Exige RHD

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
timleemans
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2008, 12:33
Naam: Tim
Auto: nog geen

Re: Exige RHD

Bericht door timleemans »

Frederik schreef:Als iets "veel" goedkoper is dan de rest, dan hangt er meestal een reukje aan... dat is normaal.

Ben ook al een paar keer Target Cars tegengekomen, geen idee hoe ze zijn, ik heb ze nog nooit van dichtbij gezien eigenlijk.
Inderdaad: ik geloof ook niet in een wagen als hij 1/2e kost van een vergelijkbare...

Als Lotus leek hoop ik dat dat kwam door de RHD en de lage pond, maar als hier iedereen overtuigd is dat er meer aan de hand is...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Exige RHD

Bericht door Frederik »

Hier op het forum staan ook een paar mooie tekoop, maar ik weet niet wat je budget is. Ben je al bij FKM, Verhiest, FVH enzo langsgeweest?
timleemans
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2008, 12:33
Naam: Tim
Auto: nog geen

Re: Exige RHD

Bericht door timleemans »

Frederik schreef:Hier op het forum staan ook een paar mooie tekoop, maar ik weet niet wat je budget is. Ben je al bij FKM, Verhiest, FVH enzo langsgeweest?
Verhiest ben ik lang geleden al eens geweest, toen ik nog voor BMW werkte. Hij had toen een Z3 M coupé staan (estoril blauw), maar die was geaccidenteerd. Ze waren daar wel zo vriendelijk om me ook ns met ne MK II te laten rijden, en ik was direct verkocht! Vroeger nog dikwijs op Zolder mee gereden met MK I (VAB ritten)!


FKM heb ik eens gebeld! FVH leer ik hier net kennen...

Ik kijk vooral op autoscoot en autozone! Het budget dat ik heb komt overeen met een rhd exige MKII of een lhd elise MKI denk ik: +- 20 à 22.000€
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: Exige RHD

Bericht door mark986 »

ik zou eerder voor zekerheid gaan en es gaan kijken bij een dealer. Weet dat fkm nog een rode mk1 heeft met een 33000km op. Was daar zelf héél geïnteresseerd in maar heb dan eentje via een kennis gevonden met 25000km van 1ste eigenaar etc.

Bij verhiest staan er ook geregeld voor een correcte prijs. Voor dat bedrag kan je dan beter bij een dealer eentje aankopen met alle gekende historie etc en garantie. Een goed koopje kan wel es zuur opbreken en dan is de fun er snel af.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Exige RHD

Bericht door Herman »

timleemans schreef:
Frederik schreef:Als iets "veel" goedkoper is dan de rest, dan hangt er meestal een reukje aan... dat is normaal.

Ben ook al een paar keer Target Cars tegengekomen, geen idee hoe ze zijn, ik heb ze nog nooit van dichtbij gezien eigenlijk.
Inderdaad: ik geloof ook niet in een wagen als hij 1/2e kost van een vergelijkbare...

Als Lotus leek hoop ik dat dat kwam door de RHD en de lage pond, maar als hier iedereen overtuigd is dat er meer aan de hand is...
kijk voor aankoop tips eens hier op..

http://www.elises.co.uk/miscellaneous/buyingused.html

ik zou mij niet laten afschrikken door allerlei praat want wie zijn auto vroeger duur betaalde of duur invoerde zal meschien wel enigszins geneigd zijn ietwat smalend over de minder dure autos te denken/schrijven, deze minder dure situatie kan perfekt onstaan door oa een andere gunstiger wisselkoers,groot volume aankoop ,of door een slechte marktsituatie hier of in het land van origine, of door een ander minder goed gegeven, zoals in het slechtste geval minder perfekte wagens, geen waarborg enzvt-- service en waarborg en naverkoop zijn items die méé moeten betaald worden dat is een feit,
best is eens informeren naar echte klant van de firma waar u intresse hebt om te kijken,=proberen eens een klant op te sporen en diens echte ervaring te evalueren.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Exige RHD

Bericht door Frederik »

Ik ben een dealersletje, ik koop liever 'in vertrouwen' én MET garantie.
Voor de service en bovenstaande heb ik wel wat extra euro's over.

Echter kon ik in België geen nette Elan (M100) vinden, Ze hadden allemaal minstens 100.000km op de teller maar ik wilde eentje van >50.000. 8-)

Ben gaan kijken bij FKM, Verhiest, FVH ... en dan een pak die ik online kon vinden van garages en particulieren. Er was echter overal iets... veel (te veel)kilometers, louche historiek, schade, foute kleur...

