Gecrashte Lotussen
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Gecrashte Lotussen
ff stof afblazen ....
Zoiets willen we niet meemaken
Elise Sport 160
Dateert van 2008
Zoiets willen we niet meemaken
Elise Sport 160
Dateert van 2008
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 22:14
- Auto: Europa S
- Locatie: Nederland
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Gecrashte Lotussen
Ziet er behoorlijk ontploft uit
Alhoewel, misschien is de uitlaat nog bruikbaar.
Alhoewel, misschien is de uitlaat nog bruikbaar.
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Gecrashte Lotussen
Nog ne keer hard blazen om het stof eraf te krijgen!
... van dit topic bedoel ik
... van dit topic bedoel ik
- Bijlagen
-
- untitled.png (88.79 KiB) 10722 keer bekeken
-
- 20111219-181301-124.jpg (65.53 KiB) 10722 keer bekeken
-
- 04805772-photo-crash-un-accident-a-l-issue-miraculeuse-pour-le-conducteur-d-une-lotus-elise-club-racer.jpg (41.09 KiB) 10722 keer bekeken
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Gecrashte Lotussen
begin september is er een jaarlijkse bijeenkomst van Lotus Europa's in Frankrijk, staat ook op mijn verlanglijst voor 2014
dit jaar hadden ze echter slecht weer, mist en regen
door dit slechte weer raakte er spijtig genoeg één van de baan en belande ondersteboven in de greppel
na terug rechtzetten bleek het nog een beetje mee te vallen, voorruit was zelfs nog heel, maar achterkant van het dakje is wel serieus beschadigd
dit jaar hadden ze echter slecht weer, mist en regen
door dit slechte weer raakte er spijtig genoeg één van de baan en belande ondersteboven in de greppel
na terug rechtzetten bleek het nog een beetje mee te vallen, voorruit was zelfs nog heel, maar achterkant van het dakje is wel serieus beschadigd
- Erwin
- Berichten: 1812
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
- Locatie: Haasrode
Re: Gecrashte Lotussen
Ge moet het maar doen ...
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Gecrashte Lotussen
verleden weekend was er de Poppy Rally, is een regularity rally georganiseerd door een Engelse organisatie, daarom natuurlijk veel Engelse deelnemers, ook enkele Nederlanders en een klein aantal Belgen
vertrek was zaterdag in Poperinge
aankomst zondag was in Ieper Grote Markt
voor één van de Belgische deelnemers is de rally toch niet zo goed geëindigd
zo te zien alleen maar polyesterschade, want is nog aangekomen, als de fragile voortrein zou geraakt zijn, zou hij niet meer verder hebben kunnen rijden
ook aanwezig een Cortina Lotus ( Ford Cortina Lotus MKII)
er was ook nog een Cortina MKI maar was geen Lotus maar een GT 1600 Kent motor
er zijn 2 Cortina modellen geweest die de Ford Lotus Twin Cam hebben gemonteerd gekregen
namelijk het eerste model de MKI en het latere vierkantige model MKII
door de kenners wordt feitelijk alleen maar het eerste model MKI als de eniger echte beschouwd
waarom?
de MKI werd als witgespoten auto bij de Lotus fabriek afgeleverd, bij Lotus werd dan de motor vervangen door de Twin Cam, plus nog een aantal aanpassingen, waaronder de voornaamste, een geheel nieuwe achterophanging ontwikkeld door Colin Chapman zelf, zo werden oa de bladveren vervangen door spiraalveren
ook bij Lotus werden de bekende groene strepen en groen achtervlak bijgespoten
de Cortiana MKII werd door Ford ZELF geassembleerd, Lotus leverde alleen de Twin Cam motor aan Ford, voor de rest was de auto zo goed als standaard
de MKI wordt daarom LOTUS Cortina genoemd
de MKII wordt daarom Cortina Lotus genoemd
nu is de vraagprijs voor een ECHTE Lotus Cortina met de Lotus achteras daarom dan ook 2 tot 3 maal duurder dan een Cortina Lotus, ook veel nep-exemplaren in omloop
http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Cortina
vertrek was zaterdag in Poperinge
aankomst zondag was in Ieper Grote Markt
voor één van de Belgische deelnemers is de rally toch niet zo goed geëindigd
zo te zien alleen maar polyesterschade, want is nog aangekomen, als de fragile voortrein zou geraakt zijn, zou hij niet meer verder hebben kunnen rijden
ook aanwezig een Cortina Lotus ( Ford Cortina Lotus MKII)
er was ook nog een Cortina MKI maar was geen Lotus maar een GT 1600 Kent motor
er zijn 2 Cortina modellen geweest die de Ford Lotus Twin Cam hebben gemonteerd gekregen
namelijk het eerste model de MKI en het latere vierkantige model MKII
door de kenners wordt feitelijk alleen maar het eerste model MKI als de eniger echte beschouwd
waarom?
de MKI werd als witgespoten auto bij de Lotus fabriek afgeleverd, bij Lotus werd dan de motor vervangen door de Twin Cam, plus nog een aantal aanpassingen, waaronder de voornaamste, een geheel nieuwe achterophanging ontwikkeld door Colin Chapman zelf, zo werden oa de bladveren vervangen door spiraalveren
ook bij Lotus werden de bekende groene strepen en groen achtervlak bijgespoten
de Cortiana MKII werd door Ford ZELF geassembleerd, Lotus leverde alleen de Twin Cam motor aan Ford, voor de rest was de auto zo goed als standaard
de MKI wordt daarom LOTUS Cortina genoemd
de MKII wordt daarom Cortina Lotus genoemd
nu is de vraagprijs voor een ECHTE Lotus Cortina met de Lotus achteras daarom dan ook 2 tot 3 maal duurder dan een Cortina Lotus, ook veel nep-exemplaren in omloop
http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_Cortina
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Gecrashte Lotussen
Enkele maanden geleden stond in Nieuwpoort een volledig gerestaureerde Ford Cortina GT in lotus wit met groene streep, rolkooi en 2 kuipstoelen te koop. OP de foto's leek dit alvast een hele mooie auto, voorzien van 1600 Ford motor en standaard 4-bak. Vraagprijs was 22.000 € voor een 'neppe' Lotus Cortina, maar ook minder dan de helft van het echte Lotus spul.
Toen ik (eindelijk) in de buurt was om te gaan kijken was de wagen verkocht.
Toen ik (eindelijk) in de buurt was om te gaan kijken was de wagen verkocht.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Gecrashte Lotussen
Foto van op de navigator z'n FB pagina.
Waarschijnlijk in greppel beland op hun zij.De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Gecrashte Lotussen
Auch!!! Tijdens de Tour Auto van dit jaar...
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !