Esprit S4 gaat ...

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door Bzguy »

haha, die van 14000 Pond heeft een engine rebuild nodig :mrgreen:

Die van Gert is een LHD uit Amerika ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door Herman »

Proficiat Hans met uw nieuw speeltje, (ben nog steeds een beetje aan het bijlezen na enkele dagen afwezigheid)...en hopelijk niet te veel keuringsproblemen...
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door ovi »

Bzguy schreef:haha, die van 14000 Pond heeft een engine rebuild nodig :mrgreen:

Die van Gert is een LHD uit Amerika ;)
Engine rebuild is geen probleem voor mij hé Hans!
Machtig machien kerel dus als je is enen int geel vindt met nen defecte motor laat het maar weten! :D
Hoe zit het trouwens met de Exel? Ga je de motor laten maken of is hij ondertussen al weg?
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door Exploded »

ovi schreef: Engine rebuild is geen probleem voor mij hé Hans!
Als je nog niet aan een Excel durft beginnen, dan sta je er zeker slecht voor ivm een Noble. Dit is GEEN standaard ford motor zoals zoveel mensen denken. Want een standaard blokje kost in verhouding 2 keer niks. Dit zijn allemaal aangepaste Noble internals...
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door Bzguy »

ovi schreef:
Hoe zit het trouwens met de Exel? Ga je de motor laten maken of is hij ondertussen al weg?
Excel wordt komende week opgehaald om te laten herstellen ofwel wordt ie verkocht (een kennis is er wild van en ik heb eigenlijk het kaatste jaar uiterst weinig tijd gehad, dus mss is het beter om eventjes de collectie in te perken in afwachting van meer tijd ; uiteraard volgt er dan wel een vervanger, maar wellicht niet direct)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door WimC »

...
Laatst gewijzigd door WimC op 13 nov 2010, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door WimC »

ExigeExigeExigeExigeExigeExigeExigeExigeExigeExigeExigeExigeExige

Tiens, ik ben benieuwd wat er dan zou bijkomen... 8-)

ExigeExigeExigeExigeExigeExigeExigeExigeExigeExigeExigeExigeExige
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door Herman »

is het dan dit snoepje niet ????
Bijlagen
IMG_3503 [].jpg
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door ovi »

Exploded schreef:
ovi schreef: Engine rebuild is geen probleem voor mij hé Hans!
Als je nog niet aan een Excel durft beginnen, dan sta je er zeker slecht voor ivm een Noble. Dit is GEEN standaard ford motor zoals zoveel mensen denken. Want een standaard blokje kost in verhouding 2 keer niks. Dit zijn allemaal aangepaste Noble internals...
Heeft niks te maken met durven beginnen hé Gert! :evil: Ik heb al andere dingen in uit en in elkaar gestoken maar dan wel voor mijn eigen.
De motor draaide al slecht toen jullie hem gehaald hebben dus ik weet niet wat er nog allemaal met dat blokje scheelt! :? Als ik dus de cilinderkop reviseer en er blijkt daarna ook nog iets met bv. de krukas te schelen blijf ik bezig en van zoiets blijf ik dus af want daar maak je geen vrienden mee.
Heb alleen maar kunnen vaststellen dat er al zeker een klep verbrandt is aangezien we op één cilinder dus helemaal geen druk hadden maar dat is misschien maar het begin. ;)
Het zijn zo'n auto's die ik al heel mijn leven koop hé maar dan is het voor mij zelf en kan het geen kwaad als hij uiteindelijk helemaal uit elkaar moet.
En een aangepast blok blijft ook een motor hé dus veel kan je daar niet aan veranderen dus ook daar durf ik gerust aan beginnen hoor. 8-)
Enkel als het een computerprobleem is haak ik af wat ik ook met de Tiger gedaan heb en met veel succes trouwens! :D
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Esprit S4 gaat ...

Bericht door Bzguy »

De Esprit is afgelopen vrijdag gekeurd en netjes afgeleverd bij de nieuwe eigenaar ; snif, snif, toch wel even moeilijk om die Esprit in iemand anders zijn garage te zien staan :cry:

Maar ik ben er zeker van dat Stijn een goed nieuw baasje zal zijn :)

De korte pijn, nog een weekje of 2 en ik heb n ander speeltje :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie