Mijn Elise Project
- Sander
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
- Naam: Sander
- Auto: S1 Elise
- Locatie: Essen (BE)
Re: Mijn Elise Project
60kg meer dan de K. dan is het net alsof je vriendin continue in de kofferbak zit
Building >200BHP K-series
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Mijn Elise Project
Dan zou ik er ook nooit aan beginnen. Wat een zwaar blok!Sander schreef:60kg meer dan de K.
Enig idee hoeveel zwaarder het 1.8 T blok is van Audi die ze er ook wel eens inbouwen?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Sander
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
- Naam: Sander
- Auto: S1 Elise
- Locatie: Essen (BE)
Re: Mijn Elise Project
Geen idee Een K-serie turbo heb je met een goed luchtfilter, intercooler, fatsoenlijke diameter uitlaat en ZandF remap ook zo op 200pk hoor.
Building >200BHP K-series
- fastcooki3
- Berichten: 460
- Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
- Auto: Maisto 340r 1:43
Re: Mijn Elise Project
Het jammere is dat je terug naar een 1.4 moet, om het wat langer mee te laten gaan.Sander schreef:Geen idee Een K-serie turbo heb je met een goed luchtfilter, intercooler, fatsoenlijke diameter uitlaat en ZandF remap ook zo op 200pk hoor.
Het voordeel van de Audi is dat je stabiel makkelijk naar 350pk kan gaan, er is hier zelfs een forumlid die je 450pk kan geven. De vraag is dan alleen; hoe lang...
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Mijn Elise Project
Een Mk1 is geen remmonster en al een wereld van verschil met latere Mk2.Sander schreef:Bovendien is de vertraging ronduit slecht, zeker t.o.v. de vertraging van mijn MGF. Herkent iemand dit, is dat normaal voor een S1 Elise ??
Een Mk1 heeft nu eenmaal geen remserve. Alle remkracht komt uit je been
Abonnement op de fitness nemen?
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- Sander
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
- Naam: Sander
- Auto: S1 Elise
- Locatie: Essen (BE)
Re: Mijn Elise Project
Ik denk van niet hoor. Ik ken waarschijnlijk het project waar je op doelt. Een 1.8T met gesmede componenten zal bij het zelfde vermogen dezelfde betrouwbaarheid hebben schat ik.fastcooki3 schreef:Het jammere is dat je terug naar een 1.4 moet, om het wat langer mee te laten gaan.
Heb ik reeds een jaartje of 16 Ik heb ook met een S1 met MMC schijven gereden. Die remde alvast een stuk beter.Erwin schreef:Een Mk1 is geen remmonster en al een wereld van verschil met latere Mk2.
Een Mk1 heeft nu eenmaal geen remserve. Alle remkracht komt uit je been
Abonnement op de fitness nemen?
Mijn Elise heeft rondom EBC gegroefde/gedimpelde schijven. De blokken zijn nog goed, wat voor type er toegepast is weet ik niet.
De (snelheidsafhankelijke) vibratie in het pedaal lijkt me niet normaal ? Het pedaal beweegt echt een millimeter of 2 op en neer.
Building >200BHP K-series
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: Mijn Elise Project
Het ABS dat aanslaat?
Sorry kon het weer niet laten.
Sorry kon het weer niet laten.
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Mijn Elise Project
Als ze nog goed zijn, de schijven laten afdraaien en opgelost!
Pedaal is 1 op 1 met de klauwen, zit niets tussen wat ook maar iets met vibraties zou te maken kunnen hebben.
Pedaal is 1 op 1 met de klauwen, zit niets tussen wat ook maar iets met vibraties zou te maken kunnen hebben.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
- Sander
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
- Naam: Sander
- Auto: S1 Elise
- Locatie: Essen (BE)
Re: Mijn Elise Project
Ik ook, in de bochten naar rechts hoor ik ook een schurend/schrapend geluid met een interval gelijk aan de rotatie snelheid van de wielen. Ik denk omdat de (floating) klauw of blokjes dan extra tegen de schijf gedrukt wordt.
Bij rijden langs vangrail hoor ik een zacht tikkend geluid, ook weer gerelateerd aan de rotatiesnelheid van de wielen. Als ik zachtjes de remmen aantik is het geluid minder tot weg.
Nog een tweetal kiekjes van de heatwrap: Uiteraard wat olie op geholpen (gelukkig niet voor de witte gekozen) waardoor er flink wat rook af kwam na starten. Na een km of 20 gedaan te hebben lijkt alles in orde
Ook de low water level sensor kit is geïnstalleerd en werkt naar behoren. Alleen nog een betere plaats zien te vinden voor de elektronica box.
Bij rijden langs vangrail hoor ik een zacht tikkend geluid, ook weer gerelateerd aan de rotatiesnelheid van de wielen. Als ik zachtjes de remmen aantik is het geluid minder tot weg.
Nog een tweetal kiekjes van de heatwrap: Uiteraard wat olie op geholpen (gelukkig niet voor de witte gekozen) waardoor er flink wat rook af kwam na starten. Na een km of 20 gedaan te hebben lijkt alles in orde
Ook de low water level sensor kit is geïnstalleerd en werkt naar behoren. Alleen nog een betere plaats zien te vinden voor de elektronica box.
Building >200BHP K-series