Joepie! ... eindelijk ABS !!!

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: Joepie! ... eindelijk ABS !!!

Bericht door Bart P »

@Wim : ben thuis gekomen maar met hetzelfde geluid. Ben nog op zoek naar een oplossing omdat oostende voorlopig niet haalbaar is. Ik vrees dat het zondag mosselen zonder Lotus zal worden ...
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Joepie! ... eindelijk ABS !!!

Bericht door Bzguy »

goed dat je de oplossing gevonden hebt David ! Heb zelf n tijdje gesukkeld met t ABS-lampje, bleek bij mij wat vuiligheid in de pressure switch te zijn (althans, nadat ik t ns gekuist heb heb k toch geen alarm meer gehad).

ABS op n Esprit is idd van n vreemd soort, veel Esprit-eigenaars deactiveren het systeem zelfs, maar ik vind t beter dan zonder (als je van 'goed' of 'beter' kunt spreken tenminste ;) )
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Joepie! ... eindelijk ABS !!!

Bericht door Herman »

Bart P schreef:@Wim : ben thuis gekomen maar met hetzelfde geluid. Ben nog op zoek naar een oplossing omdat oostende voorlopig niet haalbaar is. Ik vrees dat het zondag mosselen zonder Lotus zal worden ...
Welk geluid Bart ? is het aan de remmen , motor, vrouw ????
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Joepie! ... eindelijk ABS !!!

Bericht door mindp0wer »

Herman schreef:
Bart P schreef:@Wim : ben thuis gekomen maar met hetzelfde geluid. Ben nog op zoek naar een oplossing omdat oostende voorlopig niet haalbaar is. Ik vrees dat het zondag mosselen zonder Lotus zal worden ...
Welk geluid Bart ? is het aan de remmen , motor, vrouw ????
Wellicht alternator (aan die kant maakte de motor meer lawaai dan normaal), dat werd toen toch gedacht maar misschien dat Bart ondertussen weet wat het is?

Ik heb mijne voor schappelijk prijsje laten reviseren (demonteren en plaatsen inbegrepen) in Hasselt tegenover de Carrefour ...
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: Joepie! ... eindelijk ABS !!!

Bericht door Bart P »

Waarschijnlijk de alternator. Exploded gaat er zich over ontfermen komende zondag dus in goede handen !
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 nov 2008, 17:50
Auto: Lotus Esprit Turbo
Locatie: Lillois (naast Waterloo)

Re: Joepie! ... eindelijk ABS !!!

Bericht door Roland »

Ben geen fan van ABS. Hierbij onmiddelijk melden: ik rij ook (bijna) nooit als het regent (of sneeuwt :roll: :roll: :roll: ). Op droge wegdekken dus, rijd ik met de Lotus anders dan met andere wagens. Ik vind de feedback van de wagen zo evident dat ik (tot hiertoe, Thanks God) nooit in een situatie ben gekomen waar ik in een stuk van een seconde dacht: Ik haal dit niet, ik ga recht in de muur. Uiteraard "Never say never", maar tot vandaag, zelfs als ik heel hard reed, kwam ik altijd netjes tot een full stop (of vlucht ontsnapping) bij onverwachte omstandigheden. (NB: als Esprit RHDriver ken ik nochtans de "thrill" om een vrachtwagen in te halen, incl. onder zware regen!)
Zelfs bij noodtoestanden, op (zeer) hoge snelheid of gevaarlijke situaties heb ik het altijd zonder ABS en met zwakke servo kunnen redden. Lichtvolgens mij aan mijn rijstijl. Als ik met de Lotus rijd ben ik "full on". Ligt volgens mij hoofdzakelijk aan het feit dat ik 23 jaar heb (te lang, dus) moeten wachten om van een Lotus Esprit te kunnen genieten, en dat ik dus mijn auto niet wil kapot maken. Hierbij komt heel zeker de feedback van de auto, en dan ben je -denk ik- veel veiliger dan met die toestanden die je toelaten om muziek wat luider te zetten of je copilootE effen te amuseren. But that's my own way of thinking, of course.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Joepie! ... eindelijk ABS !!!

Bericht door ovi »

Bart P schreef:Waarschijnlijk de alternator. Exploded gaat er zich over ontfermen komende zondag dus in goede handen !
En de mosselen dan?
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Joepie! ... eindelijk ABS !!!

Bericht door Herman »

@ BartP---Van mijn vroegere Elise heb ik er ene gestoken van een Rover zelf...momenteel kunt ge die makkelijk krijgen in exhange (oude tegen gereviseerde inruilen) bij verschillende auto electro revisie bedrijven idem voor startmotors.... opgelet dat het de distributieriem niet is die lawaai maakt...want dat is wat anders en kan meer gevolgen hebben bij breuk...
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Joepie! ... eindelijk ABS !!!

Bericht door Blue Darkness »

Roland schreef:Ben geen fan van ABS. Hierbij onmiddelijk melden: ik rij ook (bijna) nooit als het regent (of sneeuwt :roll: :roll: :roll: ). Op droge wegdekken dus, rijd ik met de Lotus anders dan met andere wagens. Ik vind de feedback van de wagen zo evident dat ik (tot hiertoe, Thanks God) nooit in een situatie ben gekomen waar ik in een stuk van een seconde dacht: Ik haal dit niet, ik ga recht in de muur. Uiteraard "Never say never", maar tot vandaag, zelfs als ik heel hard reed, kwam ik altijd netjes tot een full stop (of vlucht ontsnapping) bij onverwachte omstandigheden. (NB: als Esprit RHDriver ken ik nochtans de "thrill" om een vrachtwagen in te halen, incl. onder zware regen!)
Zelfs bij noodtoestanden, op (zeer) hoge snelheid of gevaarlijke situaties heb ik het altijd zonder ABS en met zwakke servo kunnen redden. Lichtvolgens mij aan mijn rijstijl. Als ik met de Lotus rijd ben ik "full on". Ligt volgens mij hoofdzakelijk aan het feit dat ik 23 jaar heb (te lang, dus) moeten wachten om van een Lotus Esprit te kunnen genieten, en dat ik dus mijn auto niet wil kapot maken. Hierbij komt heel zeker de feedback van de auto, en dan ben je -denk ik- veel veiliger dan met die toestanden die je toelaten om muziek wat luider te zetten of je copilootE effen te amuseren. But that's my own way of thinking, of course.
Hier zit veel waarheid in.
Ik heb ook geen ABS, en gebruik de Esprit bijna dagelijks, dus ook als het regent en vaak zelfs ook als het sneeuwt!
Dus het kan... ;)
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 nov 2008, 17:50
Auto: Lotus Esprit Turbo
Locatie: Lillois (naast Waterloo)

Re: Joepie! ... eindelijk ABS !!!

Bericht door Roland »

Welkom bij de club Blue Darkness!
Mbt sneeuw en regen: wie op Mosseldiner is geweest weet ervan, zeker! :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie