Tiger met hoest!
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Tiger met hoest!
Had altijd al de indruk dat mijn Elan veel sneller was dan mijn Tiger en met de VAB happening is duidelijk gebleken dat er inderdaad een probleem was. Ondanks dat ik met de Tiger veel later kan remmen en veel sneller de bocht uitkom haal ik met moeite 160 km/hr op het rechte stuk ook al kan ik veel langer blijven gas geven als met mijn "niet remmende" Elan!
Door de voorbereidingen aan onze rally 2pk geen tijd gehad om te zoeken en dus nu pas alles beginnen nakijken na weer een dagje gesputter op de vroemdag en zelfs een slijkbadje hielp niet om het probleem op te lossen! .
Magnecor bougiekabels op maat laten maken omdat ik dacht dat het misschien gewoon een bougiekabelke was dat slecht was maar die had ik dus juist voor de vroemdag gemonteerd en hielpen ook niks. Ondertussen bij een vriend de computer (omex 500) laten uitlezen en geen foutmeldingen.
Ik heb nu de compressie gemeten en die is ook perfect dus dat is het ook niet.
Heb nu afspraak gemaakt met ExZtra Automotive Engineering in Bertem die hem op de testbank gaan zetten en normaal het probleem wel zullen vinden aangezien ze hier veel ervaring mee hebben. Ik laat jullie het resultaat weten!
Door de voorbereidingen aan onze rally 2pk geen tijd gehad om te zoeken en dus nu pas alles beginnen nakijken na weer een dagje gesputter op de vroemdag en zelfs een slijkbadje hielp niet om het probleem op te lossen! .
Magnecor bougiekabels op maat laten maken omdat ik dacht dat het misschien gewoon een bougiekabelke was dat slecht was maar die had ik dus juist voor de vroemdag gemonteerd en hielpen ook niks. Ondertussen bij een vriend de computer (omex 500) laten uitlezen en geen foutmeldingen.
Ik heb nu de compressie gemeten en die is ook perfect dus dat is het ook niet.
Heb nu afspraak gemaakt met ExZtra Automotive Engineering in Bertem die hem op de testbank gaan zetten en normaal het probleem wel zullen vinden aangezien ze hier veel ervaring mee hebben. Ik laat jullie het resultaat weten!
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Tiger met hoest!
Oli(vier) & Gerry (exZtra Engineering) zijn wel specialisten, zeker voor Japanse motoren
Gerry heeft zelfs een beetje Lotus roots want is ex medewerker van Alvan en sleutelde toen al aan Lotus motoren. exZtra is trouwens het wereldje van Lotus aan het instappen want zij zijn de huistuner geworden van Deldiche Racing.
Hopelijk kunnen ze het probleem vinden en oplossen.
Gerry heeft zelfs een beetje Lotus roots want is ex medewerker van Alvan en sleutelde toen al aan Lotus motoren. exZtra is trouwens het wereldje van Lotus aan het instappen want zij zijn de huistuner geworden van Deldiche Racing.
Hopelijk kunnen ze het probleem vinden en oplossen.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Tiger met hoest!
en Frederik, zeker ook niet te vergeten dat ik de SuperFlow AutoDyn rollenbank die er staat verkocht heb enkele jaren geleden aan Olivier
De zaak heette toen nog Inter-Tuning.
Het grote voordeel is dat het gaat om een rollenset van 42" (1 rol per band). Hierdoor kan je langere tijd op hoog vermogen draaien zonder je banden op te smoren.
De zaak heette toen nog Inter-Tuning.
Het grote voordeel is dat het gaat om een rollenset van 42" (1 rol per band). Hierdoor kan je langere tijd op hoog vermogen draaien zonder je banden op te smoren.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
Dat opsmoren van banden zal bij mij geen probleem zijn!Erwin schreef:Het grote voordeel is dat het gaat om een rollenset van 42" (1 rol per band). Hierdoor kan je langere tijd op hoog vermogen draaien zonder je banden op te smoren.
Hopelijk wel als ik de zaak woensdag verlaat!
Volgens een vriend van mij is Olivier wel degelijk nen straffe dus ik ben in blijde verwachting.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Tiger met hoest!
Yup, Inter-Tuning ... heel correct. Waar is den tijd ...Erwin schreef:en Frederik, zeker ook niet te vergeten dat ik de SuperFlow AutoDyn rollenbank die er staat verkocht heb enkele jaren geleden aan Olivier
De zaak heette toen nog Inter-Tuning.
Wist niet dat jij testbankjes verkocht
exZtra (met de ervaring van ten tijde van IT) is toch één van de betere chiptuners in België naast oa. Power Plus.
Zeker wat betreft Japanse motoren zit je bij exZtra zeker goed!
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 13 aug 2010, 14:57
- Naam: Bram
- Auto: 307CC=>zoek 111R
- Locatie: Herent
- Contacteer:
Re: Tiger met hoest!
Wow, en dat naast mijn deur.Frederik schreef:Yup, Inter-Tuning ... heel correct. Waar is den tijd ...Erwin schreef:en Frederik, zeker ook niet te vergeten dat ik de SuperFlow AutoDyn rollenbank die er staat verkocht heb enkele jaren geleden aan Olivier
De zaak heette toen nog Inter-Tuning.
Wist niet dat jij testbankjes verkocht
exZtra (met de ervaring van ten tijde van IT) is toch één van de betere chiptuners in België naast oa. Power Plus.
Zeker wat betreft Japanse motoren zit je bij exZtra zeker goed!
Ik ken de zaak nog als tuning-winkel..
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Tiger met hoest!
Optische en audio tuning hebben ze lang opgegeven en ze zijn zich gaan specialeren in motoren en racerij.
@ Frederik
Ik heb in een vorig leven 5 jaar motortestbanken, rollenbanken voor auto's moto's, ... en flowbanken verkocht. 90% van onze klanten zat in de tuning en de racerij. Klanten gaande van Akropovic over Brabus, Ducati Corse, ... tot Inter-Tuning. Het wereldje is mij niet onbekend.
@ Ivo
Doe Olivier maar de groeten van mij!
@ Frederik
Ik heb in een vorig leven 5 jaar motortestbanken, rollenbanken voor auto's moto's, ... en flowbanken verkocht. 90% van onze klanten zat in de tuning en de racerij. Klanten gaande van Akropovic over Brabus, Ducati Corse, ... tot Inter-Tuning. Het wereldje is mij niet onbekend.
@ Ivo
Doe Olivier maar de groeten van mij!
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
Dat zal ik zeker doen!Erwin schreef:@ Ivo
Doe Olivier maar de groeten van mij!
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Tiger met hoest!
Jawadde,
vandaag eerst bijna heel de dag bij Olivier doorgebracht en dan moest ik hier nog een Saab van een vriend herstellen dus nu pas binnen!
Olivier en Gerry hebben wel heel hun trukkedoos moeten openhalen om het probleem te vinden!
Hebben de computer er zelfs af gehaald wegens slechte verbinding met de kabel voor de computer en daarna hebben we ook de neus moeten demonteren omdat er blijkbaar iets mis was met de distributie. Uiteindelijk bleek het de voorontsteking te zijn die gewoon op 0 stond dus bij de eerste run kreeg hij zelfs de rol niet getrokken en bleef iets onder de 4.000 tr/min hangen met als resultaat 40 pk en 25 pk aan de wielen!!! Op de baan ging hij dus wel wat beter aangezien hij ook niet veel weegt maar er was duidelijk iets mis zoals ik al van de VAB happening mogen ondervinden heb.
Den Olivier is dan beginnen de parameters aan te passen en plots reageerde dat ding op het gas als een gek en zag ik voor de eerste keer een glunderende Olivier!
Hij heeft dan nog een meer dan een uur wat runs gedaan en alles wat aangepast maar de bougies zijn de gewone 6jes en die werden uiteindelijk te warm waardoor we "terwijl de vermogen kurve toen recht omhoog ging" een onderbreking kregen aan 6.500 tr terwijl hij normaal tot 7.700 tr zou verder moeten klimmen.
In ieder geval nu 131 pk en 108 pk aan de wielen met dus 6.600 tr. dus een enorm verschil en met de 7 bougiekes erin zal hij nog wel een stuk verder gaan en zal hij normaal zijn 160 pk wel halen.
In het naar huis rijden dus voor het eerst met een snelle wagen gereden en dat was natuurlijk puur genieten.
Bedankt Olivier en Gerry, jullie zijn straffe kerels en zoals ik vandaag mogen ondervinden heb zoeken jullie echt wel tot het probleem opgelost is!
vandaag eerst bijna heel de dag bij Olivier doorgebracht en dan moest ik hier nog een Saab van een vriend herstellen dus nu pas binnen!
Olivier en Gerry hebben wel heel hun trukkedoos moeten openhalen om het probleem te vinden!
Hebben de computer er zelfs af gehaald wegens slechte verbinding met de kabel voor de computer en daarna hebben we ook de neus moeten demonteren omdat er blijkbaar iets mis was met de distributie. Uiteindelijk bleek het de voorontsteking te zijn die gewoon op 0 stond dus bij de eerste run kreeg hij zelfs de rol niet getrokken en bleef iets onder de 4.000 tr/min hangen met als resultaat 40 pk en 25 pk aan de wielen!!! Op de baan ging hij dus wel wat beter aangezien hij ook niet veel weegt maar er was duidelijk iets mis zoals ik al van de VAB happening mogen ondervinden heb.
Den Olivier is dan beginnen de parameters aan te passen en plots reageerde dat ding op het gas als een gek en zag ik voor de eerste keer een glunderende Olivier!
Hij heeft dan nog een meer dan een uur wat runs gedaan en alles wat aangepast maar de bougies zijn de gewone 6jes en die werden uiteindelijk te warm waardoor we "terwijl de vermogen kurve toen recht omhoog ging" een onderbreking kregen aan 6.500 tr terwijl hij normaal tot 7.700 tr zou verder moeten klimmen.
In ieder geval nu 131 pk en 108 pk aan de wielen met dus 6.600 tr. dus een enorm verschil en met de 7 bougiekes erin zal hij nog wel een stuk verder gaan en zal hij normaal zijn 160 pk wel halen.
In het naar huis rijden dus voor het eerst met een snelle wagen gereden en dat was natuurlijk puur genieten.
Bedankt Olivier en Gerry, jullie zijn straffe kerels en zoals ik vandaag mogen ondervinden heb zoeken jullie echt wel tot het probleem opgelost is!
Laatst gewijzigd door ovi op 04 nov 2010, 11:48, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Tiger met hoest!
Goed nieuws
Zorg maar dat de kart warm is zaterdag
Zorg maar dat de kart warm is zaterdag
If you always do what you always did, you always get what you always got.