Dilemma ... aankoop Elan M100 :)

MKI ('60) & MK2 ('90)
DirkS3
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2009, 10:52
Naam: Dirk
Auto: Europa S2

Dilemma ... aankoop Elan M100 :)

Bericht door DirkS3 »

Ik ben al enkele dagen over en weer aan het mailen met enkele verkopers van een elan M100.

De eerste is een wagen uit 1991 een non-turbo waar er blijkbaar maar een kleine 200 van zijn gemaakt voor de engelse markt.(yellow met 100.000 miles)

De tweede Lotus is er eentje uit 1995 elan S2 Limited Edition. (yellow 90.000 miles)


De prijs en de algemene toestand is ongeveer vergelijkbaar met elkaar.....


Welk model geniet jullie voorkeur ???
Laatst gewijzigd door Frederik op 16 feb 2010, 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Dilemma :)

Bericht door Frederik »

RHD ?
DirkS3
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2009, 10:52
Naam: Dirk
Auto: Europa S2

Re: Dilemma :)

Bericht door DirkS3 »

beiden RHD
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Dilemma :)

Bericht door Frederik »

Geen van beiden ... er zijn in België, Nederland en Duitsland toch een handvol propere Elan's te vinden ?

Heb nu effe bezoek, maar ik kom hierop ASAP terug :)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Dilemma :)

Bericht door HJ2 »

Ik zou Noooooit een N/A nemen, hoe mooi die ook mag zijn. Die krijg je namelijk nooit meer verkocht. Ik ken er maar 1 die te koop staat in NL, een gele, in bijzonder goede staat, dat dan weer wel.

De Turbo rijdt ook veel leuker dan een N/A , maar dat is een persoonlijke voorkeur (ik houd nl. wel van hard :roll: ) Als je een N/A wilt, kun je beter een MX5 kopen, kost je de helft, is kwalitatief goed een rijdt ook lekker.

Ik ken nog een gele turbo die te koop staat in NL, die was wel in redelijke conditie. Ik neem aan dat je in NL bij de dealers en bij Van Sten engineering (een groene) hebt gekeken? Als het niet te ver is, wil ik wel meekijken mocht dat nodig zijn.

Koop bij voorkeur niet de zilveren die al heeeel lang te koop staat op Marktplaats.

Overweeg ook import uit Duitsland, Italie, zwitserland enz. enz.
Omdat ik vorig jaar geen goed exemplaar kon vinden heb ik er zelf 1 geimporteerd uit Belgie. Dat was eenvoudig, goed te doen, en daardoor was het aanbod gelijk 3x zo groot. Ik was niet op zoek naar de beste deal, maar op zoek naar de beste wagen. Wat je ver haalt is lekker :-) Uiteindelijk bleek die van mij dan toch ook nog de beste deal te zijn :lol:

Ik zou ook zeker een LHD nemen i.v.m. verkoop, mocht je er weer van af willen..

De S2 zou mijn voorkeur hebben, als de staat vergelijkbaar is. Bij de S2 zijn ook een honderdtal (kleine) verbeteringen doorgevoerd.

Zo, genoeg getypt ;-)

Fred, Ivo, The floor is yours!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
DirkS3
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2009, 10:52
Naam: Dirk
Auto: Europa S2

Re: Dilemma :)

Bericht door DirkS3 »

DirkS3
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2009, 10:52
Naam: Dirk
Auto: Europa S2

Re: Dilemma :)

Bericht door DirkS3 »

HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Dilemma :)

Bericht door HJ2 »

N/A : Nee... Liever niet. Dan liever die andere '95-er.
Als het stuur toch al aan de verkeerde kant mag zitten: Op LEC staat een bordeaux rode te koop, in zeer goede staat, ook een S2. Staar je niet blind op de kleur, maar kies gewoon de beste wagen he!

(Jaja, ik had ook liever een gele gehad ;-)

Ik zou nog maar eens naar wat LHD's gaan kijken en rijden.

Good luck en wijsheid :-)

http://www.autoscout24.nl/List.aspx?vis ... ce&zipc=NL

:mrgreen:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Dilemma :)

Bericht door Frederik »

Er staan twee gele en één rode tekoop op dit forum

1. http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=20&t=1907
2. http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=20&t=1417
3. http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=20&t=910

Ik zou toch opteren om eentje met een bekende history te kopen tenzij ik niet anders kan. Op Kapaza staat ook nog een gele en een bordeaux S2 tekoop. Forumleden zullen U toch iets meer vertellen dan ze aan een vreemde zouden doen + je kan ook 'deels' de historie napluizen.

Zelf zou ik eerst de Belgische markt afgaan vooraleer ik in het buitenland ga kijken. Toen ik de mijne kocht waren de aangeboden Elan's in België niet wat ik wilde hebben... het moest perse eentje zijn met minder of gelijk aan 50.000km op de teller. Los daarvan wilde ik eigenlijk een wel gele, maar toen ik mijn huidige tegenkwam (<45.000km) dan was ik onmiddellijk verkocht. Op minder dan 3 dagen heb ik beslist. Woensdag gaan kijken, vrijdag toegezegd en de zaterdag gaan halen. :-)

Ikzelf zou ook geen NA moeten hebben, volgens mij zijn die niet snel genoeg om echt plezier te kunnen hebben. Een SE heeft ook zo zijn voordelen tov de S2 ... SE heeft (meestal) geen katalysator bijgevolg ze toch iets meer PK maken, maar een S2 kan je natuurlijk ook iets extra's geven waarbij de katalysator snel vergeten is. :)

Wat betreft de grijze in Nederland moet je dit zeker lezen : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=11&t=70
Neem ook eens deze buying guide door : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=11&t=69

Als er nog vragen zijn, dan zullen we die graag beantwoorden.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Dilemma ... aankoop Elan M100 :)

Bericht door ovi »

Zoals Fred juist geplaatst heeft staat er hier een hele goedkope gele op het forum te koop! ;)

Natuurlijk altijd naar de algemene staat kijken en dan bedoel ik niet de buitenkant maar vooral de mechanische kant van de zaak en de ophanging.
Een krasje is geen probleem maar als er met de motor of ophanging iets mis is direkt veel kosten wand het zijn heel moeilijke auto's om aan te werken en ik kan het weten! :lol:
Dus als je er zelf niet kan aan werken zou ik zeker niet op enkele duizende eurokes kijken.
Plaats reactie