Gezocht : Lotus Elise MKI of MKII

Op zoek naar dé Lotus of auto met Lotus DNA van uw dromen? Stel je vraag dan hier.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Bericht door Blue Darkness »

SteveVDAB schreef:Je hebt gelijk, maar de MKII is sexier volgens mij :roll:
En ik weet niet hoe het voelt om RHD te rijden, daar ik het nog nooit gedaan heb. Wil me dus ook niet miskopen hieraan.
volgens mij kan je een grotere miskoop doen door een slechte te kopen dan door een RHD... lees maar de topic van stijntje even door...
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Bericht door Erwin »

SteveVDAB schreef:Je hebt gelijk, maar de MKII is sexier volgens mij :roll:
En ik weet niet hoe het voelt om RHD te rijden, daar ik het nog nooit gedaan heb. Wil me dus ook niet miskopen hieraan.
Steve,
Ik heb een MK1 (nog steeds) en een MK2 gehad.

Enkele persoonlijke bedenkingen :
- Een goeie MK1 is echt wel zeldzaam aan het worden .....
- "Iedereen" rijdt met een Mk2 (oei ... een hoop commentaar op mijn nek). Er zijn veel veel meer Mk2's in omloop dan er ooit Mk1 geweest zijn.
- Blijf weg bij Target Cars als je niets van wagens kent. Je kan er een koopje doen, maar kijk verdomd goed uit je doppen. Ik ben er ook eens gaan kijken en er staan goeie tussen, maar ook veel slechte!
- een 120 Pk Mk1 rijdt een pak beter dan een Mk2 met dezelfde motor :lol:
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
SteveVDAB
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 sep 2010, 14:36
Naam: Steve
Auto: nog geen
Locatie: Nieuwpoort, aan zee

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Bericht door SteveVDAB »

Bedankt voor de mooie feedback :)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Bericht door Frederik »

Goedkoop is op lange termijn duurkoop ... gouden raad van mijn mémé en ze zat er al enkele keren recht op!

Target Cars... neem even de tijd zoek en lees es even rond op het forum, uw goesting zal snel over zijn.

Het jammere is dat Target Cars de algemene prijzen naar beneden trekt want mensen nemen die mee als referentie. Als Target Cars 10 wagens onder de prijs adverteert, dan zakt de algemene waarde dit terwijl deze kunstmatig naar beneden getrokken wordt door de malafide wagens die daar aangeboden worden.

Laat je niet door Target cars misleiden, of het kan es uitdraaien op misLIJDEN.
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Bericht door Dim »

De historiek van mijn Elise R die te koop staat is volledig gekend. Enorm veel plezier aan gehad ! Ik stel hem te koop omdat...
"op een dag kom je de Exige van je dromen tegen" :)
Bekijk die Elise maar eens goed...ge zult er geen spijt van hebben.
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
SteveVDAB
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 sep 2010, 14:36
Naam: Steve
Auto: nog geen
Locatie: Nieuwpoort, aan zee

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Bericht door SteveVDAB »

Awel ja, FastEleven toonde mij die op de vorige pagina.
't is wat te veel over mijn budget, anders met plezier, ziet er een verzorgde wagen uit voor zover we kunnen zien. :)
Tenzij natuurlijk dat er solden komen ? :o
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Bericht door Dim »

Als je vergelijkbare wagens bekijkt, zal je snel zien dat mijn Elise R scherp geprijsd staat. Laten we even Target buiten beschouwing cfr supra.

Ik heb de wagen inderdaad goed verzorgd, getuige het stapeltje fakturen van de Lotus garage. Weet dat je daar een wagen hebt met nieuwe remschijven, nieuwe remblokken, nieuwe stalen remleidingen, nieuwe remvloeistof, nieuwe koelvloeistof met net gespoeld en gekuist koelsysteem, net volledig groot onderhoud gehad, perfect werkende airco en electrics, nieuwe resistor pack. En bij de conversie zijn enkel nieuwe onderdelen gebruikt, waardoor ge een splinternieuwe stuurinrichting hebt etc. De geometrie is net gereviseerd en perfect afgesteld. En als je wil, krijg je er een hurricane luchtfilter bij !

Tel al die onderdelen en kosten bij elkaar, en je zal zien dat je een zeer interessante wagen hebt, zonder te verwachten onmiddellijke kosten !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Bericht door Frederik »

Dim schreef:Als je vergelijkbare wagens bekijkt, zal je snel zien dat mijn Elise R scherp geprijsd staat. Laten we even Target buiten beschouwing cfr supra.

Ik heb de wagen inderdaad goed verzorgd, getuige het stapeltje fakturen van de Lotus garage. Weet dat je daar een wagen hebt met nieuwe remschijven, nieuwe remblokken, nieuwe stalen remleidingen, nieuwe remvloeistof, nieuwe koelvloeistof met net gespoeld en gekuist koelsysteem, net volledig groot onderhoud gehad, perfect werkende airco en electrics, nieuwe resistor pack. En bij de conversie zijn enkel nieuwe onderdelen gebruikt, waardoor ge een splinternieuwe stuurinrichting hebt etc. De geometrie is net gereviseerd en perfect afgesteld. En als je wil, krijg je er een hurricane luchtfilter bij !

Tel al die onderdelen en kosten bij elkaar, en je zal zien dat je een zeer interessante wagen hebt, zonder te verwachten onmiddellijke kosten !
Dimi ... prachtige Elise ... ik blijf erbij, maar ... zijn budget is 0-17.000€, dan mag jij nog een vriendenprijsje maken zijn saldo is niet toereikend. :)

Ik denk dat hij zijn budget zal moeten optrekken om een nette MKII te vinden.
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Bericht door Dim »

Dat klopt ! Want om een propere rover Elise te vinden onder de 22-23k moet je ook al geluk hebben...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Bericht door Erwin »

Of ... een mooie Mk1 :mrgreen:
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Plaats reactie