Waterpomp !!!

MKI ('60) & MK2 ('90)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Waterpomp !!!

Bericht door ovi »

Johan Inion schreef:Gewoon iedere maand de vijsmachine er op en efkes laten draaien !!

Asta
:lol:
Gaat ge u daar echt mee bezig houden denkt ge? :?
Ik pijns dat ge dat vlug zal vergeten. ;)
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: Waterpomp !!!

Bericht door Hugo »

revisiesetje voor waterpomp ford twin cam 1558 cc bloc is vlot te verkrijgen google maar QED MOTOSPORT prijs revisiesetje waterpomp 28,50 pond ( 35 eur) bijna alles is daar nog nieuw te verkrijgen

bij een Elan kan je het bloc in de auto laten zitten, maar der cylinderkop moet er toch wel af, frontcover eraf ( 2 delen ) en er ineens van profiteren om een nieuwe ketting te steken en spanner reviseren = is toch nog veel werk

bij mijn Lotus Europa moet daarvoor het hele blok eruit

veel sleutelplezier
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: Waterpomp !!!

Bericht door Hugo »

O ja en het carter moet er ook even af, toch nog veel werk

in theorie is een elektrische waterpomp wel ideaal, ge wint dan ook weer wat pk die anders in de aandrijving van de waterpomp gaan, je kan dus meer pk op de weg zetten, is ook een van de redenen waarom gebruikt bij rally/race wagens

maar praktisch, waterpomp drijft doorgaans ook radiator ventilator aan, dus elektrische ventilator monteren ( weer pk winst), kan/ moet elektrische waterpomp ook werken bij koude motor en gesloten thermostaat, dus gesloten koelcircuit ?

bij de Ford Lotus Twin Cam grippeerd de waterpomp doorgaans na lang stilstaan en of te hard aangespannen aandrijfriem door alternator, geeft te veel zijdelingse druk op lagertje van de waterpomp

en het is is niet omdat je in een garage geboren bent dat je mekanieker zou zijn, zelf ben ik in een ziekenhuis geboren maar dat maakt mij nog geen dokter ( ik kan zelfs nog geen bloed zien)
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Waterpomp !!!

Bericht door electroshock »

Hugo schreef: en het is is niet omdat je in een garage geboren bent dat je mekanieker zou zijn, zelf ben ik in een ziekenhuis geboren maar dat maakt mij nog geen dokter ( ik kan zelfs nog geen bloed zien)
:lol:

Trouwens, de fase voor de bevalling is al even belangrijk voor de bewustwording.

(Ik moet als foetus talloze keren live het slotkoor meegemaakt hebben van de 9de van Beethoven (en later als kind honderden keren de repitities van hetzelfde stuk), maar dat maakt inderdaad van mij nog geen goede muzikant.
Maar je leert wel de kunst en kunde appreciëren ... )
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Plaats reactie