Re: Mijn Elise Project
Geplaatst: 03 dec 2012, 15:54
Speciaal voor Coen dan :
Stoelen heb ik goed schoon gemaakt en waar nodig bijgewerkt met zwarte leder lak. Ze zien er weer stukken beter uit al zou ik graag met de tijd de stoelen van een recentere Elise erin zetten. Dit model vind ik heel mooi om te zien:
De stoelrails heb ik ook schoon gemaakt + bijgewerkt en een dikke laag vet in gezet. Hiermee heb ik het rollende geluid bij optrekken en afremmen (hopelijk) opgelost.
Ik heb geen foto's van de stoelen omdat het te donker was.
Daarnaast heb ik de throttle linkage vernieuwd. Tijdens de LHD conversie was er besloten de "goedkope" route te bewandelen en er zat speling op. Vandaar zowel de linkage als de montageplaat vervangen voor Hurricane (LHD) items:
Ik heb tevens de draadstang naar het pedaal verder op getapt zodat de instel mogelijkheid vergroot en nu het gaspedaal bij het aangrijpen van de rem op de zelfde hoogte zit. Dit moet heel&toe acties verbeteren. Het pedaal zit nu enkele cm hoger op een veel betere positie dan voorheen. Ook het vervelende "tikje" bij het lossen van het gas opgelost door een hoekje uit de montageplaat weg te nemen.
De reactie op het gaspedaal is nu buitengewoon lekker, zonder gebruik te maken van de "snelgas" optie.
De speakers zijn van redelijke kwaliteit (JL) maar zeer slecht gemonteerd in taps toelopende adapters van een andere auto lijkt het wel. De speaker is daardoor open aan de achterkant waardoor de weergave van lage tonen slecht is:
Ik heb van MDF adapter ringen gemaakt die de speakers beter laten aansluiten op de achterplaat.
Aan de linker kant het ik ook een kleine doorbraak moeten maken naar de ruimte waar o.a. de vulslang voor de brandstof loopt. Dit heb ik vervolgens weer dicht gemaakt.
Laatste upgrade is aan de cant rail:
De wellicht bekende upgrade kit. 10x steviger en mooier dan het lelijke plastic en geroest ijzeren mechanisme op een flinke stapel vul plaatjes. Ik ben er blij mee.
De doos met reeds vervangen onderdelen wordt steeds groter
Stoelen heb ik goed schoon gemaakt en waar nodig bijgewerkt met zwarte leder lak. Ze zien er weer stukken beter uit al zou ik graag met de tijd de stoelen van een recentere Elise erin zetten. Dit model vind ik heel mooi om te zien:
De stoelrails heb ik ook schoon gemaakt + bijgewerkt en een dikke laag vet in gezet. Hiermee heb ik het rollende geluid bij optrekken en afremmen (hopelijk) opgelost.
Ik heb geen foto's van de stoelen omdat het te donker was.
Daarnaast heb ik de throttle linkage vernieuwd. Tijdens de LHD conversie was er besloten de "goedkope" route te bewandelen en er zat speling op. Vandaar zowel de linkage als de montageplaat vervangen voor Hurricane (LHD) items:
Ik heb tevens de draadstang naar het pedaal verder op getapt zodat de instel mogelijkheid vergroot en nu het gaspedaal bij het aangrijpen van de rem op de zelfde hoogte zit. Dit moet heel&toe acties verbeteren. Het pedaal zit nu enkele cm hoger op een veel betere positie dan voorheen. Ook het vervelende "tikje" bij het lossen van het gas opgelost door een hoekje uit de montageplaat weg te nemen.
De reactie op het gaspedaal is nu buitengewoon lekker, zonder gebruik te maken van de "snelgas" optie.
De speakers zijn van redelijke kwaliteit (JL) maar zeer slecht gemonteerd in taps toelopende adapters van een andere auto lijkt het wel. De speaker is daardoor open aan de achterkant waardoor de weergave van lage tonen slecht is:
Ik heb van MDF adapter ringen gemaakt die de speakers beter laten aansluiten op de achterplaat.
Aan de linker kant het ik ook een kleine doorbraak moeten maken naar de ruimte waar o.a. de vulslang voor de brandstof loopt. Dit heb ik vervolgens weer dicht gemaakt.
Laatste upgrade is aan de cant rail:
De wellicht bekende upgrade kit. 10x steviger en mooier dan het lelijke plastic en geroest ijzeren mechanisme op een flinke stapel vul plaatjes. Ik ben er blij mee.
De doos met reeds vervangen onderdelen wordt steeds groter