[F1] Lotus F1 2013

Alles over Lotus in de motorsport
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: [F1] Lotus F1 2013

Bericht door electroshock »

Zo maagdelijk was hij niet.
Enfin Mika misschien wel nog,
maar die type 102B daar stond in het groot TAMIYA op de voorvleugels.

Was het maar waar dat Chapman toen nog met de vingers aan de remote control de bevelen uitdeelde ...
http://goodoldvalves.tumblr.com/image/2975429502
1991Lotus_102B_Mika.jpg
1991Lotus_102B_Mika.jpg (23.66 KiB) 5338 keer bekeken
In plaats van te redetwisten, zouden jullie het quizzzz...-threadje niet eens terug leven inblazen, sinds het vertrek van Herman is het wat ingedommeld. Onderwerpen en kennis genoeg, me dunkt. ;)
http://lotusforum.be/viewtopic.php?f=18 ... &start=320
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: [F1] Lotus F1 2013

Bericht door wimvanbeeck »

fastcooki3 schreef:De collectie Lotus F1 wagens die in UW garage staat is natuurlijk accurater en beschikkken ongetwijfeld wel over de juiste chassisplaatjes die alle sponsors vermelden. Vergeef me mijn zonden!

Bij mijn weten kunnen zowel appelen als peren groen zijn, lijkt mij dus correct Nederlands.

Klein bijkomde vraagje Wim, in 1979 heeft Lotus dan in de Lotus Type 80 volgens u simpelweg geen F1 gereden? Want toen waren ze gesponsord door Martini en Essex... Geen Camel geen JPS, geen gold leaf... Dus ook geen Lotus het hele seizoen niet?
In 1980 was de Lotus Type 81 geheel in Essex blauw... en reden 3 heel onbekenden met de wagens, een zekere Mario Andretti, Nigel Mansell en Elio Di Angelis mee. Maar dat was Team Essx ipv Team Lotus zeker?
En in 1991 reed een zekere Hakkinen met een maagdelijk witte 102B geen Hitachi, geen JPS geen Gold leaf,... ook toen gewoon buiten categorie??

Blijkbaar kunt gij Gert niet goed lezen niet tegen staande al die F1 auto's dan in UW garage ? In mijn garage staan ze niet maar in de uwe ook niet !

De indeling in de verschillende F1 periodes wordt zo door Team Lotus zelf opgegeven, alle wagens zijn natuurlijk van Team Lotus, dat weten wij ook hoor Gert, alleen wordt er een opdeling gemaakt in F1 periodes,
zoals ik al aan haalde:
*een eerste deel van de Team Lotus geschiedenis toen de de wagen voornamelijk groen met gele streep waren van 1958-68
*een tweede periode was de Gold Leaf van 68-74
*dan de JPS periode van 72-80
*Camel van 87-90
*Hitachi van 91-94
en ja, tijdens bepaalde periodes hebben ze ook andere sponsers tijdelijk gehad, en ja al deze F1's zijn Team lotus, ook die door TF later ingezet heeft, en neen ik heb nergens die overwinning van Kimi als 80ste overwinning van Lotus op genomen, die doet Lotus zelf ook niet, ik heb nergens 79+1 geschreven dus ik snap niet waarom dat gij daar weer zo op moet reageren !
Ik heb alleen verduidelijkt hoeveel overwiningen in welke periode door Team Lotus behaald zijn, mag dat, ja ?
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: [F1] Lotus F1 2013

Bericht door fastcooki3 »

wimvanbeeck schreef:In mijn garage staan ze niet maar in de uwe ook niet !
Dat suggereer ik ook niet.
Gebruikersavatar
thiva
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240
Locatie: Sugartown

Re: [F1] Lotus F1 2013

Bericht door thiva »

30142765.jpg
30142765.jpg (66.25 KiB) 5318 keer bekeken
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: [F1] Lotus F1 2013

Bericht door electroshock »

Dju, het wordt hier leuk en nu moet ik echt vertrekken. :(
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: [F1] Lotus F1 2013

