Esprit S4 gaat ...

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Esprit S4 gaat ...

Bericht door Bzguy »

Mijn Esprit S4 gaat, en niet in de betekenis van "gaat wreed goed, wat iedereen wellicht wel weet", neen, ze heeft een nieuwe thuis gevonden. Misschien wat treurig, maar ze heeft een GOEIE thuis gevonden, bij een absolute liefhebber die de wagen zal soigneren zoals ik het altijd heb gedaan :)

De droefenis wordt draaglijk gemaakt door een nieuw speeltje : ik ben namelijk afgelopen vrijdag met mn goede vriend Gert (Exploded) een Noble M12 GTO gaan kopen in UK 8-)

We hadden er 3 op het "inspectie-programma" staan :

1) een zwarte M12 GTO 2.5 L in Isleworth (tegen London)
2) een donkerblauwe M12 GTO 3 L in Wimbledon
3) azuurblauwe M12 GTO in Sanderstead


Om een zeer lang verhaal kort te maken : de 3 L was een tegenvaller, was eigenlijk de minst mooie van de 3, en het was kiezen tussen de azuurblauwe 2.5 L (met zeer veel upgrades, maar met ook zeer veel steenslag en een minder goed gevoel voor de wagen) en de carbon-black 2.5 L met slechts 10.000 mijl op d eklok maar met volledig onderhoudsboekje, originele folder, sat-tack, valiezenset, autohoes etc ...


Dat carbon-black kun je beter omschrijven als zwart-parelmoer (naar horen zeggen een BMW kleur) : van 2 m afstand lijkt de wagen zwart, maar als je dichter kijkt of volgens de lichtinval is ze donkerblauw-paars, zeer bijzonder kleurtje :)

Interieur is letterlijk NIEUW ! Zwart met rode suede, past de wagen wel, nergens een naadje los, nergens een krasje :)

Heb een voorschot betaald op de wagen, en binnen een paar weekjes de wagen ophalen :)

Ondertussen de laatste details van de Esprit in orde maken (achteruitrij-schakelaartje is stuk), netje swassen, keuren en verkopen :)

Het is (zonder stoefen) een van de mooiste Esprits in het land, en dat zal de nieuwe eigenaar ook wel bevestigen ; hij zal zich binnenkort wel voorstellen :)

Ik had nooit gedacht dat ik een Noble zou kopen, en had zeker nooit gedacht van mijn Esprit te verkopen, maar door een of andere vreemde kronkel is het toch zover (en het zien van een Noble aan de Nurburgring is er zeker niet vreemd aan)

Alvast nog een hele dikke merci aan Gert (die speciaal een dag verlof genomen heeft) om mij (weer ;) ) te vergezellen naar UK, voor zijn goed advies, zijn ongezouten mening en zijn levendige verhalen :)

Vermits foto's meer zeggen dan woorden, ziehier de foto's :
Bijlagen
IMG_1750.jpg
IMG_1757.jpg
P1040864.jpg
P1040865.jpg
P1040866.jpg
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
vic
Berichten: 371
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:27
Naam: Jean-Marc
Auto: Elan- Exige - Evora
Locatie: Wavre

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door vic »

He la bas !
Uw Esprit is (was) een van de mooiste in België... na de mijne :lol:
Dikke profeciat Hans :)
Heel mooie wagen, en het schijnt, zo te zien, in perfecte staat.
Veel plezier en chance ermee ;)
Gebruikersavatar
type72
Berichten: 98
Lid geworden op: 03 apr 2009, 09:02
Naam: Stephan
Auto: Elise MK2 type 72
Locatie: Sluis( the netherlands)

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door type72 »

Hey Hans ,

Jammer van de esprite! :o

Maar de vervanger ziet er wel erg mooi uit hoor.
Gebruikersavatar
thiva
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240
Locatie: Sugartown

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door thiva »

Hans, van de verkoop van je Esprit ga je waarschijnlijk spijt krijgen. :cry:
Het was een prachtexemplaar.

De Noble is natuurlijk ook een bak met karakter. Veel plezier ermee. 8-)
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door Frederik »

Proficiat Hans ...

Als ik de puzzelstukjes bijeen bracht, had ik het wel door.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door FastEleven »

Wondermooie auto, en bijzonder exclusief. Hopelijk wordt het geen probleem om deze auto op belgische nummerplaten te krijgen.

FastEleven steekt zijn duim omhoog en wenst je veel succes met deze machine !
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Stijntje
Berichten: 918
Lid geworden op: 24 jan 2009, 15:12
Naam: Stijn
Auto: beemer
Locatie: wommersom

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door Stijntje »

Heel schoon race machien , ik wil u der al direct mee feliciteren want het is toch wel een heel zeldzame verschijning op onze wegen .

Nu maar hopen dat hij snel thuis is ,ik ben echt benieuwd om hem is in het echt te zien.

en nog is bedankt om van mij de gelukkige erfgenaam te maken van de Esprit
ik ga er heel goed voor zorgen . ;)
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door Blue Darkness »

Ik wist dit al van vrijdag, maar ben er nog altijd sprakeloos van.
Ik had goed ingeschat hoe graag je die Noble wou, maar ik had nooit gedacht dat je het over je hart zou krijgen om die Esprit te laten gaan... :oops:
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door Blue Darkness »

En voor ik het vergeet wil ik je natuurlijk veel succes wensen met de Noble!!!

Ik kijk echt naar uit om eens te kunnen meerijden! Dus als je eens een copiloot zoekt... :lol:
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door Bzguy »

Allemaal bedankt voor het 'medeleven' en de beste wensen, ik heb er alle vertrouwen in dat zowel mijn ex-Esprit en mijn Noble het nodige plezier zullen bezorgen aan Stijn en mijzelf :)

Uiteindelijk : de Esprit verdwijnt niet onder ons midden, ze blijft en dan nog bij een goed baasje :)

Ik had ook nooit kunnen inschatten dat ik het over mijn hart zou kunnen krijgen om de Esprit te verkopen, maar uiteindelijk was het allemaal een samenloop van omstandigheden ( een zeer geinteresseerde Stijn, een Noble die bleef hangen in mijn hoofd sinds Nurburgring, enkele interessente exemplaren te koop etc etc )
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie