21/10/2008 : Vroemdag 2008 (Circuit Zolder) [info]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gesloten
Gebruikersavatar
X-E-G
Berichten: 540
Lid geworden op: 18 aug 2008, 18:53
Auto: Exige S240
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door X-E-G »

is nu ook nie mijn bedoeling om het onderste uit de kan te halen...heb ooit eens gezien in zolder dat ze rondjes achter de pace-car moesten rijden :(
en dat leek me nu iets minder leuk...
Is zoals je zegt...zal veel van afhangen wie er bij jou in de auto zit hé ;)
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door Frederik »

X-E-G schreef:is nu ook nie mijn bedoeling om het onderste uit de kan te halen...heb ooit eens gezien in zolder dat ze rondjes achter de pace-car moesten rijden :(
en dat leek me nu iets minder leuk...
Is zoals je zegt...zal veel van afhangen wie er bij jou in de auto zit hé ;)
De meeste zeggen niets hoor ;) Dus gewoon rijden en genieten ...
Hun gezichtsuitrukking en smile spreekt eigenlijk boekdelen. :o

Sommige gastjes zeggen wel es iets of proberen een gesprek aan te knopen. Vergeet niet dat wij voor die gastjes zoiets als oppergoden zijn. Klinkt misschien raar maar dat zou voor ons ongeveer hetzelfde zijn als een ritje mogen doen met de testpiloot van Lotus in de net onthulde 2010 Esprit.

Die kinderen kijken elk jaar erg uit naar die dag, dus wij maken echt wel hun dag. Eigenlijk komen ze naar Zolder om verschillende activiteiten te doen, ze leren daar actief te zijn en/of te sporten. Het meerijden met een racewagen op het circuit is maar een onderdeel van de dag voor hen, maar dat is voor hen waarnaar ze eigenlijk het meeste uitkijken.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door Herman »

frederik, 95 dB ??? zijn ze hierin precies precies ?

ik heb een larini club sports exhaust ( mijn elise) en op de tecwicki van larini op het seloc forum staat er voor dit soort uitlaten precies 95 dB.indien met cat. nog gemonteerd, wat bij mij ook het geval is, dus.... volgens sommigen zou het precies zijn ???? riskeren of toch maar beter de europa s nemen ?...
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door Bzguy »

Herman schreef:frederik, 95 dB ??? zijn ze hierin precies precies ?

ik heb een larini club sports exhaust ( mijn elise) en op de tecwicki van larini op het seloc forum staat er voor dit soort uitlaten precies 95 dB.indien met cat. nog gemonteerd, wat bij mij ook het geval is, dus.... volgens sommigen zou het precies zijn ???? riskeren of toch maar beter de europa s nemen ?...
ik zit op mn Espirt S4 met n dubbele Larini ;)

Truc is om de geluidmeetpunten te passeren aan lage snelheid (dus NIET optrekken daar !) ; ik post asap een kaart van Zolder met daarop de meetpunten
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door Frederik »

Herman schreef:frederik, 95 dB ??? zijn ze hierin precies precies ?

ik heb een larini club sports exhaust ( mijn elise) en op de tecwicki van larini op het seloc forum staat er voor dit soort uitlaten precies 95 dB.indien met cat. nog gemonteerd, wat bij mij ook het geval is, dus.... volgens sommigen zou het precies zijn ???? riskeren of toch maar beter de europa s nemen ?...
Ik adviseer U met de Europa te komen dit omdat uw Elise een RHD is. Instappen moet aan de rechter kant (zie de foto's), anders moeten de kinderen op de baan komen en dat is levensgevaarlijk.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door Frederik »

Ze meten
- na de Bianchi bocht, aan de linkerkant.
- na de Terlamen bocht aan de rechterkant.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door Herman »

copy quote: (Ik adviseer U met de Europa te komen dit omdat uw Elise een RHD is. Instappen moet aan de rechter kant (zie de foto's), anders moeten de kinderen op de baan komen en dat is levensgevaarlijk).


ok, bedankt,eh eindelijk een duidelijk antwoord, ik weet niet of u het bemerkt hebt, maar ik had u vroeger reeds op 6 september evenals op 24 september ll. een persoonlijke e-mail gestuurd met uiteenzetting van ,en een vraag over , dit probleem, maar had tot heden géén antwoord hierop gekregen...

de Europa s komt uit reparatie (zo ben ik toch beloofd)nu maandag aanstaande.

we zullen dan met de elise de zondag op de tour du hainaut zijn en dan de dinsdag met de europas s op vroemdag, ik hoef me dan ook helemaal géén zorgen te maken over een mogelijkse overschrijding vd geluidsnormen


nu enkele vraagjes.....

quote U heeft eveneens 1 bonnetjes ontvangen voor het afhalen van een lunchpakket. U kunt hiervoor terecht in box 11 en 12 vanaf 12:00 uur.

mijn echtgenote komt ook mee, kan men dan een extra bonnetje bij kopen ?

Frederik de tekst (voorwaarden en reglementen) op het forum is toch actueel niet ??? ik zie dat hij dateert van 2006...--


quote re: nadien beperkt vrij rondrijden,

dit rijden is toch voor iedereen is het niet ?, of bedoelt u een beperking in tijd....
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door Frederik »

Herman schreef:ok, bedankt,eh eindelijk een duidelijk antwoord, ik weet niet of u het bemerkt hebt, maar ik had u vroeger reeds op 6 september evenals op 24 september ll. een persoonlijke e-mail gestuurd met uiteenzetting van ,en een vraag over , dit probleem, maar had tot heden géén antwoord hierop gekregen...
Ik heb daarop hetzelfde geantwoord, heb toen ook een foto van de pits gemaild waardoor je kan zien iedereen rechts instapt en eigenlijk over de volledige pitstraat niemand anders loopt. (veiligheid)
Herman schreef: quote U heeft eveneens 1 bonnetjes ontvangen voor het afhalen van een lunchpakket. U kunt hiervoor terecht in box 11 en 12 vanaf 12:00 uur.

mijn echtgenote komt ook mee, kan men dan een extra bonnetje bij kopen ?
Oei, geen idee ... Vorig jaar kregen we 1 tas soep, 2 picolo's eentje met kaas en eentje met hesp, een flesje 0,5l water en een appel.
Herman schreef:Frederik de tekst (voorwaarden en reglementen) op het forum is toch actueel niet ???

ik zie dat hij dateert van 2006...
Ja, is de actuele, blijkbaar hebben ze op die plek 2006 vergeten te veranderen ;)
Herman schreef:quote re: nadien beperkt vrij rondrijden

dit rijden is toch voor iedereen is het niet ?, of bedoelt u een beperking in tijd....
Beperkt in tijd ... Trouwens dat vrij rijden is geen verplichting, niet iedereen doet die sessie nog mee.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Rondvraag ...

Bericht door Frederik »

Zijn er mensen met interesse om na Vroemdag ergens in Zolder een leuk restaurantje binnen te duiken voor een lekkere maaltijd én een gezellige babbel?

Zo kunnen we bij een hapje en een drankje elkaar beter leren kennen, nakaarten over de voorbije dag én er een mini meet 'n greet van maken.

Lotus-fanaten, forumleden en sympatisanten die niet hebben deelgenomen aan de Vroemdag zelf, zijn uiteraard ook welkom (na hun werk).

Indien (genoeg) interesse wil ik gerust een gezellig plekje uitzoeken en reserveren...
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: 21/10/2008 : Vroemdag 2008 (Circuit Zolder) [info]

Bericht door wimvanbeeck »

iK ZOU HET LEUK VINDEN OM ACHTERAF IN GROEP TE GAAN ETEN.
WIJ GAAN ZEKER MEE.
GROETJES
WM VAN BEECK EN SYLVIE BUYCK.
Gesloten