Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

S1, Type 47 & 62, S2, Twin Cam, Special (1966-1975)
Europa S (2006-2010)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Herman »

Hoeveel Europa's zouden er momenteel in België en Europa rondrijden ?
textline copyed /pasted


ik zou het niet weten, ik heb ergens gelezen dat het plan was om er een 500 te maken, maar...( ik heb dat louter van horen zeggen) ze leveren er maar een 3 tal af per maand naar het schijnt...
lotus zou verleden boekjaar afgesloten met een uitzonderlijk mooie winst, maar nu plots is de verkoop ook in elkaar gestort, ik lees op seloc in de uk met 73% in nov. (uk) maar de fabriek blijft nog open, dit in tegenstelling van vb porsche die helemaal (tijdelijk) gesloten is voor het ogenblik- idem voor aston enzvt....
er is teveel aan stock aan auto's voor het ogenblik, en iedereen wil zijn stock kost wat kost kwijt....
op de site autogespot staan er 34 stuks, waarvan er verschillende meerdere malen geplaatst zijn op verschillende locaties en door verschillde spotters genomen. als ik de wagens zo een beetje bekijk via de nr platen enzvt zouden er een 10 tal belgen op staan.... FVH rijd met een titanium, evenals iemand van rond de kluisberg die ik ooit eens ontmoet heb op de heuvelland rit, en mijne titanium dit zijn er al 3 titaniums hier in de streek--- er zijn nog een paar rode ad kust en brugge denk ik, en een antraciet ergens aan de westkust ook, ..... in frankrijk ziet ge ze bijna helemaal niet... FKM was onlangs op het mosselevent in vilvoorde met een prachtige witte SE,
van welke streek bent u dan ? hebt u ervaring met uw satt/nav in het buitenland? ik heb de cd rom benelux en omstreken, met aanduiding vd hoofdwegen in frankrijk en spanje, nu ben ik eens benieuwd wat dat wel zal zijn...
ik vind deze blaupunt satt/nav anders "niet" zo gebruiksvriendelijk, wel een super stereo sound installatie...heb ook damp aan de binnekant van de koplamp covers, (zoals zo vele lotus wagens)
Mol
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2008, 17:22
Naam: Mol
Auto: Europa S 225 pk

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Mol »

Ik ben van Herk de Stad, tussen Hasselt en Diest.
Tot op heden ben ik nog geen enkele Europa tegengekomen.
Mijn koplampen dampen ook aan, na een poetsbeurt, maar dit trekt snel weg.
Wat de audio betreft, ik heb de speakers vervangen door Focal speakers, deze klinken veel beter. De Satnav is inderdaad niet de meest gebruiksvriendelijke. Een dinformaat Becker zou veel beter geweest zijn, zo ééntje heb ik in één van mijn andere wagens, en deze heeft standaard volledig europa of SD kaartje staan. De orginele blaupunkt ziet en voelt er wat prullerig uit.

MVG
Herman schreef:Hoeveel Europa's zouden er momenteel in België en Europa rondrijden ?
textline copyed /pasted


