Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

S1, Type 47 & 62, S2, Twin Cam, Special (1966-1975)
Europa S (2006-2010)
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Bzguy »

Scartie schreef: Vebruik bij mij is onder de 10 l (weg) of boven de 30 l (circuit).
Kan zeker kloppen ! n Franstalige collega heeft n getunede Speedster Turbo, en die slikt ook vlotjes 30l/100 km op circuit.

Hij is overigens bezig met het fabriceren van n carbon carosserie voor zn Speedster :P

zijn website : http://www.rugissante.com
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Mol
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2008, 17:22
Naam: Mol
Auto: Europa S 225 pk

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Mol »

Dag Herman,

Mijn Europa S is door Thierry onder handen genomen en dit is zeker voelbaar.
Meer vermogen, koppel en andere remmen.
Deze remmen is wel even wennen, als de Europa van stal komt, dan moet je de remmen opwarmen, anders ga je uit de bocht..

Grtz

Mol
Europa S 225 pk
Herman schreef:heeft er iemand ervaring met het oppeppen van een lotus europa s van 200 hp tot 225 hp ?
verchil voelbaar ? ook in cruise of niet ? verbruik ?

dank.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Herman »

Bedankt voor het bericht, de upgrade is intussen reeds gebeurd op dezelfde manier als van u , ook met een andere lotus ECU, is uw europa s niet een rode metaalkleurige ? de mijnen is een storm titanium kleurige.
ik weet nog dat er toen omstreeks dezelfde tijd als ik de mijnen liet upgraden er iemand t'zelfde liet doen met een rode europa s..

wat is uw verbruik nu ? en welke afstand doet u alvorens te tanken ? en hoeveel is het maximum liters dat u reeds in de tank gedaan hebt ?

herman is nieuwsgierig omdat ik binnen enkele weken een ritje heb van 4000 km met deze arreslee.

grtz herman.
Mol
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2008, 17:22
Naam: Mol
Auto: Europa S 225 pk

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Mol »

Dag Herman,

Ik heb een metallic groene Europa S !

Eigenlijk heb ik het verbruik nog nooit gemeten !
Rij , omwille van rugproblemen, ook niet zo veel met de Lotus, momenteel heb ik ongeveer 8000 km gereden. Ik denk dat ik rond de 350 km met een tank rij, zal er eens op letten...
Hoe zit het met jouw remmen, is daar ook iets aan veranderd ?

Grtz

Mol
Herman schreef:Bedankt voor het bericht, de upgrade is intussen reeds gebeurd op dezelfde manier als van u , ook met een andere lotus ECU, is uw europa s niet een rode metaalkleurige ? de mijnen is een storm titanium kleurige.
ik weet nog dat er toen omstreeks dezelfde tijd als ik de mijnen liet upgraden er iemand t'zelfde liet doen met een rode europa s..

wat is uw verbruik nu ? en welke afstand doet u alvorens te tanken ? en hoeveel is het maximum liters dat u reeds in de tank gedaan hebt ?

herman is nieuwsgierig omdat ik binnen enkele weken een ritje heb van 4000 km met deze arreslee.

grtz herman.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Herman »

Mol schreef:Dag Herman,

Ik heb een metallic groene Europa S !

Eigenlijk heb ik het verbruik nog nooit gemeten !
Rij , omwille van rugproblemen, ook niet zo veel met de Lotus, momenteel heb ik ongeveer 8000 km gereden. Ik denk dat ik rond de 350 km met een tank rij, zal er eens op letten...
Hoe zit het met jouw remmen, is daar ook iets aan veranderd ?
dus uw verbruik moet ook ergens rond de 9 liter liggen, ik heb ook nu nog maar pas 5000 km totaal op de teller, maar binnen enkele weken zal dat rap veranderen denk ik... nee.. ik heb mijn remmen niet laten aanpassen, ik heb hier echt géén last van, ik weet dat de lotus dealers normaal de ecu niet gaarne apart verkopen en dit liever samen met een kit verkopen, maar uitzonderlijk en samen met vele andere onderdelen en werken ad wagen heb ik dat toch voor elkaar gekregen, in de uk maken ze daar helemaal géén probleem van.... de voorremmen zijn normaal origineel ook ap's en voor het ogenblik heb ik ze nog geen enkele keer geblokkeerd, maar ik rem dan ook niet zo veel zegt mijn vrouw altijd :lol: maar meschien moet ik toch eens het verschil zien of proberen... ja als ge rug pijn hebt is een lotus wel niet "de" ideale wagen vind ik, ze zeggen wel altijd den europa is beter qua instap dan de elise, maar dat is helemaal niet waar, ik heb de zetels met 4 cm verhoogd, en het is nu iets beter in en uitstappen voor mijn vrouw, maar het went wel ergens...
Laatst gewijzigd door Frederik op 05 dec 2008, 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote aangepast ;)
Mol
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2008, 17:22
Naam: Mol
Auto: Europa S 225 pk

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Mol »

Dag Herman, dan heb je de Eurpa nog maar pas gekocht ? Bij Thierry of Frederic ?
Storm Titanium is ook een prachtige kleur !!

