Eindelijk m'n Elan Plus2 ...

MKI ('60) & MK2 ('90)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...

Bericht door HJ2 »

Te gekke wagen hoor!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...

Bericht door Frederik »

Waar is mijn slabbetje ... :o
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...

Bericht door Didier »

Maandag ll. had ik een afspraak bij FVH Motors om m’n carbs af te stellen.
Ik werd er goed ontvangen. Heb een leuke babbel gedaan met die mensen daar. Ik kreeg een rondleiding in de werkplaats waar ik mocht genieten van allerlei hebbedingetjes :)
Een oude heer (pa van Frank) heeft zich over de carbs ontfermd.
Ik had de indruk, dat de motor op leegloop sterk onregelmatig draaide en tevens moest de CO afgesteld worden, dit ter voorbereiding van de keuring.
De motor draait ondertussen heel wat beter, weliswaar nog niet optimaal. Daarvoor moet hij eventjes binnen voor een volledig nazicht, dus controle distributie, kleppenspeling, ontsteking en terug carbs. Doe ik na de keuring wel.

Vandaag was ik bij FKM. Daar m’n Plus2 een Duitse wagen is, heb ik geen gelijkvormigheidsattest. Even een afspraak gemaakt. Met de wagen voor gereden en na 20 minuutjes had ik m’n attestje in m’n handen en was de +2 voorzien van een plaatje. Alles vlekloos verlopen dus.
Ook daar werd ik heel vriendelijk ontvangen. :D

Nu m’n autootje klaarmaken voor de keuring. Ben benieuwd en hou m’n hart vast … ik haat gewoonweg al dat gedoe met de keuring :?
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...

Bericht door Hugo »

mooie exclusieve wagen, maar waar ik vooral interesse voor heb is die motor met Weber carburateurs.
is het de bedoeling dat je hem met een normale plaat inschrijft voor dagelijks gebruik? of ga je voor een o-plaat?

laat eens het resultaat weten als men voor de normale plaat de CO-meting doet ( voor een o-plaat is dat niet nodig), voor weinig CO op de keuring zullen de dubbele Webers toch arm moeten afgesteld worden, maar om er in de praktijk vlot mee te kunnen rijden zullen ze toch wat rijker moeten staan
ik ben benieuwd
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...

Bericht door Didier »

Ik schrijf die in als wagen voor dagelijks gebruik.
Wat de CO betreft, deze staat op 1,64 vol. % (met luchtfilter... zonder 1,36).
Toegelaten is Max is volgens wegcode.be voor wagens vóór 1 oktober 1986 ingeschreven is 4,5 vol. %.
Ik zit daar dus ruimschoots onder. ;)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...

Bericht door Didier »

Deze avond had ik een afspraak met de keuring.
Met een klein hartje ben ik er heen gereden. :?
En feitelijk ... allemaal voor niets.
Ze hebben m'n +2 gekeurd voor verkoop.
Dus alles werd gecontroleerd en opgeschreven.
Ik had geen brandblusser bij (die stond in de eetkamer op de tafel :oops: ).
Alles bleek later geen probleem te zijn. :)
De technische keuring verliep heel vlot.
Ophanging werd getest, ze vonden een scheurtje in een rubberen kapje van de ophangingsarm, maar gelukkig (nog) geen speling het gewricht.
De schokdempers waren heel goed en van de remmen stonden ze versteld dat ze zo goed waren ... d8 bij mezelf ... man 't is ne lotus é 8-) ...
De CO werd gemeten, zoals eerder vermeld, geen enkel probleem.
De motor mocht gaan tot 4,5 vol.% met 1,7 dus ruimschoots eronder.
Had enkel een probleem met de lichten.
Blijkbaar stonden ze juist goed om de vogelnestjes te verlichten :shock: .
De keurmeester stelde me voor ff om de hoek te rijden tot aan de garage om ze te laten afstellen en nadien terug te komen, wat ik uiteraard deed.
Koste me wel een herkeuring, maar ik had het er wel voor over.
Na de herkeuring kreeg ik m'n groen keuringsbewijs en de nodige stempeltjes op m'n roze formulier en m'n carpas.
En klaar was de keuring.
Ben tevreden met een grote :D op m'n gezicht naar huis gereden, topless genietend van de avondzon.

:)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...

Bericht door Frederik »

zalig ... proficiat :)
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...

Bericht door FastEleven »

Yiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaaaaaaaah !!!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...

Bericht door Herman »

Tandarts..???
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...

Bericht door vasseur »

Ali Proficiat Wi.
Ge hebt ne prachtige koop gedaan.
Echt dit ga je geen 2 keer meer tegen komen in je leven.
Mega!!!!!!!!
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Plaats reactie