Eventuele aankoop S4 1994

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door Blue Darkness »

ik heb voor u iets aan de kant liggen ;)
Kristof///
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 sep 2012, 21:16
Auto: Esprit S4

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door Kristof/// »

Perfect!

Ik contacteer u nog.
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door Bzguy »

Ik zie deze thread pas, en ik kan je een aantal zaken uit ervaring meegeven, ik ken de wagens best wel goed ;) (heb zelf een Esprit SE gehad, vervolgens een Esprit S4, nu een Noble)

* wat betreft kleur : kan een orignele kleur zijn, zie http://www.lotusespritworld.com/EGuides ... Codes.html
* kleur op zich : ik zweer bij een originele kleur, al is elke andere persoonlijke kleur geen struikelblok als je de wagen niet van plan bent te verkopen
* technisch : ZEER delicaat, voorzie een grote portemonnee !
* rij-ervaring : ik heb -eerlijk gezegd- altijd schrik gehad van de kracht van mijn (getunede) S4 : zeer giftig als de turbo aanslaat ! Mannen die met dergelijke machines hard & beheerst kunnen rijden hebben ballen als kokosnoten !

Ik bedoel maar : als een Esprit bijt, dan bijt ie je billen helemaal af ! Kan zeer onvoorspelbaar zijn, heb er al eentje aan 70km/u 3x zien rondgaan, ZONDER dat de piloot zotte dingen deed ;) ! Vraag maar aan Bosbon ...

Wat ik in jouw geval zou doen :

- zeer grondig onderhoud, op zijn minst een C-service (voorzie +2 k EUR)
- nodige wisselstukken opsporen, ben je wellicht geen arm of been aan kwijt (evt UK)
- laten chippen & netjes tunen (beter rijgedrag + vermogenswinst, al is dat laatste geen must ;) ! )
- hou constant +5k EUR achter de hand, elk mankement kan een klein fortuin kosten, zeker als het de motor betreft !


Voorts :
- sommige stukken zijn niet of nauwelijks nog te krijgen, vb ABS pressure switch
- probeer alle bijhorigheden bij de wagen te krijgen : dak-zak, hoes , wind deflector (je weet toch dat het dak eruit kan en dat je het in de koffer kunt steken ?!)
- kom ik zeer graag eens kijken en wens ik je heel veel plezier ermee ! Heb ik toch steeds gehad :) !
- BlueDarkness heeft een van de mooiste velgen voor Esprit te koop ;) !
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Kristof///
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 sep 2012, 21:16
Auto: Esprit S4

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door Kristof/// »

Alvast bedankt voor de tips en trics!

Wat de motor betreft had ik al wat budget voorzien.


Stukken heb ik bijna allemaal, enkel nog de koplampen en wat beugels bestellen.


Accecoires zoals de zak om het dak in te plaatsen ed. heb ik jammer genoeg niet. Alsook het reservewiel en gereedschapskit ontbreken.

Dit zijn dingen die ik later eens kan zoeken of bestellen.


Ik vind het ook wat jammer dat hij niet meer zijn originele gele kleur heeft, maar dit is nu zo.


Heb niet de hoofdprijs betaald voor de wagen, dus er is nog marge om hem tiptop te plaatsen. Tijdslimiet staat er ook niet op. Zal afhangen van drukte op mijn werk en het budget dat ik op dat moment vrij kan maken voor de Lotus.


Belangrijkste is dat hij in mijn garage staat! :D

Ivm het uitbreken wanneer de turbo aanslaat heb ik geen ervaring met de lotus. Ik heb er amper mee gereden omdat hij al een hele tijd stilstond.


Ik rijd al wel een hele tijd RWD, dus het zal allemaal wel meevallen.

Ben nog in het bezit van een E46///M en een E30///M ;)
Plaats reactie