Rubbers soft top!

MKI ('60) & MK2 ('90)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Rubbers soft top!

Bericht door ovi »

HJ2 schreef:Ik vraag me alleen af: Hoe doe je de afwerking van de kopse kanten?
Zijn deze MGF rubbers van rubber (dus hol), of een of ander geschuimd materiaal met een coating?
Ik moet het nog eens deftig bekijken hé Henk, maar viel mij gisteren ineens op en daarmee even een topic over geopend. Misschien zijn er die nog een ander alternatief hebben?
Die van mijn Elan zijn echt wel aan vervanging toe dus zeker ook één van de dingen die aangepakt worden als het zijn beurt is!
Ik ga ook eens de Hard-Top van de Tf op de Elan plaatsen om eens te bekijken of daar nu wel degelijk iets van te maken is voor een Elan. ;)
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Re: Rubbers soft top!

Bericht door diego »

is er al meer nieuws omtrent de rubbers ?
Gebruikersavatar
Sir Charles
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 mar 2009, 16:40
Naam: Carl
Auto: S3 S220
Locatie: Lille, B

Re: Rubbers soft top!

Bericht door Sir Charles »

Ivo,
effe off-topic, maar ik neem aan dat de foto "geleend" is en niet van jouw TF?
Op de foto is duidelijk dat dit een MGF Mk1 is (door cards, hoekig schakelraam, embossed logo in het stuur (ipv enamel badge bij TF), etc.)

'k heb zelf ook nog een TF gehad en actief geweest op mgf.be.
Misschien ken je Bruno ondertussen al (niet ver van bij jou; Heist o/d Berg)?

Carl
Lotus Elise S3 S 220 - MY2012 - Carbon Grey - Touring pack - Black pack - TRD airbox - Larini exhaust
(ex) Lotus Elise S2 111S - MY04 - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - Touring pack - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron Street Series
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Rubbers soft top!

Bericht door ovi »

diego schreef:is er al meer nieuws omtrent de rubbers ?
Sorry gasten maar ben vollen bak bezig met het probleem van mijn sputterende Tiger op te sporen, de restauratie van Jeffry zijn zeilbootje en de Alpine dus heb even heel weinig tijd om mij hier mee bezig te houden maar zal mijn best doen om het eens deftig te meten!
De Elan staat nog zeker een jaartje weg dus is voor mij ook niet dringend! ;)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Rubbers soft top!

Bericht door ovi »

Sir Charles schreef:Ivo,
effe off-topic, maar ik neem aan dat de foto "geleend" is en niet van jouw TF?
Op de foto is duidelijk dat dit een MGF Mk1 is (door cards, hoekig schakelraam, embossed logo in het stuur (ipv enamel badge bij TF), etc.)

'k heb zelf ook nog een TF gehad en actief geweest op mgf.be.
Misschien ken je Bruno ondertussen al (niet ver van bij jou; Heist o/d Berg)?

Carl
Ja gelukkig is die foto niet onze MG TF en is zoals je zegt duidelijk een MGF! :roll: Die van ons ziet er wel iets beter uit! :lol:
MD_MGTF_Elegance_03.jpg
Toen we de TF juist hadden had ik dus gezien dat die rubbers er wel ongeveer hetzelfde uit zagen en aangezien die van mijn Elan slecht zijn wou ik even deze ontdekking delen met de andere die hier nog een Elan hebben dat is alles. :D

En den Bruno ken ik ondertussen natuurlijk al! Ik ben er al een paar keer geweest en het is nen toffe kerel! :mrgreen:
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Re: Rubbers soft top!

Bericht door diego »

@Ovi : ik wil u niet opjagen ofzo maar is er al nieuws ? :D

Mijn elanneke gaat binnen paar weekjes binnen voor zijn jaarlijkse winter check-up en heb dan steeds een paar to do dingen.
Dit jaar zou ik o.a graag de rubbers vervangen van het kapje omdat die toch wel hun beste tijd gehad hebben en al met zwarte ducktape ... hersteld zijn.
Zijn deze origineel eigenlijk nog te verkrijgen ? duur ?
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Rubbers soft top!

Bericht door HJ2 »

Rubbers voor de A-stijl zijn (weer) te krijgen.
Uit mijn hoofd iets van 320 Euro, zonder montage. Ga je nieuwe rubbers plaatsen, laat het dan doen door iemand met ervaring en garantie. Anders is de kans levensgroot dat je heel veel geld kwijt bent, nieuwe rubbers hebt, maar nog steeds met een lekke auto zit.

Overigens is die van mij al sinds ik hem 'm heb helemaal lekvrij!
Ik behandel elk jaar de nieuwe kleine beschadigingen van de rubbers met tek7 dan wel een andere huid-vormende montagekit. Daarmee voorkom je dat een heel klein gaatje met 1,5 jaar een hap uit je rubbers is geworden :-)

Good luck!
HJ
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
diego
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 dec 2010, 12:38
Auto: Elan S2 - EXIGE S II
Locatie: Staden

Re: Rubbers soft top!

Bericht door diego »

320 € voor paar rubbertjes is natuurlijk niet min , ik laat ze zoiezo plaatsen door FVH . het is niet zozeer een lekkend dak die het probleem is maar gewoon het zicht wil ook wat :D en paar nieuwe rubbers zullen zoveel mooier staan op de wagen ;)
Plaats reactie