Grtz
Herman schreef:
Mol schreef:Dag Herman,

Ik heb een metallic groene Europa S !

Eigenlijk heb ik het verbruik nog nooit gemeten !
Rij , omwille van rugproblemen, ook niet zo veel met de Lotus, momenteel heb ik ongeveer 8000 km gereden. Ik denk dat ik rond de 350 km met een tank rij, zal er eens op letten...
Hoe zit het met jouw remmen, is daar ook iets aan veranderd ?
dus uw verbruik moet ook ergens rond de 9 liter liggen, ik heb ook nu nog maar pas 5000 km totaal op de teller, maar binnen enkele weken zal dat rap veranderen denk ik... nee.. ik heb mijn remmen niet laten aanpassen, ik heb hier echt géén last van, ik weet dat de lotus dealers normaal de ecu niet gaarne apart verkopen en dit liever samen met een kit verkopen, maar uitzonderlijk en samen met vele andere onderdelen en werken ad wagen heb ik dat toch voor elkaar gekregen, in de uk maken ze daar helemaal géén probleem van.... de voorremmen zijn normaal origineel ook ap's en voor het ogenblik heb ik ze nog geen enkele keer geblokkeerd, maar ik rem dan ook niet zo veel zegt mijn vrouw altijd :lol: maar meschien moet ik toch eens het verschil zien of proberen... ja als ge rug pijn hebt is een lotus wel niet "de" ideale wagen vind ik, ze zeggen wel altijd den europa is beter qua instap dan de elise, maar dat is helemaal niet waar, ik heb de zetels met 4 cm verhoogd, en het is nu iets beter in en uitstappen voor mijn vrouw, maar het went wel ergens...
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Herman »

Dag Herman, dan heb je de Eurpa nog maar pas gekocht ? Bij Thierry of Frederic ?
Storm Titanium is ook een prachtige kleur !!
(copyed /pasted above textline)


Nee, heb hem gekocht toen hij enkele maanden oud was met 1000 km op de teller. had schade ad clam achteraan--- heb deze clam zelf vervangen samen met zijruitje en achterklep en achterlichten, (was mooi pruts werkje) toen hij pas enkele weken gereed was, is er dan deze zomer iemand vooraan tegen gereden op een bedrijfsparking, dan terug nieuwe clam ditmaal vooraan "laten "plaatsen. ik heb nu 5000 kms- en gebruik hem enkel de zondag of maandag- en nu 1/1/09 ga ik er mee naar het zuiden van spanje via biaritz rond , ik zie er al naar uit, ...t'is al vele jaren geleden dat ik nog naar spanje met de wagen gereden ben en ook om met deze wagen dit te doen, hopelijk valt het weer een beetje mee.
Voor de lotus tourritten gebruik ik onzen elise mk2 111S..
bijgevoegd een fotoke van mijn beide beschadigde clams, die ik bijhoud voor eventuele verdere reparaties. fotos vind ge in de topic "mijn beide lotus koetskes".
Bijlagen
002.JPG
Mol
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2008, 17:22
Naam: Mol
Auto: Europa S 225 pk

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Mol »

Tof,

Zo'n reisje moet geweldig zijn, als je tenminste niet gehaast bent en regelmatig eens een uitgebreide tussenstop kan doen.
Ik vind een Lotus verslavend qua rijgedrag, maar de dag nadien zit ik weer vast met mijn rug : " Pain after pleasure " :? !
Waar gaat jullie voorkeur naar uit de Elise of de Europa ?

Grtz
Herman schreef:Dag Herman, dan heb je de Eurpa nog maar pas gekocht ? Bij Thierry of Frederic ?
Storm Titanium is ook een prachtige kleur !!
(copyed /pasted above textline)


Nee, heb hem gekocht toen hij enkele maanden oud was met 1000 km op de teller. had schade ad clam achteraan--- heb deze clam zelf vervangen samen met zijruitje en achterklep en achterlichten, (was mooi pruts werkje) toen hij pas enkele weken gereed was, is er dan deze zomer iemand vooraan tegen gereden op een bedrijfsparking, dan terug nieuwe clam ditmaal vooraan "laten "plaatsen. ik heb nu 5000 kms- en gebruik hem enkel de zondag of maandag- en nu 1/1/09 ga ik er mee naar het zuiden van spanje via biaritz rond , ik zie er al naar uit, ...t'is al vele jaren geleden dat ik nog naar spanje met de wagen gereden ben en ook om met deze wagen dit te doen, hopelijk valt het weer een beetje mee.
Voor de lotus tourritten gebruik ik onzen elise mk2 111S..
bijgevoegd een fotoke van mijn beide beschadigde clams, die ik bijhoud voor eventuele verdere reparaties. fotos vind ge in de topic "mijn beide lotus koetskes".
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Herman »

voor reizen en zondagse iets langere ritten, zeker met stip de europa, is toch iets comfortabeler, stiller, grotere koffer, 6 vitt, airco, abs, en nu ,met de 225 pk, bromt dat lekker door--
maar voor de lotus tourritten, heb ik liever den elise, t'is ook ene met 160 pk en een grollende larrini en met gull wing roof doors, deze zijn echt nuttig bij het instappen, daar ge in feite instapt op de wijze zoals ge het zou doen met de kap eraf.... en de lotus elise is ietsje harder afgeveerd en men kan er iets ruwer mee overweg, en t'is een RHD die ikzelf nog leuker vind voor zulke ritten...

staat uwen europa s al gespot op autogespot ? er staan nu reeds een 10 tal verschillende belgische europa's op van de in totaal een 34 wereldwijde gespotte.... den onze staat er al 3 x op. (=3x met andere nummerplaat)
http://www.autogespot.com/viewcars.php? ... e=Europa+S

er is hier nog een forummer met europa s uit tienen "bickyboy" ook een zeer mooie wagen. deze staat ook een paar keer op autogespot. "europa s"

verleden jaar 2007 heb ik meegedaan aan een ctlb lotus toerrit met start kortrijk vlasmuseum, en op de middag was het eten in een vakantiehoeve ergens nabij chievres denk ik, den Thierry heeft ons dan vervoegd met een bloedmooie groene europa s, ik was toen al op slag verliefd en verkocht op deze auto, onze tafelgenoten niet, zo zie je maar dat het een wagen is die in de enen zijn smaak valt en van de anderen wat minder-- maar feit is, dat het een zeldzame wagen wordt, en zoals FKM nu reeds zegt, het zal zeker later een wagen met een speciale verzamelwaarde worden.
Mol
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2008, 17:22
Naam: Mol
Auto: Europa S 225 pk

Re: Europa van 200pk S naar 225pk (SE) ... iemand?

Bericht door Mol »

Bedankt voor de link van autogespot. de mijne staat er (nog) niet tussen..
De Europa waarmee jij Thierry gespot hebt is de mijne ; ik heb deze van hem gekocht hij was toen 1 maand oud (de Lotus bedoel ik :D

Hoeveel Europa's zouden er momenteel in België en Europa rondrijden ?

Het is inderdaad dat veel Lotus rijders de Europa niet zo graag zien ( op foto althans) in het echt veranderen zij meestal van mening. Als ik ergens stop, dat valt het op hoeveel bekijks deze wagen heeft..is dat met een elise ook zo ? Ik blijf het een zeer mooie elegante, pure sportwagen vinden maar zou puur voor het ongemak toch eerder opteren voor een iets comfortabelere sportwagen..

Herman schreef:voor reizen en zondagse iets langere ritten, zeker met stip de europa, is toch iets comfortabeler, stiller, grotere koffer, 6 vitt, airco, abs, en nu ,met de 225 pk, bromt dat lekker door--
maar voor de lotus tourritten, heb ik liever den elise, t'is ook ene met 160 pk en een grollende larrini en met gull wing roof doors, deze zijn echt nuttig bij het instappen, daar ge in feite instapt op de wijze zoals ge het zou doen met de kap eraf.... en de lotus elise is ietsje harder afgeveerd en men kan er iets ruwer mee overweg, en t'is een RHD die ikzelf nog leuker vind voor zulke ritten...

staat uwen europa s al gespot op autogespot ? er staan nu reeds een 10 tal verschillende belgische europa's op van de in totaal een 34 wereldwijde gespotte.... den onze staat er al 3 x op. (=3x met andere nummerplaat)
http://www.autogespot.com/viewcars.php? ... e=Europa+S

er is hier nog een forummer met europa s uit tienen "bickyboy" ook een zeer mooie wagen. deze staat ook een paar keer op autogespot. "europa s"

verleden jaar 2007 heb ik meegedaan aan een ctlb lotus toerrit met start kortrijk vlasmuseum, en op de middag was het eten in een vakantiehoeve ergens nabij chievres denk ik, den Thierry heeft ons dan vervoegd met een bloedmooie groene europa s, ik was toen al op slag verliefd en verkocht op deze auto, onze tafelgenoten niet, zo zie je maar dat het een wagen is die in de enen zijn smaak valt en van de anderen wat minder-- maar feit is, dat het een zeldzame wagen wordt, en zoals FKM nu reeds zegt, het zal zeker later een wagen met een speciale verzamelwaarde worden.
Plaats reactie