S4s te koop bij FVH

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: S4s te koop bij FVH

Bericht door Mr.E »

Bzguy schreef:
Mr.E schreef:Wat zou dit mogen kosten volgens de Esprit kenners onder jullie...?
indien in goede staat met onderhoudsgeschiedenis en geschiedenis van vorige eigenaars en rekening houdend met het feit dat het een S4s is denk ik rond de 28k-29k ; voor die prijs en indien alles ok aan de wagen ben je zeker niet bedrogen voor die prijs :)

//edit : ik zie dat er geen km-stand vermeld is, dus prijs kan daar ook wel van afhangen.
Hans, 84.000 km. Is dat trouwens veel of weinig voor zo'n Esprit? Er zou wel veel aan vernieuwd zijn recent. Hoeveel heeft je S4 er?
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: S4s te koop bij FVH

Bericht door Frederik »

Mr.E schreef:
Bzguy schreef:
Mr.E schreef:Wat zou dit mogen kosten volgens de Esprit kenners onder jullie...?
indien in goede staat met onderhoudsgeschiedenis en geschiedenis van vorige eigenaars en rekening houdend met het feit dat het een S4s is denk ik rond de 28k-29k ; voor die prijs en indien alles ok aan de wagen ben je zeker niet bedrogen voor die prijs :)

//edit : ik zie dat er geen km-stand vermeld is, dus prijs kan daar ook wel van afhangen.
Hans, 84.000 km. Is dat trouwens veel of weinig voor zo'n Esprit? Er zou wel veel aan vernieuwd zijn recent. Hoeveel heeft je S4 er?
Volgens mij valt dat goed mee... je mag niet vergeten dat grosso modo van die wagens nooit daily's waren maar liefhebberauto's dat enkel bij mooi weer of weekend de garage verlieten.
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: S4s te koop bij FVH

Bericht door Exploded »

Je moet een beetje geluk hebben met een Esprit, maar de motoren vanaf de SE (injectie) staan er om bekend om makkelijk de 120.000km te halen. Waarbij de S4s als het ultieme kroonjuweel in de 4cyl's wordt beschouwd. Persoonlijk ken ik iemand die 142.000km heeft gedaan in zijn S4s met alleen "standaard" onderhouden en geen enkele keer in panne heeft gestaan.
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: S4s te koop bij FVH

Bericht door Mr.E »

Exploded schreef:Je moet een beetje geluk hebben met een Esprit, ...
Een echte Lotus dus... 8-)
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: S4s te koop bij FVH

Bericht door Bzguy »

Mr.E schreef:
Bzguy schreef: Hans, 84.000 km. Is dat trouwens veel of weinig voor zo'n Esprit? Er zou wel veel aan vernieuwd zijn recent. Hoeveel heeft je S4 er?
Is zeke rniet teveel, en zeker niet als er degelijk onderhoud op is gebeurd !

Mijne heeft er nu een goeie 76.000 km op de teller staan en heb er -naast regulier onderhoud - enkel maar 1 kapotte relais (75 EUR) gehad, dus dat kun je best wel een betrouwbare wagen noemen.

84.000 km duidt er ook op dat de wagen een pure vrijetijdswagen is :)

Kijk goed het onderhoudsboekje na, en VOORAL wanneer de distributieriem laatst vervangen is ; moet normaal elke 40.000 km of - meer toepasselijk - elke 4 tot 5 jaar !

Ik ken Frank (FVH), en dara kun je van op aan dat dat een geschikte kerel is ; vraag hem eens of hij er garantie op geeft of dat ie de wagen enkel in opdracht te koop zet.

Let wel : ik raad je ten zeerste de officiele ondehroudsbeurten aan, zeker om de waarde (onderhoudsgeschiedenis) van de wagen te behouden.

Kijk of vraag eens na welke modificaties de wagen heeft ; doordachte & degelijke modificaties maken de wagen niet minder waard, integendeel, maken die alleen maar beter. (vb K&N luchtfilter, sportuitlaat, ram air)

Voordeel van S4s boven (vroege) S4's :

- zeker Brembo remmen (standaard vanaf bepaalde S4's)
- verbeterde chip : makkelijker rijden, gecivilseerder dan standaard chip in SE of S4
- grotere turbo
- iets meer standaard vermogen (door grotere turbo), doch zlefde motor (oerder
gelijke blokken !)

Ik wil met zeer veel plezier eens mee gaan kijken, geef me desgevallend gerust een seintje !
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: S4s te koop bij FVH

Bericht door Frederik »

Gezien de Esprit van de broer van Frank is, heb ik een licht voorgevoel dat de wagen tiptop in orde is. Het is zo dat de familie daar wel Lotus in het bloed heeft, het zijn ook maniakken wat betreft auto's.

Misschien best eens een afspraak maken, voor zover ik weet staat de Esprit nog steeds bij hem thuis en niet in de garage. Als je hem wil zien, denk ik dat je best een afspraak maakt.

Normaal ga ik begin volgende week es langs, ik wil het gerust es navragen.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: S4s te koop bij FVH

Bericht door Blue Darkness »

Kent iemand ondertussen de vraagprijs van deze wagen?
Ik heb Frank al een paar keer proberen te bellen maar krijg hem niet vast... :roll:
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: S4s te koop bij FVH

Bericht door Blue Darkness »

Blue Darkness schreef:Kent iemand ondertussen de vraagprijs van deze wagen?
Ik heb Frank al een paar keer proberen te bellen maar krijg hem niet vast... :roll:
Eindelijk gelukt! vraagprijs is 28.500euro.
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: S4s te koop bij FVH

Bericht door Bzguy »

Indien in goede staat : KOOPJE !

Mijn centen zijn helaas voorlopig op, zal moeten opslag vragen ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: S4s te koop bij FVH

Bericht door Blue Darkness »

Bzguy schreef:Indien in goede staat : KOOPJE !

Mijn centen zijn helaas voorlopig op, zal moeten opslag vragen ;)
deze auto is meer dan in goede staat lijkt me ;)
Plaats reactie