YvoTuk [Elise MKI]

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
Naam: Yvo Tuk
Auto: Elise S1/Evora
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

YvoTuk [Elise MKI]

Bericht door YvoTuk »

Alweer zo'n ollander erbij ;)

Mijn naam is Yvo Tuk, sommigen van jullie ken ik al en sommigen van jullie kennen mij ook.
Ik ben de eigenaar van elise-shop.com

Mijn Lotus achtergrond gaat al een flinke tijd terug. Ik had voor 1999 een matige interesse voor Lotus, ik wist wel ongeveer wat er gebeurde, maar hield het niet echt bij.
In 1999 kon ik tijdens een circuit test op Zandvoort met allerhande exotica rijden. Van de net uitgekomen 360 Modena tot een Lambo etc. In dat rijtje auto's stond ook een Elise S1 111S.

Om een lang verhaal kort te maken... toen ik na het 'proeven' van die auto weer in de pitlane stond heb ik mijn vrouw gebeld om te vertellen wat ik zou kopen :mrgreen:

Toen ik mijn Elise S1 120pk net had was ie Azure blauw, maar in de tussentijd is de Elise MyOrange geworden en zit er een Honda motor achterin.

Elise-shop is geboren uit het feit dat ik niet de juiste produkten kon vinden voor mijn auto en omdat ik van mening was dat er een markt was. Dat was in eerste instantie een beetje hobby, maar in de tussentijd is het mijn beroep en zitten we in een nieuw bedrijfspand op 20km van Rotterdam.

Ik ben dus wel zo ongeveer de hele dag met Lotus bezig :roll:

Helaas heb ik niet meer zoveel tijd om echt met mijn Elise te rijden. Ik wil hem voor geen goud weg doen, maar van tourtjes in Holland is echt niet meer leuk (flitspalen, drempels etc) dus eigenlijk doe ik alleen nog maar grotere trips (Stelvio, Schotland, Le Mans etc.) en trackdays. Vooral dat laatste is wat mij betreft steeds leuker geworden, dus daar rij ik het meest.

Last but not least organiseer ik ieder jaar met drie andere Lotus vrienden en een hele schare vrijwilligers de Maarten Memorial. Kijk maar eens op http://www.maartenmemorial.com voor informatie daarover.. Is erg leuk om te doen :)
Bijlagen
Knockhill2008.jpg
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Hallo Allemaal

Bericht door Herman »

Hallo Ivo, ik heb indertijd mijn remschijven en pads + allerhande nog bij u gekocht en besteld... en ze remmen nog altijd perfect hoor... ik kan op gelijk welk lotus tour perfect voor de pannekoekenbreak op tijd stoppen..

grtz Herman...
Bijlagen
free flight. elise in de banden..jpg
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Hallo Allemaal

Bericht door Frederik »

Hai Yvo, wees welgekomen op het forum!

Leuk dat je U even uitgebreid komt voorstellen, blijkbaar ben je nog extremer bezig met Lotus dan je initieel zou denken. Maar als ik zie welke onderdelen je aanbied dan MOEST het wel een liefhebber zijn hé.

Alvast welkom bij "de bende" (*) er zijn wel meerdere Nederlandse leden op het forum. Ik denk dan aan HJ2, Olav Blasius, Razma ...

* : Nederlandse vertaling : "de groep" ;-)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Hallo Allemaal

Bericht door Frederik »

YvoTuk schreef:Last but not least organiseer ik ieder jaar met drie andere Lotus vrienden en een hele schare vrijwilligers de Maarten Memorial. Kijk maar eens op http://www.maartenmemorial.com voor informatie daarover.. Is erg leuk om te doen :)
respect & count me in...

Ik wil graag (indien ik kan & gewenst ben) helpen een mooie Belgische delegatie Lotussen en ander exotics te regelen voor de Editie 2009. We spreken er wel eens over via email.
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Hallo Allemaal

Bericht door Bzguy »

hoi Yvo,

niet te bescheiden met de foto's, graag dus ook foto's van je S4s !
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
pkt
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 aug 2008, 09:21
Auto: Exige(s) S1 + S2
Locatie: Denderwindeke

Re: Hallo Allemaal

Bericht door pkt »

Yvo,
Ook namens mezelf welgekomen op dit Belgische forum.
Ik (en jij ook waarschijnlijk) zie de afstand tussen Holland en België in Lotustermen meteen wat kleiner worden.
Als meer dan vaste waarde die je bent op oa de Lotuslounge, lijkt het me niet ondenkbaar dat je samen met "onze" Frederik beide groepen af entoe eens samenbrengt
Groeten
Patrick
Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
Naam: Yvo Tuk
Auto: Elise S1/Evora
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: Hallo Allemaal

Bericht door YvoTuk »

Oh.. zou ik bijna de foto's van onze zwarte sprinter te posten..

Ik stel u voor: Carl Lewis :mrgreen:
Bijlagen
Carl2.jpg
Carl1.jpg
Gebruikersavatar
bartvdb
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008
Locatie: Adinkerke

Re: Hallo Allemaal

Bericht door bartvdb »

beste yvo namens mij (bartvdb ) eerst en vooral welkom hier .

vraagje ;

bestaat er een catalisator replacement pipe die op een elise s (toyota) model 2008 past . de uitlaatcollector is op dit model anders en dus past niet elk model .

groeten van bart
Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
Naam: Yvo Tuk
Auto: Elise S1/Evora
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: Hallo Allemaal

Bericht door YvoTuk »

Hallo Bart,

Bedankt voor je bericht!

Ja hoor, die is er! Ik moet even nakijken op de zaak of we hem in voorraad hebben, maar hij bestaat in ieder geval.
Je kan kiezen uit een decat of uit een gedempte decat.

De Decat pijp kost 140 Euro ex. BTW en verzendkosten, de gedempte Decat pijp komt op 166 Euro ex. BTW en verzendkosten.
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Hallo Allemaal

Bericht door Bzguy »

YvoTuk schreef:Oh.. zou ik bijna de foto's van onze zwarte sprinter te posten..

Ik stel u voor: Carl Lewis :mrgreen:
Knap knap !
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie