Tiger met hoest!

Voor alle Lotus Sevens & Seven Replica's
oa. Caterham, Westfield, Donkervoort, Dax, MK...
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

Had altijd al de indruk dat mijn Elan veel sneller was dan mijn Tiger en met de VAB happening is duidelijk gebleken dat er inderdaad een probleem was. :cry: Ondanks dat ik met de Tiger veel later kan remmen en veel sneller de bocht uitkom haal ik met moeite 160 km/hr op het rechte stuk ook al kan ik veel langer blijven gas geven als met mijn "niet remmende" Elan! :roll:
Door de voorbereidingen aan onze rally 2pk geen tijd gehad om te zoeken en dus nu pas alles beginnen nakijken na weer een dagje gesputter op de vroemdag en zelfs een slijkbadje hielp niet om het probleem op te lossen! :lol: .
Magnecor bougiekabels op maat laten maken omdat ik dacht dat het misschien gewoon een bougiekabelke was dat slecht was maar die had ik dus juist voor de vroemdag gemonteerd en hielpen ook niks. :cry: Ondertussen bij een vriend de computer (omex 500) laten uitlezen en geen foutmeldingen.
Ik heb nu de compressie gemeten en die is ook perfect dus dat is het ook niet.
Heb nu afspraak gemaakt met ExZtra Automotive Engineering in Bertem die hem op de testbank gaan zetten en normaal het probleem wel zullen vinden aangezien ze hier veel ervaring mee hebben. Ik laat jullie het resultaat weten! ;)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Tiger met hoest!

Bericht door Frederik »

Oli(vier) & Gerry (exZtra Engineering) zijn wel specialisten, zeker voor Japanse motoren :)

Gerry heeft zelfs een beetje Lotus roots want is ex medewerker van Alvan en sleutelde toen al aan Lotus motoren. exZtra is trouwens het wereldje van Lotus aan het instappen want zij zijn de huistuner geworden van Deldiche Racing.

Hopelijk kunnen ze het probleem vinden en oplossen.
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Tiger met hoest!

Bericht door Erwin »

en Frederik, zeker ook niet te vergeten dat ik de SuperFlow AutoDyn rollenbank die er staat verkocht heb enkele jaren geleden aan Olivier :roll: ;)

De zaak heette toen nog Inter-Tuning.

Het grote voordeel is dat het gaat om een rollenset van 42" (1 rol per band). Hierdoor kan je langere tijd op hoog vermogen draaien zonder je banden op te smoren.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

Erwin schreef:Het grote voordeel is dat het gaat om een rollenset van 42" (1 rol per band). Hierdoor kan je langere tijd op hoog vermogen draaien zonder je banden op te smoren.
Dat opsmoren van banden zal bij mij geen probleem zijn! :lol:
Hopelijk wel als ik de zaak woensdag verlaat! :D
Volgens een vriend van mij is Olivier wel degelijk nen straffe dus ik ben in blijde verwachting. :P
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Tiger met hoest!

Bericht door Frederik »

Erwin schreef:en Frederik, zeker ook niet te vergeten dat ik de SuperFlow AutoDyn rollenbank die er staat verkocht heb enkele jaren geleden aan Olivier :roll: ;)

De zaak heette toen nog Inter-Tuning.
Yup, Inter-Tuning ... heel correct. Waar is den tijd ...
Wist niet dat jij testbankjes verkocht :)

exZtra (met de ervaring van ten tijde van IT) is toch één van de betere chiptuners in België naast oa. Power Plus.

Zeker wat betreft Japanse motoren zit je bij exZtra zeker goed!
Bram
Berichten: 57
Lid geworden op: 13 aug 2010, 14:57
Naam: Bram
Auto: 307CC=>zoek 111R
Locatie: Herent
Contacteer:

Re: Tiger met hoest!

Bericht door Bram »

Frederik schreef:
Erwin schreef:en Frederik, zeker ook niet te vergeten dat ik de SuperFlow AutoDyn rollenbank die er staat verkocht heb enkele jaren geleden aan Olivier :roll: ;)

De zaak heette toen nog Inter-Tuning.
Yup, Inter-Tuning ... heel correct. Waar is den tijd ...
Wist niet dat jij testbankjes verkocht :)

exZtra (met de ervaring van ten tijde van IT) is toch één van de betere chiptuners in België naast oa. Power Plus.

Zeker wat betreft Japanse motoren zit je bij exZtra zeker goed!
Wow, en dat naast mijn deur.

Ik ken de zaak nog als tuning-winkel..
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Tiger met hoest!

Bericht door Erwin »

Optische en audio tuning hebben ze lang opgegeven en ze zijn zich gaan specialeren in motoren en racerij.

@ Frederik
Ik heb in een vorig leven 5 jaar motortestbanken, rollenbanken voor auto's moto's, ... en flowbanken verkocht. 90% van onze klanten zat in de tuning en de racerij. Klanten gaande van Akropovic over Brabus, Ducati Corse, ... tot Inter-Tuning. Het wereldje is mij niet onbekend.

@ Ivo
Doe Olivier maar de groeten van mij!
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

Erwin schreef:@ Ivo
Doe Olivier maar de groeten van mij!
Dat zal ik zeker doen! ;)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

Jawadde,

vandaag eerst bijna heel de dag bij Olivier doorgebracht en dan moest ik hier nog een Saab van een vriend herstellen dus nu pas binnen!

Olivier en Gerry hebben wel heel hun trukkedoos moeten openhalen om het probleem te vinden!
Hebben de computer er zelfs af gehaald wegens slechte verbinding met de kabel voor de computer en daarna hebben we ook de neus moeten demonteren omdat er blijkbaar iets mis was met de distributie. :evil: Uiteindelijk bleek het de voorontsteking te zijn die gewoon op 0 stond :roll: dus bij de eerste run kreeg hij zelfs de rol niet getrokken en bleef iets onder de 4.000 tr/min hangen met als resultaat 40 pk en 25 pk aan de wielen!!! Op de baan ging hij dus wel wat beter aangezien hij ook niet veel weegt maar er was duidelijk iets mis zoals ik al van de VAB happening mogen ondervinden heb.
Den Olivier is dan beginnen de parameters aan te passen en plots reageerde dat ding op het gas als een gek en zag ik voor de eerste keer een glunderende Olivier!
Hij heeft dan nog een meer dan een uur wat runs gedaan en alles wat aangepast maar de bougies zijn de gewone 6jes en die werden uiteindelijk te warm waardoor we "terwijl de vermogen kurve toen recht omhoog ging" een onderbreking kregen aan 6.500 tr terwijl hij normaal tot 7.700 tr zou verder moeten klimmen.
In ieder geval nu 131 pk en 108 pk aan de wielen met dus 6.600 tr. dus een enorm verschil en met de 7 bougiekes erin zal hij nog wel een stuk verder gaan en zal hij normaal zijn 160 pk wel halen.
In het naar huis rijden dus voor het eerst met een snelle wagen gereden en dat was natuurlijk puur genieten. :D
Bedankt Olivier en Gerry, jullie zijn straffe kerels en zoals ik vandaag mogen ondervinden heb zoeken jullie echt wel tot het probleem opgelost is! ;)
Laatst gewijzigd door ovi op 04 nov 2010, 11:48, 3 keer totaal gewijzigd.
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Tiger met hoest!

Bericht door HJ2 »

Goed nieuws
Zorg maar dat de kart warm is zaterdag :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Plaats reactie