Toen ik mijn Lotus net had vanuit Duitsland, kwam er eentje bij FKM te koop. Had ik demijne niet van Duitsland gehaald dan was ik zeker gaan kijken naar die rode van bij FKM, maar ik had net eentje gekocht... Jammer want die dat bij FKM tekoop kwam strookte volledig met mijn verlanglijstje en was een S2. Maar ach ... ik ben tevreden met de rode ik nu heb. Maar ik heb geluk gehad of toch ZEER goed moeten rondkijken. (heeft me wel veel tijd gekost, wat je ook niet hebt als je koopt bij een dealer)

Je moet zoeken wat je het beste ligt, en niet altijd naar de prijs kijken. Een goedkope Lotus uit het buitenland kan een nachtmerrie zijn dit terwijl een correcte Lotus van een van de dealers een plezier kan zijn.

Mijn Elan heb ik niet goedkoper kunnen kopen dan wat ik in België kon vinden, wel heb ik een mooiere gevonden voor dezelfde prijs. Maar gezien het FKM-verhaal van enkele alinea's terug kan je ook in België mooie wagens vinden tegen een correcte prijs.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Exige RHD

Bericht door Frederik »

Hier het verhaal van een kerel (Nederlander) die in UK een RHD Elise MKI is gaan halen.

Hij kocht de Elise bij een engelse Lotus dealer en deze zou 100% in orde zijn, alsnog heeft hij ~3.500€ aan kosten mogen doen om de wagen echt 100% in orde te hebben. Ok, je kon rijden zonder de kosten, maar zo zie je maar dat er 'ook al doet de verkoper zijn best' toch nog addertjes kunnen opduiken.

Er staan trouwens ook enkele opmerkingen/bemerkingen op ivm die Nederlandse goedkopere Lotus verkoper ;-) Altijd handig om weten/lezen.

Wel interessant verhaal : http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... f=3&t=9038
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Exige RHD

Bericht door Erwin »

Als je echt een Exige RHD wil, ga er dan een in de UK halen.

Nu kan je een mooi exemplaar op de kop tikken voor 20.000 GBP en minder.

Kijk maar even op www.seloc.org en www.pistonheads.com.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
Naam: Yvo Tuk
Auto: Elise S1/Evora
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: Exige RHD

Bericht door YvoTuk »

Als je de bekende punten voor een Elise of Exige niet kent denk ik dat je redelijk fout bezig bent als je dan je geluk bij Target gaat beproeven..

Over de koplampen.. Alles waarbij het stadslicht in de grootlicht reflector zit kan en mag omgebouwd worden.
Achter de dimlicht reflector zit een plaatje wat je op en neer kunt bewegen. Dat plaatje verzorgd het 'lichtbeeld' en zit met twee holnieten aan het frame genageld.
Als je die twee holnieten uitboort en het plaatje 1:1 omdraait (spiegelt) heb je de koplamp omgebouwd naar een (legale) LHD koplamp.

Het enige wat je wel een beetje voor ogen moet houden met een RHD Elise of Exige is dat het rijplezier toch wel een tikje verstiert wordt. Het ombouwen van een rechts gestuurde Exige S2 is ook veel complexer dan het ombouwen van een Elise S1.
Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
Naam: Yvo Tuk
Auto: Elise S1/Evora
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: Exige RHD

Bericht door YvoTuk »

Frederik schreef: Hij kocht de Elise bij een engelse Lotus dealer en deze zou 100% in orde zijn, alsnog heeft hij ~3.500€ aan kosten mogen doen om de wagen echt 100% in orde te hebben. Ok, je kon rijden zonder de kosten, maar zo zie je maar dat er 'ook al doet de verkoper zijn best' toch nog addertjes kunnen opduiken.
Ja.. maar wat is daar Engels aan? Ik geef toe, de eisen die men aan de andere kant van het kanaal stelt zijn lager dan die wij vaak aan onze auto's stellen (de Elise wordt meer gezien als een gewone daily driver) maar uiteindelijk praat je gewoon over de normale wear en tear. Een paar fuseekogels en een radiator zijn toch niet echt spannend te noemen.

Dat ie die vervolgens eerst laat vervangen om daarna met de verkoper te gaan praten is niet heel handig. Je moet de verkoper altijd de kans geven het probleem zelf op te lossen. In dit geval had ie dat ook gewoon moeten doen, een ritje Engeland had hem dan die 3500 Euro opgeleverd.

Let wel, ik zeg echt niet dat alles uit Engeland goed is, ik heb ook voldoende 'hokken' gezien die daar vandaan kwamen, maar als mensen daarna de prijs noemden kon ik met het dan ook wel weer voorstellen..
Plaats reactie