Test rit Evora
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Test rit Evora
Met mijn excuses voor de nogal chaotische structuur, maar ik pen dit nog neer net voor het vertrek op verlof
Vandaag de Evora eens aan de tand kunnen voelen op verschillende terreinen.
Wat heb ik die wagen toch onderschat !
Een zeer stijf chassis, perfect beheersbaar, redelijk makkelijk en goed op te vangen.
Remmen: nooit met een wagen gereden die betere remmen had dan dit. Ze zijn perfect afgesteld op de wagen.
Het comfort is ongewoon voor Lotus, maar op zo een manier dat de wagen toch een echte rijderswagen blijft. Je kan hier gegarandeerd een lange reis mee rijden in alle comfort en tussenin een circuitje afmalen .
Het chassis is zo stijf dat de vrij zachte afvering perfect aanvult !
De gasrespons is nogal sponzig en kon voor mij veel beter, deze wagen heeft wel echt nood aan een sterker motor of een pak meer pk in combinatie met een gevoeliger gaspedaal. De wagen kan dit ook aan, denk ik.
De stoelen zijn echt perfect en een heel mooie mix tussen comfort en sportiviteit (zoals de gehele wagen dus).
De ergonomie van de bedieningen (het zijn er al niet veel) is wel redelijk zwak (je moet je rugleuning maar is proberen te verstellen).
De sound van de wagen is veel te stil, standaard, maar wat een mooie sound maakt de sportuitlaat ! Niet storend maar toch prachtig diep grommend ! Evora kopers dienen deze uitlaat absoluut te nemen, gegarandeerd dat iedereen zijn hoofd omdraait.
Voor zijn looks heb ik het nooit echt gehad, nu ook nog niet.
Maak een soort straatlegale cup versie van deze wagen (met de looks van de cup GT) en ik zou persoonlijk nog een aankoop overwegen (tracktoy + funwagen).
De huidige looks doen me iets te veel aan een Japanse wagen denken.
Al bij al ben ik enorm verrast door deze wagen en ik heb enorm veel zin deze is een dagje op circuit te kunnen zetten. Ik heb zo een vermoeden dat ik hem sneller rond kan sturen dan de Exige, vooral omdat hij zoveel makkelijker is en toch heel performant.
Nu nog een cupversie en compressor en je hebt een auto met veel potentieel.
Vandaag de Evora eens aan de tand kunnen voelen op verschillende terreinen.
Wat heb ik die wagen toch onderschat !
Een zeer stijf chassis, perfect beheersbaar, redelijk makkelijk en goed op te vangen.
Remmen: nooit met een wagen gereden die betere remmen had dan dit. Ze zijn perfect afgesteld op de wagen.
Het comfort is ongewoon voor Lotus, maar op zo een manier dat de wagen toch een echte rijderswagen blijft. Je kan hier gegarandeerd een lange reis mee rijden in alle comfort en tussenin een circuitje afmalen .
Het chassis is zo stijf dat de vrij zachte afvering perfect aanvult !
De gasrespons is nogal sponzig en kon voor mij veel beter, deze wagen heeft wel echt nood aan een sterker motor of een pak meer pk in combinatie met een gevoeliger gaspedaal. De wagen kan dit ook aan, denk ik.
De stoelen zijn echt perfect en een heel mooie mix tussen comfort en sportiviteit (zoals de gehele wagen dus).
De ergonomie van de bedieningen (het zijn er al niet veel) is wel redelijk zwak (je moet je rugleuning maar is proberen te verstellen).
De sound van de wagen is veel te stil, standaard, maar wat een mooie sound maakt de sportuitlaat ! Niet storend maar toch prachtig diep grommend ! Evora kopers dienen deze uitlaat absoluut te nemen, gegarandeerd dat iedereen zijn hoofd omdraait.
Voor zijn looks heb ik het nooit echt gehad, nu ook nog niet.
Maak een soort straatlegale cup versie van deze wagen (met de looks van de cup GT) en ik zou persoonlijk nog een aankoop overwegen (tracktoy + funwagen).
De huidige looks doen me iets te veel aan een Japanse wagen denken.
Al bij al ben ik enorm verrast door deze wagen en ik heb enorm veel zin deze is een dagje op circuit te kunnen zetten. Ik heb zo een vermoeden dat ik hem sneller rond kan sturen dan de Exige, vooral omdat hij zoveel makkelijker is en toch heel performant.
Nu nog een cupversie en compressor en je hebt een auto met veel potentieel.
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Test rit Evora
Ik zou mijn esprit en elan maar al te graag willen ruilen voor een Evora!
Die 2+2 plaatsen (hoe klein ook) zijn toch wel een belangrijk punt voor iemand met kinderen.
En ik vind de Evora ook echt wel schitterend van lijn!
Die 2+2 plaatsen (hoe klein ook) zijn toch wel een belangrijk punt voor iemand met kinderen.
En ik vind de Evora ook echt wel schitterend van lijn!
- dachero
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
- Naam: Danny
- Auto: gene
- Locatie: kwaadmechelen
Re: Test rit Evora
Normaal gaat mijne Elise vrijdagavond binnen om te herstellen en dan zou ik een Evora meekrijgen;
Als dit doorgaat zal ik ook eens mijn bevindingen plaatsen
Als dit doorgaat zal ik ook eens mijn bevindingen plaatsen
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: Test rit Evora
Jij ben een straffe kerel Jokke_Vlo! Je vraagt aan ons wat er te doen is. Wij weten feitelijk van niets en dan ben jij achteraf gaan testen met een Evora in Lommel!
Aangezien jij ook iets schreef over een nieuw model... Misschien moet je ons dan nog iets vertellen? Welke nieuw model was er dan te zien? Een Evora SC aan de tand mogen voelen???
Of misschien de nieuwe Evora met Euro5 motor? Want voorlopig is de Evora nog geen Euro 5, dacht ik?
Aangezien jij ook iets schreef over een nieuw model... Misschien moet je ons dan nog iets vertellen? Welke nieuw model was er dan te zien? Een Evora SC aan de tand mogen voelen???
Of misschien de nieuwe Evora met Euro5 motor? Want voorlopig is de Evora nog geen Euro 5, dacht ik?
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: Test rit Evora
Wie A zegt moet ook B zeggen Kom op met die info
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: Test rit Evora
Te veel wijn gedronken, zit met gaten in mijne kop. Nee serieus nu wat je in vertrouwen opvangt kan je beter ook in vertrouwen laten denk ik.
Het is alleszins een wagen die ik zwaar onderschat heb en die me enorm heeft verrast. Rijdt heel heel plezant en geeft een veel "veiliger" gevoel dan de Exige. En die remmen
Rijplezier !
Zoals gezegd, de standaard versie heeft alleen wat meer vermogen nodig en een gevoeliger gaspedaal.
Qua looks mag het voor mij iets aggressiever ook.....
Dju wat zou ik die wagen toch graag is een dagje op circuit kunnen rijden, had spijt toen ik moest uitstappen !
Het is alleszins een wagen die ik zwaar onderschat heb en die me enorm heeft verrast. Rijdt heel heel plezant en geeft een veel "veiliger" gevoel dan de Exige. En die remmen
Rijplezier !
Zoals gezegd, de standaard versie heeft alleen wat meer vermogen nodig en een gevoeliger gaspedaal.
Qua looks mag het voor mij iets aggressiever ook.....
Dju wat zou ik die wagen toch graag is een dagje op circuit kunnen rijden, had spijt toen ik moest uitstappen !
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Test rit Evora
Jokke, doe die platgeklopte én uitgerokken kever maar snel van de hand jongen... Binnenkort kan je een straffere Evora kopen ... ideaal voor u!
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: Test rit Evora
En mijn kinderen, 3 stuks, in een aanhangwagentje ?
Nee voor een beginnend circuitrijdertje, wat ik dus ben, was dit een makkelijker en even leuk "instrument" geweest. Qua lijn vind ik hem wel minder dan de Exige dan weer.
Nee voor een beginnend circuitrijdertje, wat ik dus ben, was dit een makkelijker en even leuk "instrument" geweest. Qua lijn vind ik hem wel minder dan de Exige dan weer.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Test rit Evora
Is ook niet gebouwd als circuit beest, de Exige wel ...jokke_vlo schreef:En mijn kinderen, 3 stuks, in een aanhangwagentje ?
Nee voor een beginnend circuitrijdertje, wat ik dus ben, was dit een makkelijker en even leuk "instrument" geweest. Qua lijn vind ik hem wel minder dan de Exige dan weer.
3 kids? VW Sharanneke bijkopen voor in de weekends hé
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Jeroen
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 05 feb 2009, 03:00
- Auto: Geen
Re: Test rit Evora
Met een beetje mazzel kunnen we die supercharger, Evora S, volgend jaar verwachten. Ik ben zelf erg benieuwd naar de cabrio maar ik verwacht dat dat meer een targa-constructie zal worden dan een volwaardige cabrio.jokke_vlo schreef: Nu nog een cupversie en compressor en je hebt een auto met veel potentieel.