07/12/2008 Tour de Sapin Bethune (F) [foto's / comments]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
F.Sohier
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 okt 2008, 18:31
Auto: geen
Locatie: Reningelst
Contacteer:

07/12/2008 Tour de Sapin Bethune (F) [foto's / comments]

Bericht door F.Sohier »

vandaag deze werkloze man tegengekomen in frankrijk op de tour de sapin waar herman hier aan deelneemt

straks meer foto's
Bijlagen
tourdesapin026.jpg
Laatst gewijzigd door Frederik op 07 dec 2008, 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto geüploaded... & opgesplitst
F.Sohier
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 okt 2008, 18:31
Auto: geen
Locatie: Reningelst
Contacteer:

07/12/2008 Tour de Sapin Bethune (F) [foto's / comments]

Bericht door F.Sohier »

straks meer foto's
tourdesapin004.jpg
tourdesapin005.jpg
tourdesapin006.jpg
tourdesapin007.jpg
tourdesapin008.jpg
Laatst gewijzigd door Frederik op 07 dec 2008, 14:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto's geüploaded... / opgesplitst
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Ritten Frankrijk 2008-2009

Bericht door Frederik »

nog (foto's zijn van mijn naamgenoot ;))
tourdesapin009.jpg
tourdesapin017.jpg
tourdesapin019.jpg
tourdesapin021.jpg
tourdesapin023.jpg
tourdesapin026.jpg
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Ritten Frankrijk 2008-2009

Bericht door Frederik »

nog ² (foto's zijn van mijn naamgenoot)
tourdesapin037.jpg
tourdesapin038.jpg
tourdesapin039.jpg
tourdesapin040.jpg
tourdesapin043.jpg
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Ritten Frankrijk 2008-2009

Bericht door Frederik »

nog ³ (foto's zijn van mijn naamgenoot ;-))
tourdesapin072.jpg
tourdesapin073.jpg
tourdesapin074.jpg
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: 07/12/2008 Tour de Sapin Bethune (F) [foto's / comments]

Bericht door ovi »

Neemt den Herman die groen mat altijd mee?
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: 07/12/2008 Tour de Sapin Bethune (F) [foto's / comments]

Bericht door Herman »

