Elan stresskeuring ...

MKI ('60) & MK2 ('90)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elan stresskeuring ...

Bericht door Frederik »

hans schreef:Inderdaad.
En ik had om alle twistpunten te vermijden ook mijn afdekplaat achteraan over mijn nummerplaat d'er maar afgevezen. Daar deden ze vorig jaar al zo moeilijk over. Ik weet dat hier al eens een polimiek over geweest is, en dat het blijkbaar mag. Maar als ge daar al over de clinch gaat met die mannen, mag ik de ophangingstest al helemaal op mijn buik schrijven.
Maar uiteindelijk zag ik nu pas, dat je eigenlijk niet zonder die afdekplaat zou mogen rijden want er zijn bij mij twee ronde gaten (ongeveer 2cm groot te zien), waar er bij regenweer zeker water zou binnnegaan in mijn koffer. Wat die gaten daar doen ??? k' zou het niet weten.
Verstandige beslissing ...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elan stresskeuring ...

Bericht door Frederik »

Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elan stresskeuring ...

Bericht door Frederik »

Volgens mij is 1.6 (achteraan) een ideale bandenspanning om naar de keuring te gaan.

Volgend jaar ga ik proberen met 1.6 (zonder dat beetje extra gewicht) bewijze van controle.
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: Elan stresskeuring ...

Bericht door hans »

Zou dat zijn met elk bandenmerk of enkel met je toyo's ?
Ik moet tegen mijn keuring achteraan mijn banden laten vernieuwen.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Elan stresskeuring ...

Bericht door Frederik »

hans schreef:Zou dat zijn met elk bandenmerk of enkel met je toyo's ?
Ik moet tegen mijn keuring achteraan mijn banden laten vernieuwen.
Volgens mij met elke band, zoveel zal het niet schelen denk ik... tenzij je nog op originele banden (die hard worden door de ouderdom) rijdt. Vorig jaar ben ik op 1.2 gegaan, maar bleek achteraf gezien geen al te slimme keuze. 1.6 is volgens mij perfect.
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: Elan stresskeuring ...

Bericht door hans »

't moment was weer aangebroken.

Al sinds de iepertoer ging mijn rechterlicht niet meer omhoog, maar door het feit dat ik de wagen zo zelden s'avonds gebruik, was dit niet dringend.
Maar met de controle in zicht moest er toch wat gebeuren.

Dus vorige week (2 november) afspraak bij Frank (Beveren) om dat te herstellen. Na anderhalf uur, alles in orde.
Lichten afstellen , en klaar is kees (maar die was niet klaar). Mijn linkerlicht kwam telkens met een klap naar beneden. Dus besloten om dat ook maar te herstellen. Anderhalf uur verder. Klaar is kees (maar die was nog steeds niet klaar). Bleek er ergens een kortsluiting te zijn (de zekering sprong elke keer bij het opzetten van mijn lichten). Na een tijdje zoekwerk zat er niks op dan weer mijn wiel d'er weer af te gooien,....
Uieindelijk na 4,5 uur werk was mijn wagen klaar. Effen pech gehad dus. Maar blij dat ze toch bleven doorwerken (t' was ondertussen zes uur s'avonds).
Ik kreeg ook de opmerking van de mechanieker dat mijn achterste banden wel eens mochten vernieuwd worden, volgens hem stonden er nog steeds de eerste op :o .
Bandenspanning achteraan op 1,8 gezet langs één kant en 1,6 langs de andere kant.
Vrijdag 4 novmeber dan maar naar de keuring gereden. De ophangingstest met spanning afgewacht. Maar de man kende het probleem van de elan's. Dus OK.
Banden niet bekeken.

Blanco keuring,....................... santé.

Binnenkort toch maar nieuwe banden steken.

Toen in de papieren bekeek, bleek tot mijn verrassing dat ik al vijf jaar eigenaar (dacht pas een jaar of drie)ben. Heb van m'n leven nog niet zo lang één en dezelfde auto gehad.
't moet toch een goeie auto zijn,............
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Elan stresskeuring ...

Bericht door HJ2 »

Gefeliciteerd dan maar weer! 8-)
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Elan stresskeuring ...

Bericht door ovi »

Goe nieuws en vervang die banden dan NU i.p.v. binnenkort eens! :lol:
Je kan eens naar de DOT code op uw banden kijken dan weet je onmiddellijk hoe oud ze zijn. ;)
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: Elan stresskeuring ...

Bericht door hans »

Een voorstel welk merk van banden te plaatsen ? iets waar ik niet voor naar de lotusdealer moet rijden aub (beetje te ver)
Gebruikersavatar
Peter D
Berichten: 1290
Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
Naam: Peter
Auto: Elan M100
Locatie: Landen

Re: Elan stresskeuring ...

Bericht door Peter D »

Ik heb Dunlop Sport Maxx GT laten steken.
Was daar al erg tevreden van op de BMW, vandaar.
Ze gaan er wel sneller door dan mijn Michelin, die in verhouding eigenlijk niet duurder komen (kostprijs/Km).
Doch als je niet echt veel Km's maalt, lijkt mij de Dunlop zeker een aanrader.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Plaats reactie