ik zou het niet weten, ik heb ergens gelezen dat het plan was om er een 500 te maken, maar...( ik heb dat louter van horen zeggen) ze leveren er maar een 3 tal af per maand naar het schijnt...
lotus zou verleden boekjaar afgesloten met een uitzonderlijk mooie winst, maar nu plots is de verkoop ook in elkaar gestort, ik lees op seloc in de uk met 73% in nov. (uk) maar de fabriek blijft nog open, dit in tegenstelling van vb porsche die helemaal (tijdelijk) gesloten is voor het ogenblik- idem voor aston enzvt....
er is teveel aan stock aan auto's voor het ogenblik, en iedereen wil zijn stock kost wat kost kwijt....
op de site autogespot staan er 34 stuks, waarvan er verschillende meerdere malen geplaatst zijn op verschillende locaties en door verschillde spotters genomen. als ik de wagens zo een beetje bekijk via de nr platen enzvt zouden er een 10 tal belgen op staan.... FVH rijd met een titanium, evenals iemand van rond de kluisberg die ik ooit eens ontmoet heb op de heuvelland rit, en mijne titanium dit zijn er al 3 titaniums hier in de streek--- er zijn nog een paar rode ad kust en brugge denk ik, en een antraciet ergens aan de westkust ook, ..... in frankrijk ziet ge ze bijna helemaal niet... FKM was onlangs op het mosselevent in vilvoorde met een prachtige witte SE,
van welke streek bent u dan ? hebt u ervaring met uw satt/nav in het buitenland? ik heb de cd rom benelux en omstreken, met aanduiding vd hoofdwegen in frankrijk en spanje, nu ben ik eens benieuwd wat dat wel zal zijn...
ik vind deze blaupunt satt/nav anders "niet" zo gebruiksvriendelijk, wel een super stereo sound installatie...heb ook damp aan de binnekant van de koplamp covers, (zoals zo vele lotus wagens)
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door ben »

Wat een schitterende site zeg die autogespot.com :D
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door electroshock »

Herman, Mol & Ben,

In feite mijn zaken niet, maar ik ben begonnen met dat FTC raadsel omdat die (ondanks de groene kleur) europa mij aansprak, en inderdaad je ziet er niet veel. Vandaar. Maar rijden jullie nu eigenlijk alle 3 rond in een europa ?

Toen hij voor de eerste keer in Brussel op de heizel stond was ik in ieder geval verkocht, figuurlijk dan toch. Een grijs metallic tint of blauwachtig grijs of zo ... .
Mooie uitleg gekregen van Verhiest denk ik en mijn schoonvader van Lecler zaliger.
Achteraf nog een keer gezien op de parking in Terlaemen ook in zo'n kleur met FVH stikcers erop. Onderweg zie ik ze nooit.
Met mijn 6 feet 36 oftewel 76,38 inch blijft het een uitdaging, maar ik voel mij nog lenig genoeg ...

Al mik ik voorlopig op een lager budget en kijk ik beter uit naar iets betaalbaarders. Dat is natuurlijk allemaal relatief en als jullie opschuiven naar de Evora hoor ik het wel ;) .
Voor mij zijn de 118 pk van een elise mk1 ook al wat in plaats van 200 of zelfs 225.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door WimC »

@ electroschock

die van FVH staat denk ik nog steeds te koop.
Hij stond ermee op Flanders collection car in Gent...

Wim
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Herman »

electroshock schreef:Herman, Mol & Ben,

In feite mijn zaken niet, maar ik ben begonnen met dat FTC raadsel omdat die (ondanks de groene kleur) europa mij aansprak, en inderdaad je ziet er niet veel. Vandaar. Maar rijden jullie nu eigenlijk alle 3 rond in een europa ?

Toen hij voor de eerste keer in Brussel op de heizel stond was ik in ieder geval verkocht, figuurlijk dan toch. Een grijs metallic tint of blauwachtig grijs of zo ... .
Mooie uitleg gekregen van Verhiest denk ik en mijn schoonvader van Lecler zaliger.
Achteraf nog een keer gezien op de parking in Terlaemen ook in zo'n kleur met FVH stikcers erop. Onderweg zie ik ze nooit.
Met mijn 6 feet 36 oftewel 76,38 inch blijft het een uitdaging, maar ik voel mij nog lenig genoeg ...

Al mik ik voorlopig op een lager budget en kijk ik beter uit naar iets betaalbaarders. Dat is natuurlijk allemaal relatief en als jullie opschuiven naar de Evora hoor ik het wel ;) .
Voor mij zijn de 118 pk van een elise mk1 ook al wat in plaats van 200 of zelfs 225.
ik ben 1.82 mt en heb beide zetels 4 cm verhoogd... ik zit wel op de max. van hoogte... maar het was zo ietsje makkelijker voor mijn echtgenote om uit te stappen... ze is niet van de grootste, en dan is het probleem ,als ge diep in de zetel zit, en met iets minder lange benen komt ge in feite moeilijk aan de grond... zo heb ik de zitting 4 cm verhoogd ,en zeg altijd dat ze moet uitstappen vlak naast hoge een stoeprand, :lol: :lol:
Ik denk dat we "nu "met 3 zijn met een Europa op het forum..
"ik "ben er alvast héél tevreden over... en de deze die iets ander zeggen, wel als ge het goed nagaat t'is allemaal van lezen en horen zeggen.. :) maar héél weinigen hebben er echt mee gereden... en zekers met de 225 hp mod .blijft het nog een katapult als ge die pedaal indrukt zelfs nog aan 150...
voor fotokes van den onzen kijk eens in evenementen Spanje Jan 2009 van begin dit jaar (reisverslag)...
Europa forummers zijn denk ik....
Bickyboy van Tienen... Herman van Kortrijk ... Ben van Gent... zit ik juist ???... op autogespot staan er een 35 tal of zoiets meestal belgen... en van de 35 staan er vele keren dezelfde op.. den onzen staat er zelfs 3 keer op met een verschillende nummerplaat 8-) , bens staat er nog niet op, maar bickyboys staat er ook een paar keer op... daarmee wil ik maar zeggen dat het al bij al een zeldzame verschijning blijft..
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door ben »

Ik zit met vermogensverlies op mijn Europa.

Als ik in vijfde zit aan ongeveer 175 km/h (met of zonder airco maakt niet uit) dan valt alle vermogen weg; tis net alsof ik in het niets trap.

In de andere versnellingen totnogtoe geen probleem.

Woensdagmiddag mag ik naar Verhiest......
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door ben »

Deze avond geen problemen meer aan topsnelheden in vijfde

Raar....
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Frederik »

ben schreef:Deze avond geen problemen meer aan topsnelheden in vijfde

Raar....
Misschien ging ie bij het vorige voorval in noodprogramma, kan wel eens gebeuren als de turbodruk te hoog wordt.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Herman »

ben schreef:Ik zit met vermogensverlies op mijn Europa.

Als ik in vijfde zit aan ongeveer 175 km/h (met of zonder airco maakt niet uit) dan valt alle vermogen weg; tis net alsof ik in het niets trap.

In de andere versnellingen totnogtoe geen probleem.

Woensdagmiddag mag ik naar Verhiest......
Mag ik vragen lag uw aircondition aan ?
hebt u een 225 pk ecu ?..

ik heb deze week nog veel erger meegemaakt... 150 a 160 gezapig op de E17 plots geen vermogen meer en alleen een onregelmatige traagloop.... nog kunnen sukkelen tot aan afrit... stilgelegd... na een tijdje opgestart... "zonder problemen " en terug volle vermogen... alleen de aircond werkte niet meer. ???... na een kwartier rijden werkte aircond. plots wel weer.... dan gebeld naar lotus... en de manipulatie gedaan die ze mij zegden... motor af.. contact aan.. gaspedaal volledig indrukken en traag laten opkomen dit 5x.. zou ergens een soort reboot kunnen zijn... Toch maar gevaarlijk op een drukke snelweg... nu vraag ik mij af of dit niet te maken heeft met de impuls die de ecu krijgt om de aircond uit schakelen aan een bepaalde snelheid... of dit te maken heeft met de 225 pk ecu weet ik niet... maar t'is toch eigenaardig... toen de ecu pas geplaatst was heb ik terug moeten gaan wegens een een verplichte reboot der ecu daar mijn aircond niet werkte.. ik heb er nu een 50 km meegedaan sedert het probleem eerder deze week en geen verdere moeilijkheden ondervonden...
:cry: :cry: :cry:
Plaats reactie