Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Geplaatst: 08 aug 2017, 14:14
Afgelopen zondag met Lotje naar een oldtimermeeting in het park van Brasschaat geweest, waren veel mooie auto's en veel volk, iets na de middag kwam echter nog een Europa het terrein opgereden, natuurlijk met de auto en bestuurder kennis gemaakt. Is een zeer mooie gerestaureerde Europa S2, dus met Renault motor, hij had die een goed jaar geleden gekocht in Nederland waar die een 10 tal jaar geleden zou zijn gerestaureerd. Op de auto stonden in plaats van de originele stalen velgen, de lichtmetalen ( nieuwe) Lotus velgen die optioneel waren bij de Europa Twin Cam en standaard waren bij de Europa Special, normaal was de bandenmaat bij de Europa S2 rondom 155 breed, nu 175 vooraan en 185 achter, ik vroeg hem daarom naar het stuurgedrag en rijgedrag van zijn Europa
Ik heb namelijk twee wielsets, 1 in de originele bandenmaten, 175 voor en 185 achter,en 1 met banden in een maatje meer, 185 voor en 205 achter, ik heb echter ondervonden dat het weggedrag met die verschillende bandensets wel verschillend is, ik wilde weten hoe het weggedrag van zijn Europa was, vooral bij snelheden boven de 140 km/uur, ik kreeg als antwoord dat hij die snelheid nog nooit bereikt had met zijn auto, hij reed gewoonlijk op de baantjes binnendoor, hij had al wel eens een klein stukje snelweg gedaan, maar niet zo hard, maar had al wel gevoeld dat de Europa heel strak en precies stuurt en gevoelig is voor spoorvorming en slechte weggedeelten, maar meer dan 120 km/ uur had hij er nog niet mee gereden, hij was er precies nog een beetje zuinig op
twee foto's van die Europa
ook twee foto's gevonden van mijn Lotje op het Oldtimerweb, verschil met de bovenstaande die genomen zijn door een amateur (ik) en deze is duidelijk, zijn mooi bewerkt, achtergrond is zwart/wit, ook die van het dashboard is mooi, ziet er op foto mooier uit dan in werkelijkheid, en zeggen dat dat deze winter er nog helemaal andere uitzag toen ik nog die kabelboom aan het veranderen was
nog iets, op die laatste foto zie je het asbakje op de midden console, is heel zeldzaam en wordt veel gezocht, stond onlangs nog één te koop, vraagprijs 125 £ (150 €)
Ik heb namelijk twee wielsets, 1 in de originele bandenmaten, 175 voor en 185 achter,en 1 met banden in een maatje meer, 185 voor en 205 achter, ik heb echter ondervonden dat het weggedrag met die verschillende bandensets wel verschillend is, ik wilde weten hoe het weggedrag van zijn Europa was, vooral bij snelheden boven de 140 km/uur, ik kreeg als antwoord dat hij die snelheid nog nooit bereikt had met zijn auto, hij reed gewoonlijk op de baantjes binnendoor, hij had al wel eens een klein stukje snelweg gedaan, maar niet zo hard, maar had al wel gevoeld dat de Europa heel strak en precies stuurt en gevoelig is voor spoorvorming en slechte weggedeelten, maar meer dan 120 km/ uur had hij er nog niet mee gereden, hij was er precies nog een beetje zuinig op
twee foto's van die Europa
ook twee foto's gevonden van mijn Lotje op het Oldtimerweb, verschil met de bovenstaande die genomen zijn door een amateur (ik) en deze is duidelijk, zijn mooi bewerkt, achtergrond is zwart/wit, ook die van het dashboard is mooi, ziet er op foto mooier uit dan in werkelijkheid, en zeggen dat dat deze winter er nog helemaal andere uitzag toen ik nog die kabelboom aan het veranderen was
nog iets, op die laatste foto zie je het asbakje op de midden console, is heel zeldzaam en wordt veel gezocht, stond onlangs nog één te koop, vraagprijs 125 £ (150 €)