terug met twee voeten op de grond :-(

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Depje
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2012, 13:29
Naam: Willy
Auto: '85 Esprit S3 turbo

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door Depje »

Hier zijn we met een update. Allereerst (ik had mij een beetje geinformeerd via de foto's van Geert) , het grote verschil met de S2 is dat de buizenchassis vanonder gesloten is , dus alles moet via de de bovenkant d'eruit. NU ,het ging nog redelijk (terug monteren zal wat moeilijker zijn) De bak is vandaag naar Limmen (NL) gedaan en deze zal zeer snel volledig gereviseerd worden . (prijskaartje is navenant :(
Dus zoals we dachten : differentiéél crownwheel and pinion naar de knoppen.
Als we er over nadenken , dit alles is ooit ontworpen voor een motor met 69 pk (citroen ID 19) en mijn S3 turbo heeft er 215 pk , ja , niet echt wat het moet zijn. Nu gaan we alles (mechanisch) goed nakijken en eventueel vervangen , maar :D tot nu toe ziet het er allemaal zeer goed uit . (benzine pomp" zingt" wat luid, misschien deze vervangen. Wie weet zijn we volgende week terug aan het rijden.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door Frederik »

Gelukkig komt alles goed ...
Depje
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2012, 13:29
Naam: Willy
Auto: '85 Esprit S3 turbo

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door Depje »

Vandaag besloten om optioneel een Quaife in te laten monteren ; Naar het schijnt gaat dit in de toekomst hetgene wat er nu is stuk gegaan meer beschermen omdat de krachten nu meer verdeeld worden over beide wielen . Ook had ik vernomen dat de wagen nog prettiger gaat rijden :D Iemand ervaring ermee?
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door fastcooki3 »

Ik vermoed dat je een sper bedoelt van het merk Quaife?
Tja een sper is altijd beter natuurljk, maar ga je pas echt kunnen appreciëren als je serieus aan het doorrijden bent met de Esprit.
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door gvy »

[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door fastcooki3 »

Looks the business!
Depje
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mei 2012, 13:29
Naam: Willy
Auto: '85 Esprit S3 turbo

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door Depje »

Juist de eerste kms terug gereden. Vandaag om 18 u met twee begonnen en om 1.00 u was zij klaar . Op het eerste gevoel , alle OK , de sper geeft een stabiel (rij )gevoel en er zijn zeer weinig rijgeluiden.Wat een avontuur , maar hopelijk ook éénmalig . Dus vanaf nu terug mat 4 wielen op grond .
Ik had de tour Limburg CTLB nog willen doen maar wegens de "stukken " had ik niets op voorhand kunnen regelen , dus dan maar voor volgend jaar.
Een vraag , zijn er nog anderen met een LHD S3 turbo ?
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door billie »

er rijden anders wel een paar ESPRITS mee in de LTL tour,inschrijven kan nog steeds zie deelnemerslijst

http://www.teamlotus.be/inschrijvingen.html
Depje schreef:Juist de eerste kms terug gereden. Vandaag om 18 u met twee begonnen en om 1.00 u was zij klaar . Op het eerste gevoel , alle OK , de sper geeft een stabiel (rij )gevoel en er zijn zeer weinig rijgeluiden.Wat een avontuur , maar hopelijk ook éénmalig . Dus vanaf nu terug mat 4 wielen op grond .
Ik had de tour Limburg CTLB nog willen doen maar wegens de "stukken " had ik niets op voorhand kunnen regelen , dus dan maar voor volgend jaar.
Een vraag , zijn er nog anderen met een LHD S3 turbo ?
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
fastcooki3
Berichten: 460
Lid geworden op: 10 okt 2011, 08:39
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door fastcooki3 »

Proficiat Willy dat je dat in zulke korte tijd hebt kunnen repareren. Hoedje af!

Inschrijven voor de Lotus Tour Limburg is nog niet te laat, en er zal daar ook een LHD Esprit S3 aanwezig zijn. Nodeloos om te zeggen, dat je die man zeker je sper moet komen demonstreren!
skizzy
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2012, 09:38
Naam: Stefan
Auto: Esprit

Re: terug met twee voeten op de grond :-(

Bericht door skizzy »

proficiat! ik weet nog precies hoe ik me voelde, de eerste rit na aankoop en lange reparatie tijd! samen met mijn vader, lekker nieuwe outfits en zonnebrillen en met de elan topless door de stad cruisen :D heerlijk!
Plaats reactie