Race Esprit's @ Spa

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: Race Esprit's

Bericht door Didier »

:) thx ...
voordeel als je met een oldtimer rijdt ... heb interesse in de oorsprong en ontwikkeling van m'n wagen. Dan stuit je onherroepelijk op de geschiedenis van Lotus ;)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Race Esprit's

Bericht door HJ2 »

Echt te gekke wagens en mooie foto's! Een jongensdroom op wielen.
Goed dat er lekker mee geraced wordt, hadden ze maar geen auto moeten worden :lol:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Race Esprit's

Bericht door Exploded »

Didier schreef: Een boze wind waaide gedurende ongeveer 1 jaar op Hethel, voordat de nieuwe leiders uiteindelijk besloten om voorzichtig de initialen op het moderne logo terug te doen verschijnen, begin '87
Dit is bijna juist, ik vul even aan. Het BCA/ JCB management wou eigenlijk niet buigen. De ACBC is enkel en alleen terug op het logo gekomen, omdat Mike Kimberly persoonlijk deze had laten maken met de ACBC er terug op (en de andere "verdwenen" waren), dus buiten de wil en weet van de directie om. Dit was dus een éénmansactie. Mike heeft zich dan ook voor de board moeten verantwoorden, maar ondertussen waren er zoveel aanhangers/ dealers op Mike's kar gesprongen, dat ze hem niet durfden ontslagen. :!:
Dit verhaal is me persoonlijk verteld, toen ik ook eens vroeg achter het logo.

Het is Roman Artioli (mr Bugatti), die het Lotus logo, zoals wij het kennen terug liet "vernieuwen" met iets oranjer geel en een nieuw lettertype voor Lotus.

@Red baron, dit logo zit ook op de Excel van BZguy, kijk maar op je eigen foto's van Ieper ;) :D
Laatst gewijzigd door Exploded op 09 jul 2010, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Race Esprit's

Bericht door Red Baron »

Exploded schreef:@Red baron, dit logo zit ook op de Excel van BZguy, kijk maar op je eigen foto's van Ieper ;) :D
Is toch nog een heel ander logo dan op de Excel van Bzguy.
Heb ze eens voor je onder elkaar gepost:

BZguy's Excel - Rond logo met gouden tekst
Ypres%20Lotus%20Day%202010%20-%20015.jpg
Esprit logo - Afgeronde driehoek met volledig ander lettertype
Spa%20Summer%20Classic%202010%20-%20Lotus%20Esprit%20S3%2005.jpg
Laatst gewijzigd door Yves op 09 jul 2010, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto' aangepast
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Race Esprit's

Bericht door Exploded »

Red Baron schreef: Is toch nog een heel ander logo dan op de Excel van Bzguy.
Idd klopt, maar ik heb met BZGuy de discussie gehad dat hij dat logo moest hebben. Er is nochthans iemand op het forum hier die een Lotus heeft met deze logo's, ik denk dat dat Jos is met de zwarte Esprit. Was ook aanwezig op de zomer picknick. Ik denk nog even na. ;)
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Race Esprit's

Bericht door Red Baron »

Deze Esprit stond ook op de parking.
De eigenaar kwam waarschijnlijk met z'n monoposto racen aangezien hij geparkeerd stond achter de pitboxen.
Stond tussen verschillende wagens dus was nogal moeilijk om deftige foto van te nemen.
Spa Summer Classic 2010 - Lotus Esprit Parking 01.jpg
Spa Summer Classic 2010 - Lotus Esprit Parking 02.jpg
Hij had een speciaal plakaatje op't dashboard
Spa Summer Classic 2010 - Lotus Esprit Parking 03.jpg
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Race Esprit's

Bericht door vasseur »

Ik zie dat de excel een logo heeft in goud en zwart.
Is daar ook een verklaring voor want op mijn witte Esprit s1 van 77 is het een zilver met zwart schild, en op mijn rode s1 een normaal schild in de oude kleuren.
Zit er hier ook een geschiedkundige achtergrond achter?
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Race Esprit's @ Spa

Bericht door Exploded »

vasseur schreef:Ik zie dat de excel een logo heeft in goud en zwart.
Is daar ook een verklaring voor want op mijn witte Esprit s1 van 77 is het een zilver met zwart schild, en op mijn rode s1 een normaal schild in de oude kleuren.
Zit er hier ook een geschiedkundige achtergrond achter?
Er zit enkel een geschiedenis achter de zilveren/zwarte logo’s. Deze zijn voor het eerst geïntroduceerd door Colin Chapman, na de dood van Jim Clark. Toen waren ALLE auto’s van dit logo voorzien, vanuit het fabriek. Het logo werd dan na een tijd (einde badge) terug veranderd, en dan weer terug ingevoerd op alle auto’s, na de dood van belangrijke personen, ik denk aan Ronnie Petterson, Mike Spence, Rindt,… ook zo na de dood van Colin Chapman. Het goud zwarte is de JPS badge en is dus op de F1’s geïntroduceerd, dan op de commemorative JPS Esprit/Excels/…
Feit is dat je altijd voor dit logo kon kiezen, voor het zilver/zwarte kon je in feite niet kiezen.
Er zijn ook ooit zilver/zwarte ovale Lotus logo’s geweest, maar deze waren puur esthetisch net zoals het goud/groen en het goud zwarte ovale logo.

Feit is dat je vandaag alle logo's kan bestellen, behalve het ovale zonder ACBC, dat is destijds maar ongeveer 1.5jaar in omloop geweest. Het is zeer zeldzaam en het enige logo dat ik zelf ook niet heb. Volgens Mike Kimberly is dit tevens ook HET logo dat je niet mag/wil hebben ;) :lol:
Laatst gewijzigd door Exploded op 09 jul 2010, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Race Esprit's @ Spa

Bericht door vasseur »

Dus als ik het goed begrijp is de badge op mijn witte Esprit s1 erna op geplaatst en is die op mijn rode origineel?
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Race Esprit's @ Spa

Bericht door Exploded »

vasseur schreef:Dus als ik het goed begrijp is de badge op mijn witte Esprit s1 erna op geplaatst en is die op mijn rode origineel?
Yep, het ovale logo is er pas vanaf (half) 1984, zonder ACBC dan nog!
Het ovale met ACBC is er geweest van ongeveer begin 1985 tot eind 1985, begin 86.
Valt je auto niet hier tussen dan had hij origineel een rond logo!
Daaron dat ik altijd zeg tegen BZGuy: uw auto moet de ovale logo's hebben, historisch gezien! Esthetisch gezien vind ik zijn Excel nu mooier dan met ovale.
Plaats reactie