Verslag Tour de Sapins Frankrijk 7 december 2008,

Nadat wij ons eerder ingeschreven hadden doordat wij een forumbericht gelezen hadden van F,Sohier,,, kwamen wij in Béthune aan Zondag 7 december,,,, thuis in de vroege morgen vertrokken omstreeks 07,25 hr en een klein uurtje later waren wij daar (+-70 km van Kortrijk) er waren al een 10 tal wagens op de parking waaronder enkele lotussen, we kregen direkt een warme amicale verwelkoming en het roadboek en de koffie bonnetjes om in een brasserie daar vlakbij een "une café" te gaan drinken, omstreeks 10 hr een speechken op de parking vd inrichter, ik kon het niet allemaal verstaan maar het woordje inondée bleef ergens in mijn hoofd door spoken, afscheid genomen van den Frederik Sohier en Dirk Kesteleyn die in die vroegte, koude en bij soms bij momenten gladde wegen getrotseerd hadden om ons vertrek bij te wonen, de roadboek is iets anders opgesteld dan de belgische en is opgemaakt in zware zeer goed leesbare tekens, wel met géén totaal afstand erop,,, het vertrek was via een soort portaal op groen tapijt (luxe) en eens nadat we vertrokken waren kwamen we na een 10 tal kms reeds iets heel eigenaardigs tegen, de rit was uitgetekend, zodat het allereerste deel de vorm van een lus had, en waardoor de eerdere vroege vertrekkers na een tijdje interfereerden met de latere vertrokkenen , deze begrepen dan helemaal niets meer van hun road boek en velen sloegen gewoon de eerste blz. om en mengelden zich bij de anderen, mooie weggetjes, wel vol met mountain bikers en wandelaars, boven de weiden hing een laagje nevel die echt mooi was, maar t'was uitkijken voor de ene veraderlijke gladde plek, rond 11,30 hr, kwamen we aan in het dorpje Nedonchel waar het clubhuis stond ,palend aan het huis vd inrichter, er was een “open bar” voorzien, gloeiwijn, soep, bier, cognac, enfin en t' was er echt gezellig, een beetje problemen met parkeren was er wel in dit piepkleine dorpje, ik heb wel mijn visie moeten bijstellen ivm sportieve oldtimers, immers die gasten met hun Sumbeam Alpine of Austin Healeys en Alpines shuurden wel degelijk zeer ras en gezwind door die wondermooie kleine weggetjes, na een hafluurtje begon iedereen zowat te vertrekken, en wij dan ook, de inrichter kwam eerder naar ons om te zeggen dat het voor deze 2de ettape op bepaalde momenten glad kon zijn door de modder en bladeren en dat er deeltje vd weg onder water stond ????,,,, prachtige wegen, die reeds vele keren eerder het parcours geweest hadden van verschillende beroemde rally's in het verleden, door piepkleine dorpjes, prachtige landschappen, maar ook modder en modder, het had de gehele week voordien geregend en zelfs ietwat gesneeuwd en alles was zelfs niettegenstaande de stralende zon één grote modderpoel, een geluk ook bijwijlen, de gaten in het wegdek waren enigsins gedempt door de modder, op een bepaald moment konden we kiezen in het road boek tussen 2 routes, vuil en nog vuiler,,,,, maar alles alles verliep “gesmeerd” en vlotjes onze wagen had wel,intussen een gans andere kleur gekregen en de ruiten pisser stond bijna continue aan, dat mét een combinatie van een felle lage zon, maakte het er niet makkelijker op om te rijden, het was een zeer heuvelachtig parcours, op een bepaald moment moesten we zéér steil omlaag via een piepklein weggetje die dan dwars uitkwam op een ander weggetje, de hellingsgraad was dermate steil dat we onze bocht niet konden nemen beneden zonder met spoiler over de grond te scrapen, de plaatsen waar er zeer grote gaten in het “wegdek” waren, waren wel correct zeer goed aangeduid in het roadboek evenals de vluchtheuvels in de dorpjes, deze waren soms dermate hoog dat er met moeite kon over gereden worden, op een bepaald moment temidden in de velden was er een stuk holle weg die volledig ondergelopen was met water, (inondé dan toch) ik heb dan eens aandachtig gekeken naar mijn voorligger hoe deze dat deed zonder zwemvliezen aan,
En dan zelf ook traagjes er doorgereden voor zo een 80 a 100 mt ver,en 10 a 15 cm diep,,,, aankomst in restaurant le Saint Benoit in Amettes ,,,,,,, een onooglijk klein dorpje,, weeral dezelfde parkeerperikelen, gelukkig waren we een vd eersten aangekomen en konden op de paring vh restaurant parkeren, wat zich echter later wreekte doordat wij dan als een vd laatsten pas konden terug verders vertrekken, een praatje in het zalig zonnetje tussen de vele auto's (46) met iedereen gemaakt, er waren nogal wat lotus deelnemers die eerder dit jaar meegedaan hadden aan die tour die FVH ingericht had met brunch en avond eten in rest, de gastronoom te beveren leie,,, er waren er zelfs die nog wisten dat we toen de eerste prijs dan hadden gehaald,
dan verders in het restaurant: terug nog een aperitief, voorgerecht, hoofdmenu, wijnen en dranken, daarna nog een kaaschotel en een dessert en een koffieke, onze buren (Porshisten) aan onze tafel waren van Duinkerke , en ze verstonden zelfs een paar woorden vlaams, hun ouders waren uitgeweken vlamingen, zo zie je maar,,,, altijd opletten wat ge zegt,,,, de degelijke wijn vloeide met goede regelmaat, en de ambiance zat er overal er in,,, iedereen kende iedereen blijkkbaar zo een beetje, we werden als vreemde eenden goed opgenomen in de groep, we waren de enigen met belgische nummerplaten,,, bij het buitengaan werden we op het terras nogmaals getrakteerd op een degustief vh huis ,,,,,16 uur vertrek, één per één er werden er terug bierbons gegeven , deze waren in ter ruilen bij aankomst te Béthune, daar geraakten we dan juist in het donker, het ganse stadje Béthune zat overhoop doordat er daar een enorme kerstmarkt was , alle winkels/shops waren er eveneens open, mooie féerrieke verlichting overal en een volk van jewelste,,, eerder hadden we deze rit afgelegd in het halfduister langs vele waterwegen en terug door kleine dorpjes, er waren mensen die gewoon hun stoelen buiten gezet hadden voor hun huis, en met hun hele familie-clan de tour rit meute aanmoedigden, iets anders hebben wij meegemaakt, tijdens het rijden door een dorpje een dronkenlap die midden het smalle weggetje stond ,en politie agentje speelde en géén doorgang wilde geven, na een tijdje kwam hij langszij onze wagen en begon op ons dak met aandacht het vuil eraf te kloppen, ik heb dan maar rap gas gegeven ,hopelijks had hij shoenen aan met stalen toppen,,, in de laatste tour de tournai was het er ene met een riek die begon de weg aan te wijzen,,,,, enfin,,, in béthune s'avonds aangekomen was het al donker, en we moesten er door het gedrum (door de kerstmarkt) naar onze eigen parking, wat bleek,,,, de gemeente had zich niet helemaal correct gehouden aan de reservatie vd parking ,met het gevolg dat er sommigen rijders vrijwillig voor parkeerwachter dienden te spelen en telkens wagen per wagen een veilige plaatsken aanduiden, ,,dan nog een welgekomen pint gedronken aangeboden door de inrichter, een babbelken in de drukke gezellige brassserie, een aansluitend wandelingske op de kerstmarkt,,, en terug naar huis,,,, wat mij (ons)bijzonders opviel aan deze tour was ,dat er nergens maar dan ook nergens binnen gerookt geweest is, iedereen rookte zijn stinkstoksken mooi buiten,,, wat een dicipline, hetzelfde zou méér dan welkom zijn op de belgische tourritten, de prijs die we betaalden voor dit ganse onvergeetelijke evenement was een schamele 30 euro per persoon, ongelooflijk,,,,,, wij gaan zeker volgend jaar ons jaar op dezelfde manier afsluiten met deze wondermooie rit, ( met inachtneming dat het zeker niet mag sneeuwen of water gieten) terloops gezegd er waren veel echte hardliniers die met hun cabiokap open reden, de Morgan, Healeys, tr4 enzvt,,, de inrichter reed met een oldtimer Triumph sportwagen zonder kap en voorruit van de ene plaats naar de andere,,,, toch een apart ras die “Gens du Nord,”,,,, Herman&Catherine,

de tours nu voor 2008 zijn voor ons nu fini,,,, maar t'is mooi geweest,
Laatst gewijzigd door Herman op 09 dec 2008, 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: 07/12/2008 Tour de Sapin Bethune (F) [foto's / comments]

Bericht door Herman »

hier nog rap een paar fotokes.... meer en volldige fotoreeksen van dit evenement kunt u dra binnekort zien op de site van deze club op:
http://www.lagrangeauxdamiers.com/ alsook binnenkort hun programme voor 2009. re fotos hieronder, 1/zo zag hij eruit na thuiskomst....2/ parking restaurant bij de lunch 3 en 4 aperitief stop aan het gezellige clubhuis omstreeks 11.30 hr..
Bijlagen
de dag nadien 2.JPG
tour de sapin st-benoit.JPG
001.JPG
tour de sapin aperitief  stop.JPG
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: 07/12/2008 Tour de Sapin Bethune (F) [foto's / comments]

Bericht door Dirk510 »

Als navigator, zonder navigatie werk, voelde ik me echt "werkloos" :shock:

Ik wilde toch heel graag onze Herman en zijn Catje uitwuiven ;)
Ik trotseerde de koude, om hen, met open vleugeltjes over de "groene" Loper te kunnen zien rijden, dit ,richting "modder en kliette".

Onze Franse vrienden, weten op een erg vlotte, losse en familialemanier, iedereen een leuke dag, rijden aan te bieden :lol:

Ik wil er graag bij zijn, en daarom ga ik kijken. :D

Maar het doet pijn aan mijn hart :|
Ik voel me net een klein kindje, die naar de kermis mag, maar nergens mag op zitten :cry:
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
F.Sohier
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 okt 2008, 18:31
Auto: geen
Locatie: Reningelst
Contacteer:

Re: 07/12/2008 Tour de Sapin Bethune (F) [foto's / comments]

Bericht door F.Sohier »

Nog een aangename kennismaking met den Herman en zijn Vrouwke in bethune

na dirk510,Vasseur, ken ik er nu iemand nieuws bij :D
Plaats reactie