Bericht door FastEleven »

en neen ik heb nergens die overwinning van Kimi als 80ste overwinning van Lotus op genomen, die doet Lotus zelf ook niet, ik heb nergens 79+1 geschreven
Hierover zijn we het met z'n allen blijkbaar eens. Kimi rijdt wel voor 'Lotus F1-team, maar deze overwinning hoort aan dit team, niet aan sponsor 'Lotus'. ;) ;) ;)

MAAAAAR, stel nu dat Lotus één of ander F1 team (bv Lotus F1) opkoopt en zelf gaat runnnen (uiteraard als een aparte legal entity, zoals alle teams, maar dus wel eigendom van Lotus):

Ondanks de wil van Colin Chapman mogen ze dit team dan niet 'Team Lotus' noemen (als ze dat al zouden willen), want ze bezitten die merknaam niet (Gert weet beslist wie die merknaam nu eigenlijk bezit, ik ben alvast de draad en interesse kwijt in de verkoop van dit papieren bedrijf). Ze zouden dus kunnen/moeten kiezen voor een naam zoals 'Lotus F1', 'Lotus Cars F1', 'F1 Lotus' of gelijkaardig.

Zouden de puristen onder ons de overwinningen van dit fabrieksteam dan als Lotus overwinningen beschouwen, en bijtellen bij de 79 overwinningen van het fabrieksteam uit het verleden ??? 8-) 8-) 8-)

Gentlemen, please shoot your comments ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: [F1] Lotus F1 2013

Bericht door electroshock »

Allemaal een centenkwestie.

Niet zozeer comments, eerder bijkomende vragen:
Met welke soezen denkt Lotus (merk) in de F1 te stappen, ze komen hun sponsorcontract nog niet eens na ?
En als ze zich inkopen, en de centen zijn nog niet op, met welke centen gaan ze het team onderhouden ? De wagens verder ontwikkelen ? Nieuwe bedenken ? Wie wordt dan hun sponsor(s) ? Etc. ?

En HRT staat in de vitrine. Geen idee wat dat schuift ? Maar dat zou pas een klucht zijn.
En begint dan de saga opnieuw ? Dat zouden dan al 3 teams in de F1 die het naampje Lotus ergens wilden zien verschijnen op wagens, overalls, helmen, merchandising, ...

De comeback-Kimi doet het wel goed, zo op die 3de plaats in de rangschikking.
To Lotus of not to Lotus, volgend jaar een tandje bijsteken ?
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
KoenC
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 sep 2010, 21:28
Auto: 997 GT3
Locatie: Hamme

Re: [F1] Lotus F1 2013

Bericht door KoenC »

Vanuit commercieel oogpunt bekeken doet het toch eens deugd dat de naam Lotus weer uitgesproken wordt in de pers/media/op straat met een positieve kant aan het verhaal... Dat is al een héééééle poos geleden niet?
Ik gun het hen van harte.
Wat Kimi net gedaan heeft, is - volgens mij - het beste van Lotus is overkomen de laatste jaren.
Hij is precies de enige in het verhaal die weet wat hij doet. Hij heeft het zelf tijdens de race gezegd 8-)
21161_10152280767310122_245789323_n.jpg
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: [F1] Lotus F1 2013

Bericht door fastcooki3 »

KoenC schreef:Vanuit commercieel oogpunt bekeken doet het toch eens deugd dat de naam Lotus weer uitgesproken wordt in de pers/media/op straat met een positieve kant aan het verhaal... Dat is al een héééééle poos geleden niet?
Volledig akoord, maar ik vind niet dat je de eer mag opstrijken van de mensen van Enstone, die een fantastische job hebben gedaan, zeker gezien het budget dat zij hebben.
Lotus zelf heeft geen enkele vinger in deze overwinning.
Ik zou het veel beter vinden, moest Lotus die F1 zelf maken, want dan pas kom je op het niveau van McLaren, Mercedes, Ferrari of Caterham. Maar postief is de overwinning van Lotus F1 team zeker! Laten we hopen dat ze het dit weekend over doen.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: [F1] Lotus F1 2013

Bericht door FastEleven »

Kimi ....
Bijlagen
tumblr_lzpqesSFtN1r8kneko1_500.jpg
tumblr_lzpqesSFtN1r8kneko1_500.jpg (37.94 KiB) 5253 keer bekeken
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Plaats reactie