[Elan M100] Hardtop ?

Op zoek naar Lotus onderdelen en/of accessoires? Stel je vraag dan hier.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

[Elan M100] Hardtop ?

Bericht door ovi »

Ben eens wat gaan zoeken omdat ik wel degelijk een Hard Top voor mijn Elan wil. Had er vroeger ook één voor mijn Spitfire en dat is toch wel aangenaam voor in de winter. Ik heb die Hard Top trouwens nog proper wegliggen.
Nu was ik eens aan het rondsmurfen op Lotus Elan Central en heb ondekt dat die gasten daar vollen bak mee bezig zijn om iemand te vinden die ze terug wil maken. Ze vragen wel om uw naam erop te zetten zodat er is kan gekeken worden of er genoeg belangstelling is.
Ik heb mijn mijn naam daar direkt bijgeplaatst en misschien zijn er hier nog die dit willen doen?
Ga naar "Forum" dan naar "Hood/Top and Bodywork" en dan topic "Hard tops....what sort of pent up demand is there?"

Zou het wel effe willen uitleggen daar waarom ik er zeker één wil maar mijn (schrijf)engels is zo slecht als de Frederik zijn frans dus....
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Hard Top Elan!

Bericht door Herman »

ovi, heb je wel eens prijs gevraagd ???, een hardtop die (zelfs in beperkte produktie) kost stukken van mensen, ik zie ook dat er velen zijn die een hardtop voor een elise "hebben", en deze toch soms nooit gebruiken en gewoon de soft-top laten opstaan, den Elan heeft een fantastisch voordeel op alle andere lotussen dat hij zéér rap en eenvoudig open en toe kan gereden worden, (vouwkap)--
voor waterdichtheid moet ge het niet doen want, soft of hardtop ze lekken beiden wel eens in, dit is een lotus habit....

grtz herman ( meschien dit jaar maar een 5 keer open gereden.)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Hard Top Elan!

Bericht door ovi »

Herman schreef:ovi, heb je wel eens prijs gevraagd ???, een hardtop die (zelfs in beperkte produktie) kost stukken van mensen, ik zie ook dat er velen zijn die een hardtop voor een elise "hebben", en deze toch soms nooit gebruiken en gewoon de soft-top laten opstaan, den Elan heeft een fantastisch voordeel op alle andere lotussen dat hij zéér rap en eenvoudig open en toe kan gereden worden, (vouwkap)--
voor waterdichtheid moet ge het niet doen want, soft of hardtop ze lekken beiden wel eens in, dit is een lotus habit....

grtz herman ( meschien dit jaar maar een 5 keer open gereden.)
Daarmee vragen ze ook om eerst te weten hoeveel belangstelling er voor is hé!
Zullen daarna er wel een prijs op zetten maar heb daar toch wat centjes voor over hoor. 8-) Is gewoon veel aangenamer in de winter met zo'n Hard Top.
Met de Spitfire heb ik dit 6 jaar gedaan en daar was wel wat werk aan om deze te plaatsen. Er hier kwam geen lek water binnen!
De Spitfire had natuurlijk het nadeel dat hij ter hoogte van uw schouders met de bache zoveel wind binnenliet zodat het verschil met de Hard Top veel beter voelbaar was.
Ga anders eens kijken om een degelijk geisoleerde bache te laten maken.
Dit is op korte termijn misschien de beste oplossing. Ga straks verder werken aan de A-rubbers en zal dan bij de eerste regenbui nog eens overwegen wat ik ga doen.(gisteren geen tijd gehad)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Hard Top Elan!

Bericht door Frederik »

De bestaande hardtops dat ik ken voor de Elan zijn naar mijn mening niet allemaal even mooi. Natuurlijk moet je keuzes maken hé ... de looks of het gemak.

Ik weet wel dat de (standaard) hardtop van mijn vader zijn SL (vorige generatie) en nu nog steeds niet opstaat. Enkel als ik blijf aandringen dan neemt hij initiatief en komt de hardtop op de Mercedes. Hierbij wil ik maar zeggen dat de dure SL hardtop meer aan het plafond hangt dan op de we wagen staat.

Het blijft een heuse investering, maar als je de Elan als dagelijks vervoer wil gebruiken kan dat misschien wel handig zijn. Maar er zijn zoveel cabrio's die niet eens een hardtop hebben.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Hard Top Elan!

Bericht door ovi »

Frederik schreef:De bestaande hardtops dat ik ken voor de Elan zijn naar mijn mening niet allemaal even mooi. Natuurlijk moet je keuzes maken hé ... de looks of het gemak.
Staat er bij de Elan op 5 minuten op dan is de beslissing al wa rapper genomen.
Desalnietemin was ondanks dat het bij de Spitfire een heel werk was toch iedere winter mijn vast ritueel om dat ding te monteren.Zoals ik reeds gezegd heb kun je wel die lodderbache van de Spit niet vergelijken met deze van de Elan die wel overal mooi afsluit dus dat maakt het wat moeilijker om te beslissen wat ik ga doen.
De Frederic (FKM) heeft al wat links doorgestuurd waar ik een nieuw ruitje kan laten instikken of om een volledige bache te laten maken.
Ook voor de spiegels die niet echt goed werken heeft hij zelfs foto's doorgestuurd om te laten zien hoe ge voorzichtig het glas er moet uithalen.
Voor het raammecanisme had hij al een tekening doorgestuurd dus da heb ik ook al.
Van service gesproken! :)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Hard Top Elan!

Bericht door ovi »

Voila,
ze worden dus terug gemaakt! :D

Deze man heeft hem dus besteld en gaat mij op de hoogte houden van zijn ervaring!

Bonjour,


(Je peux vous répondre en français mais pas en flamande!)


J'ai commandé directement de Simon Carrier, SPC design.


http://www.spcdesign.co.uk/


mail : info@spcdesign.co.uk


J'attends livraison vers la fin janvier et j'irais en Anglterre pour le faire ajuster (je suis à Paris - pas si loin de l'Angleterre - le prix pour l'envoi doit être assez cher et je veux être certain de minimiser les événtuels problèmes).


Vous avez certainement vu le photos sur le site LEC non?


Cordialement,


Bert McCLURE
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Hard Top Elan!

Bericht door Herman »

van Cartier ??? da zal wa kosten...
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Hard Top Elan!

Bericht door ovi »

Effe ter info!

Had hem een mailtje int Engels gestuurd maar blijkt dus een franstalige te zijn.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Hard Top Elan!

Bericht door ovi »

Herman weer snel precies!
Ga effe wachten tot hij mij zijn ervaring en foto's doorstuurd en dan ook één bestellen!
Ik wil er zeker één, speelt geen rol wat het kost als het ma goe is! 8-)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Hard Top Elan!

Bericht door HJ2 »

Oei, spannend!

Ik ben wel heeeeel benieuwd naar de prijs. Wel vind ik dit de mooiste hardtop voor een Elan.

Gelukkig is mijn stoffen kap helemaal waterdicht, ik zit dus niet te sprineg om een hardtop. Maar voor de mooi... Heel graag ja :-)

Keep us posted!

HJ2
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Plaats reactie