RALLYPLAAT

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

RALLYPLAAT

Bericht door Dirk510 »

Rallyplaat
De naam "Rally" is taboe, dat weten we, maar ik weet geen andere benaming, voor zo'n geplastificeerde plaat in een specifieke vorm, die aan de wagen wordt bevestigd met vermelding van de "naam" en de "datum" van een organisatie.
Wel ! Net over een dergelijke "plaat" had ik een"vraag" op het Lotusforum willen plaatsen.
Dit om de mening van zoveel mogelijk mensen te kennen, zodat we weten welke richting we in de toekomst zouden moeten uitgaan bij de uitwerking van organisaties.

"Wat vinden jullie persoonlijk van een "Rallyplaat"

Wij vinden een "herinneringsplaat", een soort aandenken aan een deelname van een Lotus evenement.
Deze plaat straalt duidelijk de sfeer uit van een autogebeuren.
Het kan een verzamel object worden, door mensen die geregeld aan verschillende ritten deelnemen.
In de garage, in het bureel of in de hobbyruimte, kan een dergelijke plaat aan de muur, een herinnering oproepen over deelnamen aan evenementen, met naam en datum.

Een aandenken in vorm van een fles wijn of bier, een zelfklever of een stylo, kost de organisator evenveel als de kostprijs van een dergelijke plaat.
Welke herinneringsfactoor gaat uit een fles wijn of bier?
Voor "Lotus" hebben Rudi en ik, in het verleden slechts voor twee organisaties een "plaat" voorzien als aandenken, deze waren driemaal voor "Lotus La Roche" en éénmaal voor " Ypres Lotus Meeting"

Moet er in die richting verder gewerkt worden, of, is een plaat een object om vertikaal te klasseren?
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: RALLYPLAAT

Bericht door Frederik »

Ik vind zo'n plaat als aandenken wel leuk, maar ze doet me eerder denken aan oldtimer-meetings/ritten/rally's.

Op een oldtimer zo'n plaat hangen tijdens het evenement vind ik supercool, maar ik zie me nog niet rondrijden met zo'n plaat op mijn Lotus Elan :)

Echter zijn ze van onschatbare waarde om deze "zoals je zelf reeds aanhaalt" in de garage of hobbykamer bij te houden als aandenken van dat event.

Ik kan moeilijk een idee vormen omdat ik deze eigenlijk altijd associeer met oldtimers, vanwaar het ook ontstaan is denk ik?
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: RALLYPLAAT

Bericht door Herman »

ik vind dat rally moet vervangen worden door "tour" of "meet"

vb tournai lotus tour--- of lint lotus meet enzvt...
Gebruikersavatar
X-E-G
Berichten: 540
Lid geworden op: 18 aug 2008, 18:53
Auto: Exige S240
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Re: RALLYPLAAT

Bericht door X-E-G »

ik vind het persoonlijk wel een goed idee maar kan me ook aansluiten bij de opmerking van Frederik dat het aan oldtimers doet denken.
Bij mij zou zo'n plaat idd wel een plaatsje in de garage of op bureau krijgen.
Mssn moet er eens worden nagedacht of het echt die klassieke vorm moet hebben.
Waarom geen plaat in de vorm van het Lotus-logo (waarin de letters en evt Lotus vervangen worden door de gegevens van de rit), die dan ook enkel en exclusief voor Lotus ritten gebruikt kan worden? :geek:
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: RALLYPLAAT

Bericht door Herman »

Ik denk dat er waarschijnlijk moet opgepast worden met zulke platen ivm verzekering, alle woorden die wedstrijd-achtig lijken, kunnen eventueel problemen opleveren--- zoals: rally- race

daar tegenover= meet- of meeting - is een samenkomst
tour = is een rondrit
event = gebeurtenis
vroemweek= is uitgelopen vroemdag
molleke

Re: RALLYPLAAT

Bericht door molleke »

X-E-G schreef:ik vind het persoonlijk wel een goed idee maar kan me ook aansluiten bij de opmerking van Frederik dat het aan oldtimers doet denken.
Bij mij zou zo'n plaat idd wel een plaatsje in de garage of op bureau krijgen.
Mssn moet er eens worden nagedacht of het echt die klassieke vorm moet hebben.
Waarom geen plaat in de vorm van het Lotus-logo (waarin de letters en evt Lotus vervangen worden door de gegevens van de rit), die dan ook enkel en exclusief voor Lotus ritten gebruikt kan worden? :geek:
mijn gedacht is het lotus schild met de kleuren zoals het is en lotus moet er eigelijk ook opstaan en dan de naam van de rit is wel een mooi aandenking voor garage of hobby ruimte , maar zeker geen typis plakaat dat ze bij de oltimers gebruiken , het ronde schild zoals het logo van frederiek dat is knap. Zou der iets bestaan dat van zijn eigen kleeft op de lak van de lotus en dat op de neus of dak of de kont van de lotus en gewoon afneemt zoals een magneet bord op de bestelwagens :?: :?:
F.Sohier
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 okt 2008, 18:31
Auto: geen
Locatie: Reningelst
Contacteer:

Re: RALLYPLAAT

Bericht door F.Sohier »

Rallyplaat laten we hem nu voortaan “ Deelname plaat”noemen
Het is niet echt zo dat een “deelname plaat” enkel op Oldtimers hoort.
Hoewel de rally platen van de “Monte Carlo Rally” in eenieders geheugen gegrift blijft.
Maar het moment dat die platen werden geplaatst op die “ Monte Carlo” wagens, waren deze auto’s in de jaren 70 geen oldtimers! maar verry Young timers.
Een “ deelname plaat” komt heden ten dage vooral voor bij oldtimer evenementen, dat geeft ik grif toe.
Maar de Porsche club en de Ferrari club maken bij elke organisatie gebruik van rally heu… deelname platen op de wagen.
Ik heb even in mijn Lotus archief 2007 2008 opzoek gegaan naar wagens met een “deelnemers plaat” op de wagen.
Ik zie zelfs naast de Lotus 340, volgens Dirk “De Krabbe” een Elan staan met zo’n dingetje op zijn neus.
Je zie maar, niet alleen oudje tooien zich met plaatjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terwijl ik toch in mijn foto’s aan het snuisteren zat opzoek naar “Lotussen met “Deelnemer platen”, heb ik ook enkele beelden gevonden van de “Exclusieve nieuwe modellen” die dit jaar hebben deelgenomen aan de ritten van het Kemmel Historic Comité, die naast de populaire “Gapers Tour” ook ritten plande voor Exclusieve automerken.
Ik had als fotograaf “on road” ,niet de indruk dat deze wagens geremd werden door de oudjes rond hen heen.
Het gaat er niet enkel over om te racen, maar vooral om de juiste aangegeven route te berijden, te genieten van het landschap in het parcours, en vooral om tijdens de gezellige stopplaatsen te genieten van een lekkers streekbiertje of een overheerlijke pannenkoek of taartje.
Hierbij enkele exclusieve wagens tussen de Historic wagens, tijdens de augustus KHC tour
Leuke site trouwens www.kemmelhistoric.be
Als je hun secretaris herkent, dan weet je zeker dat Lotussen er welkom zijn !!!!!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie