Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Op zoek naar Lotus onderdelen en/of accessoires? Stel je vraag dan hier.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door ovi »

Voor mijn vertragingsmechanisme (remmen noemt dat bij jullie! :lol: ) van de Elan had ik zeer goede remblokjes gestoken maar blijken voor cicuit niet echt ideaal! :cry:
Ik wil dus iets beter en zie bv. Ferodo DS 2500 , DS 3000 , Performance Friction Pads enz. :roll:
Graag jullie ervaring en waar kan ik ze kopen?
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door Herman »

deze (met koord) net voor de bocht uit raam gooien blijkt ook te werken bij Elans...
Bijlagen
61573748-messing-scheepsanker-op-voet-antwerpen.jpg
61573748-messing-scheepsanker-op-voet-antwerpen.jpg (16.88 KiB) 4101 keer bekeken
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door ovi »

:lol: :lol: :lol:
En dan nu de info graag! ;)
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door FastEleven »

Ivo,

De beste remblokken voor het circuit zijn Pagid RS14 raceblokken. In een tweede fase kun je altijd een Elise rond die remblokken bouwen ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door Frederik »

Over remmen ...

Ik heb dit weekend zelden tot geen last gehad van trillingen, nu begrijp ik er nog minder van. De remmen bijten zeer goed en ik had geen fading en ze bleven "pakken"... Zou het kunnen dat als mijn remmen die niet zijn opgewarmd, zij dan trillen, en als ze warm zijn de trillingen verdwijnen? Ik snap er niets meer van :)

Wil eigenlijk niet je thread hijacken... Ik heb pagid op mijn AP's maar ken het type niet.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door ovi »

FastEleven schreef:Ivo,

De beste remblokken voor het circuit zijn Pagid RS14 raceblokken. In een tweede fase kun je altijd een Elise rond die remblokken bouwen ....
:lol:
Das misschien nog geen slecht gedacht maar hou wel van da smijt en sleurwerk om da ding op de baan houden! :D Als ik eens een gemakkelijke auto wil koop ik wel een Elise, voor een Exige zal ik nooit lang genoeg kunnen sparen vrees ik! :roll:
Ook met mijn oude Honda Silver-Wing 650 die volgend jaar oldtimer wordt heb ik al menig bimboke met van die moderne scheurijzers in de bochten op hun kl... gegeven! 8-) In de bochten wrijf ik dan eens met mijn rechter voet over hun knie! :lol: :lol: :lol: Op de rechte stukken komen ze dan fier voorbijgeschoten en de volgende lange bocht ben ik daar dan weer!
Heb de motor wel gereviseerd en een beetje de cullaskes laten "proper" maken! ;) Ook daar weer het probleem van de ophanging en de remmen maar ik hou wel van wat spanning dus! :P
Daarjuist nog koppeling gehaald voor een auto die ik morgen moet herstellen en daar met de "tunings-expert" eens effe op de computer opgezocht wat we kunnen verbeteren zonder al te veel zotte kosten.
Heb dus stalen remleidingen besteld met een zwarte rubbere hoes over om die gasten van den kontrol geen stress te geven! Heb ook inneens DOT 5 remolie meegebracht. De remblokken zullen Ferodo DS 3000 worden omdat de DS 2500 eerst nog meer moet opwarmen en aangezien ik er ook nog moet mee tot in Zolder en terug rijden een beetje gevaarlijk.
De remmen zijn trouwens dezelfde als de Opel Kadet GSI Fed dus makkelijk om te weten! ;)
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door HJ2 »

Ik ben zeeeer benieuwd naar deze Setup Ivo, houd me op de hoogte!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door FastEleven »

De beste remblokken voor het circuit zijn Pagid RS14 raceblokken. In een tweede fase kun je altijd een Elise rond die remblokken bouwen .... / .... Das misschien nog geen slecht gedacht maar hou wel van da smijt en sleurwerk om da ding op de baan houden!
Een Elise op versleten straatbandjes schuift prima hoor ... :roll:
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door ovi »

FastEleven schreef:
De beste remblokken voor het circuit zijn Pagid RS14 raceblokken. In een tweede fase kun je altijd een Elise rond die remblokken bouwen .... / .... Das misschien nog geen slecht gedacht maar hou wel van da smijt en sleurwerk om da ding op de baan houden!
Een Elise op versleten straatbandjes schuift prima hoor ... :roll:
:P
Die Pagid blokjes zijn waarschijnlijk ook alleen voor cicuit?
Wat weet ge over die Ferodo DS 3000 blokskes Erik?
Gebruikersavatar
type72
Berichten: 98
Lid geworden op: 03 apr 2009, 09:02
Naam: Stephan
Auto: Elise MK2 type 72
Locatie: Sluis( the netherlands)

Re: Remblokken die ook remmen en niet alleen vertragen!

Bericht door type72 »

pagid blokken staan id voor alleen circuit maar mijn pagid rs42 blokken remmen beter dan de originele brembo blokken die normaal op de elise zitten.ook op de openbare weg!
Plaats reactie