Gezocht: iemand met een "Giugiaro" Esprit in Vl-Brabant/O-VL

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Plaats reactie
Furrikain
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2009, 12:50
Auto: /

Gezocht: iemand met een "Giugiaro" Esprit in Vl-Brabant/O-VL

Bericht door Furrikain »

Ik zit wat rond te kijken naar nog een auto "voor erbij" en heb altijd al een zwak gehad voor de S3 Turbo.

Probleem: ik ben 1,95m. Op het internet heb ik al allerhande "oplossingen" gevonden om wat been- en hoofdruimte te winnen, maar in hoeverre dat helpt...

Ik ben dus op zoek naar een S3 eigenaar in mijn buurt die wel zin heeft om eens te lachen met de lange slungel die zich in zijn auto probeert te vouwen. :mrgreen:

Ideaal zou natuurlijk in mijn buurt zijn (Ninove, Aalst, Brussel zo ongeveer), maar goed, ik wil er gerust ook een afstandje voor rijden.

Ik hou het topic hoopvol in de gaten. ;)
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Gezocht: iemand met een "Giugiaro" Esprit in Vl-Brabant/O-VL

Bericht door Exploded »

Welkom Furrikaine, ik zag dat je jezelf ook al geregistreerd had op LEF.
Ik dacht dat een S2 en een S3 hetzelfde waren van grootte, maar daar durf ik niks op verwedden. Er woont nog iemand van het forum in Balen met een S2.
Bosbon van het forum kent iemand met een S3 denk ik, je zal snel wel antwoord hebben. 8-)
Zelf kan ik het mij moeilijk inbeelden dat je super comfortabel zit in een Giugiaro. Ik heb een SE Highwing die heeft dezelfde body van de S4 en V8, en ik ben 1m78 hoog. Ik kan comfortabel zitten. Mijn nonkel is ongeveer 1m90 enzegt me: het is maar juist. :?
Jij bent nog langer en de S3 body is een 15cm kleiner tov onze body.
Maar langs de andere kant, hoeveel lange ritten per jaar was je van plan om te maken in een S3? Dus is het niet beter van gewoon eentje te kopen? :roll: :lol:
Ze zeggen altijd "beauty is within the eye of the beholder", maar als ik van u was dan keek ik ook eens naar een SE of S4 of S4s of GT3... De verhouding plezier, power, betaalbaarheid is bij dezen veel beter.
Furrikain
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2009, 12:50
Auto: /

Re: Gezocht: iemand met een "Giugiaro" Esprit in Vl-Brabant/O-VL

Bericht door Furrikain »

Comfortabel zal het uiteraard nooit worden, maar het moet doenbaar zijn. Lange ritten staan niet bepaald op het agenda, maar het is wel belangrijk dat er gewoon vlot gestuurd kan worden en de pedalen redelijk bediend kunnen worden zonder het te besterven.

Verder heb ik mijn zinnen eigenlijk grotendeels op een Giugiaro gezet, ik vind ze sowieso mooier en ze zijn nog eens stukken beter te betalen ook, in aanschaf en inschrijvingskosten sowieso en ik gok qua verzekeringskosten ook.

Voor die ene keer dat het mij overkomt dat de goedkopere auto van de twee de voorkeur heeft, zou ik er dan ook graag op ingaan. :lol:

Nuja, als het echt niet past, so be it, er staan nog wel wat kanshebbers op mijn shortlist (vooral Alfa's en Lancia's, maar goed, een mens moet wat ;))
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Gezocht: iemand met een "Giugiaro" Esprit in Vl-Brabant/O-VL

Bericht door Frederik »

Kan iemand die kerel een ritje in zijn Esprit regelen voor hij naar het verkeerde merk overstapt ? :)

ps. welkom op het forum :)
Furrikain
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2009, 12:50
Auto: /

Re: Gezocht: iemand met een "Giugiaro" Esprit in Vl-Brabant/O-VL

Bericht door Furrikain »

Frederik schreef:Kan iemand die kerel een ritje in zijn Esprit regelen voor hij naar het verkeerde merk overstapt ? :)

ps. welkom op het forum :)
Dank u, en ook: te laat, alfist in hart en nieren hier. :mrgreen:

Mijn dagelijkse auto is momenteel een ander staaltje seventies wedge-design van de hand van Giugiaro, een Alfa GTV6.

Overigens is een ritje zelfs niet nodig, enkel een zitje. Al het overige is een bonus. ;)
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Gezocht: iemand met een "Giugiaro" Esprit in Vl-Brabant/O-VL

Bericht door Bzguy »

ik ben 1m90 en zit comfortabel in mn S4, al heb k wel het stuurwiel van de V8 geplaatst ipv het standaard stuurwiel, om niet meer met mn dijen tegen de onderkant van het stuur aan te komen.

Voor mn S4 heb ik n SE gehad, en die bood mij iets minder plaats, denk vooral door de aanders stoelen.

Een mogelijke oplossing is alvast om de stoelen rechtstreeks op het chassis te bevestigen (en de huidige rails te verwijderen). Moe tk ook nog ns doen, biedt n cm of 2 meer hoofdruimte ...
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Gezocht: iemand met een "Giugiaro" Esprit in Vl-Brabant/O-VL

Bericht door ovi »

Furrikain schreef:Dank u, en ook: te laat, alfist in hart en nieren hier. :mrgreen:

Mijn dagelijkse auto is momenteel een ander staaltje seventies wedge-design van de hand van Giugiaro, een Alfa GTV6.
:P
Mmmmm, de Alfa GTV6! 8-)
Had zo bijna één gekocht maar toch maar voor de Alpine gegaan wegens geen roest! ;) Blijf het echter nog altijd de mooiste Alfa vinden en dan het geluid van die motor!!! :) Heb er eens een koppeling van vervangen en dat zijn er dus 2 met en tussenplaat? Dat had ik nog nooit gezien.
Welkom hier op het forum trouwens!
Furrikain
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2009, 12:50
Auto: /

Re: Gezocht: iemand met een "Giugiaro" Esprit in Vl-Brabant/O-VL

Bericht door Furrikain »

Hoe ik begrepen heb is zo'n SE al een broodnodige 10cm ruimer achter het stuur, geen idee of het aan de voetruimte of het ontwerp van het dash ligt.

Ik heb wat verder zitten zoeken en het blijkt toch wel aangewezen om een setje kuipjes te plaatsen. Die uit een Elise S1 worden hier vrij vaak voor gebruikt, in de UK betaalbaar bij een sloperij te krijgen en zien er ook niet te modern uit voor de wagen. Dat is dus zeker iets om wat verder onderzoek naar te doen.

Maar soit, ik zou sowieso eerst eens in een volledig standaard auto willen "passen" om in te schatten waar de haken en ogen zitten.

Stiekem off-topic: GTV6 koetsen kunnen idd als geen ander roesten zonder goed onderhoud. En idd, standaard een dubbelplaats-koppeling die stiekem serieus overengineered is voor het standaardvermogen, het blijven Italianen. ;)
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Gezocht: iemand met een "Giugiaro" Esprit in Vl-Brabant/O-VL

Bericht door electroshock »

Furrikain schreef: Probleem: ik ben 1,95m. Op het internet heb ik al allerhande "oplossingen" gevonden om wat been- en hoofdruimte te winnen, maar in hoeverre dat helpt...
Er zijn middeltjes: een open dak :? , een ander merk (met open dak) :roll:, ...
Ik zit met een gelijkaardig probleem gezien mijn quasi identieke lengte en beperk mij voorlopig, omdat het toch allemaal niet past, tot een zeer klein model (met open dak ;) ).
Wel een flashy blauwe Lotus en geen grijze duitser. :lol: , al hebben die de markt van groeiende 2m slungels voor 'sportcabrio's' ontdekt en recent een aangepaste brochure gepubliceerd:
Foto 2009-10-14 13-57-36.jpg
De lotus (caterham) super 7 voor de 2-meter-m/v bestaat inmiddels wel, dankzij een (duitse) Sitzwannenvertiefung ... :idea:

Alvast succes met de zoektocht (en de voorafgaandelijke proefritjes).
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
David
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 aug 2008, 18:40
Auto: Esprit high wing
Locatie: Merksplas

Re: Gezocht: iemand met een "Giugiaro" Esprit in Vl-Brabant/O-VL

Bericht door David »

Furrikain schreef:Ik zit wat rond te kijken naar nog een auto "voor erbij" en heb altijd al een zwak gehad voor de S3 Turbo.

Probleem: ik ben 1,95m. Op het internet heb ik al allerhande "oplossingen" gevonden om wat been- en hoofdruimte te winnen, maar in hoeverre dat helpt...

Ik ben dus op zoek naar een S3 eigenaar in mijn buurt die wel zin heeft om eens te lachen met de lange slungel die zich in zijn auto probeert te vouwen. :mrgreen:
Hey Furrikain!

Ik ben 1.89meter en een goede vriend van me is zelfs 1.94m ... beide passen we in mijn esprit(SE high wing)zonder eender welke aanpassing ... overschot hebben we wel niet ... maarja ... wat ben je met overschot ;)

kwestie van iets meer comfort : verwijderen je zetelrails of monteer kuipzeteltjes...

groete !

david
Plaats reactie