Tiger met hoest!

Voor alle Lotus Sevens & Seven Replica's
oa. Caterham, Westfield, Donkervoort, Dax, MK...
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

Gisteren eindelijk is even droog "dachten we" en dus eens een deftig toerke gedaan en deze keer wel met de VVT ingeschakeld! :D
Man,man,man, ni te doen! :o Onze Jeffry brulde het uit van plezier! Beter dan Walibi! :lol:
Toen we er echt plezier begonnen in te krijgen toch plotseling weer een regenbui zekers en dan maar terug naar huis gescheurd.
Hij mag nu op stal en ik ga de batterij even in de Elan steken zodat die ook nog is de baan op kan. Moet enkel de verzekering even bellen als ik dat wil doen en dan mag ik er een maand mee rijden. :P
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Tiger met hoest!

Bericht door HJ2 »

Da's 2x goed nieuws :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got.
tiger_bel
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 nov 2010, 23:18
Auto: Exige S, Lotus 7 S3,GTM

Re: Tiger met hoest!

Bericht door tiger_bel »

we zullen bananen meebrengen tegen dat ge in de bak zit...
wacht maar tot in de lente , op trackdays kan je dan alle zandbakken bezoeken...... ( daar heb je toch ervaring mee :lol: )

hier terug een machientje bij sinds donderdag .......

rgds
h
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

tiger_bel schreef:we zullen bananen meebrengen tegen dat ge in de bak zit...
wacht maar tot in de lente , op trackdays kan je dan alle zandbakken bezoeken...... ( daar heb je toch ervaring mee :lol: )
h
Tegen volgend jaar zet ik er gewoon terreinbanden op hé Harry! :lol:
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

Doordat de polie dus vorig jaar was losgekomen en de spiegroef is uitgebroken blijf ik problemen hebben vanaf 5500tr omdat blijkbaar de tandkrans v/d Omex die op de polie zit dus niet mooi centraal meer staat.
Pas na een paar weken alle mogelijke daders zoals sensors en massa's en slechte kabelverbindingen enz. nat te kijken en te verranderen ontdekt dat dit wel eens de oorzaak van het probleem kan zijn.
Met HJ2 in November maar even kunnen echt doortrekken naar die 7700 tr en toen ook al dat gesputter gemerkt maar niet veel aandacht aan besteed toen en daarna de verzekering geschorst. Pas toen ik enkele weken geleden de verzekering terug had geactiveerd ontdekt dat ik toch nog een serieus probleem bleek te hebben! :? Tot 5500 tr gaat hij als een speer maar dan is het één gesputter! :evil:
Ik heb dus een andere polie en eventueel tandkrans voor de Omex nodig.
Waar vindt ik zo'n polie van een Toyota 1600 4 AGE motor? Die van mij is een 20v maar de 16v is dezelfde dus.
Heb hem bij Techno Toy Tuning http://www.technotoytuning.com/productl ... ehicleid=9 al gevonden maar misschien vindt ik hem korter bij ook wel dus alle info is welkom. ;)
Gebruikersavatar
kevin_v
Berichten: 347
Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1
Locatie: Borgerhout

Re: Tiger met hoest!

Bericht door kevin_v »

misschien eens op een toyota-forum proberen ivo?
http://www.toyotaclub.be/migration/
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

kevin_v schreef:misschien eens op een toyota-forum proberen ivo?
http://www.toyotaclub.be/migration/
Bedankt Kevin maar daar was ik al eens gaan kijken en kan daar waarschijnlijk wel een polie vinden maar dat is dan een dubbele waar ik zelf nog één polie moet afdraaien en dan die tandkrans voor de Omex moet op monteren dus niet zo'n simpel werkje! :?
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

Goed nieuws!

Ik rij morgen naar Speedon in nederland die de tandkrans v/d Omex op een nieuwe polie gaan monteren. Op die manier moet ik ook de support waar de krukassensor op zit niet aanpassen en past alles terug perfect. :)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Tiger met hoest!

Bericht door HJ2 »

Ik ben vreeeselijk benieuwd en hoop dat de tiger straks weer kerngezond is!
Zo'n hoestje is maar niks hoor, zelfs niet als het een kuchje is.. Arme tiger en arme Ivo :cry:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Tiger met hoest!

Bericht door ovi »

HJ2 schreef:Ik ben vreeeselijk benieuwd en hoop dat de tiger straks weer kerngezond is!
Zo'n hoestje is maar niks hoor, zelfs niet als het een kuchje is.. Arme tiger en arme Ivo :cry:
Spijtig dat het de andere kant van Nederland is of ik sprong nog eens binnen! ;) Da hoestje van vorig jaar was dus niet zo onschuldig hé! :roll:

Wel op 3 weken tijd een serieuse spoedcursus foutenanalyse van zo'n injectiemotor en omex gestuurde teostanden gekregen en al veel slimme gasten over de vloer gehad die allemaal mee gezocht hebben en dus de triller met spanning mee volgen. :mrgreen:

Het nadeel van altijd aan oldtimers en oude otokes te werken is dat ik daar eigenlijk nog niet veel van kende maar het gaat dus in snel tempo de goede richting uit! 8-)
Hopelijk is dit nu nog het probleem dat ik heb boven die 5.500 tr. en kan ik eens echt voelen hoe veel sneller hij dan nog is! :P

Nog niet ten volle overtuigd omdat de meningen over deze laatste diagnose weer serieus verdeeld zijn. :( In ieder geval zit ik morgen bij de mensen die in 2006 de bedrading en de computer hebben aangesloten en mij via telefoon en mail al heel veel geholpen hebben dus morgen dus nog een extra cursus Omex! :lol:
Ook gaan ze mij uitleggen hoe ik de VTT terug kan automatisch door de computer laten schakelen want deze hadden ze toen wel degelijk aangesloten! Het is een kerel die pretendeert alles beter te weten hier in België die deze draden vervangen heeft zodat de VTT altijd op stond!
Vorig jaar had ik al wel een schakelaar gezet zodat ik de VTT kon uitschakelen bij gewoon gebruik omdat hij anders op ralenti heel onregelmatig loopt.
Plaats reactie