
..
Yuk!
Nou, nee dus.
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
Komt nog een Alfa Romeo V6 in.
Niet echt mijn ding.
Niet echt mijn ding.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
Zoiets "de stance/de velgen" doe je voor de looks niet voor de performance, ik kan het best apprecieren.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
Zelfs het Nardi-stuur strookt overduidelijk niet met het futurisme waarvoor de Esprit oorspronkelijk stond,
en dan is dat stuur nog het minst storend wat ze hem aangedaan hebben.
Met die belachelijke lagerlegging lijkt hij gewoon ingezakt zoals een pudding.
Looks is naar de knoppen, samen met de performance (en het minimum aan comfort zal ook wel ribbedebie zijn).
Volgens mij heeft die niet zozeer nood aan een Alfa V6 maar eerder aan een DS/SM/CX-hydropneumatica-systeem.
Daar komt de tuner wel achter als die grote europese rondrit doet. De snelwegen zijn niet overal zo glad als in Duitsland.
en dan is dat stuur nog het minst storend wat ze hem aangedaan hebben.
Met die belachelijke lagerlegging lijkt hij gewoon ingezakt zoals een pudding.
Looks is naar de knoppen, samen met de performance (en het minimum aan comfort zal ook wel ribbedebie zijn).
Volgens mij heeft die niet zozeer nood aan een Alfa V6 maar eerder aan een DS/SM/CX-hydropneumatica-systeem.
Daar komt de tuner wel achter als die grote europese rondrit doet. De snelwegen zijn niet overal zo glad als in Duitsland.
Laatst gewijzigd door electroshock op 08 nov 2012, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
Het camber is extreem omdat de wagen gezakt is op de airbags, zou goed kunnen dat het camber normaal staat bij rijhoogte en de wagen dan weer (grotendeels) zijn originele rijeigenschappen terugkrijgt.
Ok, airbags (airride) hebben een hele slechte reputatie, maar de kwaliteit is de laatste jaren enorm verbeterd.
Ok, airbags (airride) hebben een hele slechte reputatie, maar de kwaliteit is de laatste jaren enorm verbeterd.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
Ik ken hier wel een tankstation in de buurt waar gecleande ingezakte Passats en A-zessen en andere onzin samentroepen.
Daar zal hij wel bekijks krijgen, die Esprit ...
Legear is daar onlangs nog door zijn knieën gezakt.
Het zijn wel mooie foto's, dat mag gezegd.
Daar zal hij wel bekijks krijgen, die Esprit ...
Legear is daar onlangs nog door zijn knieën gezakt.
Het zijn wel mooie foto's, dat mag gezegd.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- fastcooki3
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
- Auto: Maisto 340r 1:43
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
en toen werd Frederik wakker?Frederik schreef:Het camber is extreem omdat de wagen gezakt is op de airbags, zou goed kunnen dat het camber normaal staat bij rijhoogte en de wagen dan weer (grotendeels) zijn originele rijeigenschappen terugkrijgt.
Heel die auto is 1 grote schande en affluiting van een stijlicoon!
- Roland
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 21 nov 2008, 17:50
- Auto: Lotus Esprit Turbo
- Locatie: Lillois (naast Waterloo)
Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
Diene "camber" wheels van achter vind ik dus geen zicht. Dat maakt me denken aan een A-110 Alpine (no critic, but I can't see the advantage on an Esprit). Mijn Lotus Esprit Turbo heeft (almost) loodvertikale achterwielen en de wegligging is beter dan een TGV. Op foto, heb ik zo'n gevoel van "verbreeders ingebouwd" en sowieso "Da's nie normaal!". So what? What does it bring to the car? Mijn gevoel is dat buiten een uitrlijke zicht (te bespreken....!)er geen enkel voordeel bestaat om die achterwielen zo te presenteren. Tenzij de chauffeur van da spel een zwaren beer is, of een disco queen(king) die van plan is een paar blinde meisjes te "scheire"