Eventuele aankoop S4 1994

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door Blue Darkness »

speciale kleur! ben benieuwd naar meer foto's ;)
Kristof///
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 sep 2012, 21:16
Auto: Esprit S4

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door Kristof/// »

Blue Darkness schreef:speciale kleur! ben benieuwd naar meer foto's ;)
Heb er nog ééntje bijgezet van de achterkant.

Zou dit paars een origineel lotus kleur kunnen zijn? Ik vraag me echt af waarom ze de wagen van geel naar paars gebracht hebben.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door Blue Darkness »

Niet iedereen is gek van geel... ik wel!
Eén van de mooiste kleuren voor een Esprit, en ook de meeste andere Lotussen...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door Frederik »

Kristof,

Knappe Esprit, ik hou wel van dat kleur. Ik kan begrijpen waarom ze hem nieuw kleurtje hebben gegeven. ps. er is niets mis met geel, maar dit is toch iets speciaals! Me like!

Het is hier wel de gewoonte dat foto's naar het forum zelf geüpload worden en niet ge-hotlinked, ik voorzie unlimited webspace, dus maak er gerust gebruik van. Ik vind het zo zonde dat foto's ooit verdwijnen die hotlinked zijn.
Omdat je nieuw bent heb ik het voor je reeds aangepast, maar ga dat natuurlijk niet blijven doen. ;)

Mocht je hulp nodig hebben dan kan je HIER even kijken voor een handleiding.
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door fastcooki3 »

Proficiat!

Die kleur KAN een originele kleur zijn, kijk eens naar de MK1 Elises, daarin was een kleur te krijgen die zeer hard op die van jou lijkt. Maar ik zou om zeker te zijn een kleur op staal laten mengen, dan ben je zeker dat je de juiste kleur hebt, om de voorbumper te laten spuiten.

Ik durf je aanraden om de motor niet meer te starten voor je de distributieriem en benzine hebt vervangen. Het aantal kms speelt immers geen rol voor de riem, het is de leeftijd die je niet kent en die bepalend is. Culasses zijn al heel lang niet meer bestelbaar bij Lotus en kleppen zijn nog moeilijker te vinden, dat is het geld van een riem niet waard!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door Frederik »

Is volgens mij aubergine purple, toen de Lotus Elan (M100) S2 werd voorgesteld stond ook een Elan in dat kleur op de cover van de brochure.

Als ik me niet vergis dateert de S4s ook uit die tijd en heb ik ergens nog een folder van de S4s in dat kleur. Mogelijks vond de eigenaar dat een ferm kleur en heeft hij 'm daarom laten overspuiten.

Elan S2 (M100)
14710_4dd810e3bf828.jpg
14710_4dd810e3bf828.jpg (29.06 KiB) 5353 keer bekeken
Dit is blijkbaar ook een S4
s4.jpg
s4.jpg (105.85 KiB) 5353 keer bekeken
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door gvy »

Kristof,

Ook vanwege mij een oproep om het wisselen van de distributieriem niet uit te stellen
Een nieuwe kost je ongeveer 90€
Ik heb de mijne zelf vervangen maar dan stond de motor op mijn werkbank.
In de auto is het naar alle waarschijnlijkheid een rotklus, maar doenbaar en je vindt op het internet hier en daar wel wat tips hoe het moet.
Een interessante site voor onderdelen is SJ sportcars. Ze hebben een heel overzichtelijke onderdelenzoekmachine. (je hoeft het daar nog niet te kopen) en dan zie je gelijk wat er allemaal beschikbaar is.

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Kristof///
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 sep 2012, 21:16
Auto: Esprit S4

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door Kristof/// »

Ten eerste bedankt iedereen voor de tips en trics!!

Distributieriem word zowiezo vervangen, en ik ben aan het twijfelen om de motor eerst uit te bouwen om een complete checkup te doen.

Anderzijds denk ik er ook aan om gewoon de distributieriem te vervangen + een groot onderhoud met olie en filters.
En dan er wat mee te rijden en zien hoe de motor reageert.


Het is allemaal nog wat pril nu.

Prioriteit is nu eerst een voorbumper te vinden en te kijken wat ik van budget kan vrijmaken om de wagen in orde te plaatsen.
Kristof///
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 sep 2012, 21:16
Auto: Esprit S4

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door Kristof/// »

Frederik schreef:Is volgens mij aubergine purple, toen de Lotus Elan (M100) S2 werd voorgesteld stond ook een Elan in dat kleur op de cover van de brochure.

Als ik me niet vergis dateert de S4s ook uit die tijd en heb ik ergens nog een folder van de S4s in dat kleur. Mogelijks vond de eigenaar dat een ferm kleur en heeft hij 'm daarom laten overspuiten.

Elan S2 (M100)
14710_4dd810e3bf828.jpg
Dit is blijkbaar ook een S4
s4.jpg

Zou wel goed kunnen zijn, al valt mijn kleur wat donkerder uit denk ik.

Ik heb een goede vriend die een carrosseriebedrijf heeft, en via hem komt dit zeker in orde. Hij heeft ook een scanapparaat staan wat je al heel wat op weg kan helpen.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Eventuele aankoop S4 1994

Bericht door Frederik »

Dat aubergine purple is zeer weers afhankelijk, in stralende zon pakken lichter dan bij bewolking...

Maar zoals je zegt, meten is weten. :P
Plaats reactie