Rijgedrag van een Lotus op sneeuw!

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Rijgedrag van een Lotus op sneeuw!

Bericht door ovi »

In verband met het Lotus mossel diner van morgen start ik hier al het gepaste topic! ;)
Morgen zal ik dan uitgebreid het rijgedrag v/d Elan op sneeuw toelichten en ander Lotus rijders kunnen dan wat info geven over hun type en zijn gedragingen op een gladde ondergrond! :lol:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Rijgedrag van een Lotus op sneeuw!

Bericht door Frederik »

Lotus in de sneeuw? Da's driften en schuiven zonder echt je banden te verslijten hé...

Dus fun en goedkoop ;)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Rijgedrag van een Lotus op sneeuw!

Bericht door Herman »

nen ELAN dat is toch voortraktie hé ? dit kun je toch moeilijk vergelijken met andere modellen denk ik toch, t' zal in een "eventuele" hevige sneeuw toestand zeker een voordeel zijn.
en.... voor morgenvoormiddag voorspel ik trouwens nog altijd deftig weer,
ik hou u op de hoogte in het mosselen topic---

ge moet de mensen niet bang maken hé, die mosselen kunnen daar goed tegen zulle--
Bijlagen
mossel achtergrond.jpg
Gebruikersavatar
X-E-G
Berichten: 540
Lid geworden op: 18 aug 2008, 18:53
Auto: Exige S240
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Re: Rijgedrag van een Lotus op sneeuw!

Bericht door X-E-G »

dit jaar op de terugweg van Heuvellandrit vol in de sneeuw terecht gekomen. Het viaduct van Gent sneeuwde toen binnen de minuut volledig dicht.
Gelukig niet teveel volk op de baan. Ben in het middenvak blijven rijden tegen zeer lage snelheid en in een zo hoog mogelike versnelling. Minste beetje gas meer resulteerde in uitbreken van de achterkant...gewoon nie mee te rijden in de sneeuw (en toen reed ik nog niet met de S)
eigenlijk niet voor herhaling vatbaar
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Rijgedrag van een Lotus op sneeuw!

Bericht door Herman »

ik weet het nog na het dinner s'avonds toen op de zwarten berg, was er deelnemer met een 340 R ,en het had gesneeuwd en die was s'avonds aangevroren, ze moesten het ijs van hun zetels afkrabben, van moed gesproken, ze kwamen ook aangereden aan de start in heuvelland eveneens tijdens een sneeuwbui met hun dikke pakken aan, ik heb er toen met mijn elise tijdens de rit een heel tijdje achtergereden in de sneeuw....
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: Rijgedrag van een Lotus op sneeuw!

Bericht door hans »

één remedie: een elan kopen, dan heeft die voortractie toch één voordeel !
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Rijgedrag van een Lotus op sneeuw!

Bericht door Herman »

ja maar de rubbers en ruiten zijn niet dicht en het zal dan bij die dan ook binnen sneeuwen :lol: :lol: :lol:
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Rijgedrag van een Lotus op sneeuw!

Bericht door Herman »

naar het shijnt zijn dat de beste lotussen in de sneeuw.... :lol:
192cm Rocker 3- red top- flex 2192cm Rocker 3- red top- flex 3202cm Rocker 2- black top- flex 2202cm Rocker 2- black top- flex 3
Graphic/Model Info Buy Now
Order Info Fall 08/09

Specs
192 cm flexed at and
202 cm flexed at and
dimensions: 125/140/138/139/108
The patent pending Lotus 138 is the first deeply rockered ski with minimal sidecut underfoot. First released in 2005, it has since gone through three rocker evolutions and two flex pattern changes. The goal has been to create ski that promotes early planing, incredible power across the fall line, and unmatched creativity in turn shape. Advanced shaping derived straight from continual Alaskan R&D combined with the DPS CFS 450 makes the Lotus 138 is the most evolved and powerful powder ski build on earth.

ski finder design notes construction
Bijlagen
lotus ski.jpg
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Rijgedrag van een Lotus op sneeuw!

Bericht door ovi »

Herman schreef:ja maar de rubbers en ruiten zijn niet dicht en het zal dan bij die dan ook binnen sneeuwen :lol: :lol: :lol:
Dus als we morgen toekomen hebben wij al sneeuwballen kunnen maken terwijl we rijden hé!
:lol:
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Rijgedrag van een Lotus op sneeuw!

Bericht door Herman »

aangepaste ski-kledij is blijkbaar een must in een Elan.? meschien eens kijken in de lotus elan gadgets shop, verwarmde onderbroeken en BH's, rubber waterdichte laarzen met verwarmde zolen en kraantjes aan de zijkant om t'water af te laten. een goede southwester lotus cap met bijhorende snorkel en duikbril.... en een hamer om uw ruiten in te slaan wat ze gaan toch niet naar omlaag..... :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie