Nieuw speeltje ... (TVR Tasmin 280i)

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Nieuw speeltje ...

Bericht door ovi »

electroshock schreef:
Herman schreef:en gisteren avond nog ene geleverd bij mij thuis in burnt orange
:?: :?: :?:

Wie sprak er van financiële crisis ?
Of gaat dit nu over een tweewieler ?
De eurokes zijn niet eerlijk verdeeld hé! ;)
En den Herman zegt altijd dat dat zo mag blijven! :lol:
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Nieuw speeltje ...

Bericht door FastEleven »

k ga m als oldtimer inschrijven (O-platen), anders valt dat fiscaal nogal tegen, zeker met t feit da'k al 3 auto's ingeschreven heb
Heren,
Ik denk dat jullie je beter moeten informeren :

Voor de wetgever is een auto oldtimer wanneer hij ouder is dan 25 jaar (moto >25 j / bestelwagens > 30 jaar). De taxen veranderen NIET wanneer je de auto met O-plaat of gewone nummerplaat inschrijft. (verkeersbelasting voor oldtimer >25 jaar is +/- 30 €)

Ook de verzekeringspremie blijft gelijk en is in functie van de ouderdom van de oldtimer. Let wel : de meeste maatschappijen willen dat je een andere auto bezit voor dagelijks gebruik, zodat het risico beperkt blijft (verzekering voor oldtimer ifv ouderdom tussen 80-120 € met 10 € per extra voertuig).

Het inschrijven met een O-plaat heeft als gevolg dat de auto niet jaarlijks naar de keuring moet, maar ALLE taxen en verzekeringspremies blijven dus gelijk. Je betaalt alleen de technische keuring extra.
Zoals hierboven aangehaald is het gebruik van een wagen met O-plaat wel sterk beperkt tot testritten bij daglicht of oldtimer-evenementen.

Voor de inschrijving van een auto met eerste inschrijving na 1968 heb je in België steeds een homologatiedocument nodig, wat voor een éénmalige homologatie wat extra wachtttijd en extra kosten betekenen, maar dat betaalt zich terug bij verkoop van de auto.

Voor een auto die technisch en administratief in orde is, is het vermijden van de technische keuring de enige reden om een auto op O-platen te zetten. Hogere taxen hebben hier niks mee te maken, want onbestaande. Inschrijven met normale nummerplaat is dus de boodschap !!

Veel succes met de auto !
Laatst gewijzigd door FastEleven op 02 jul 2009, 10:24, 3 keer totaal gewijzigd.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Nieuw speeltje ...

Bericht door Exploded »

Inderdaad op mijn oude Mercedes (28,5 jaar) zitten "gewone" platen en ik moet dan net zoals alle andere auto's naar de controle, ieder jaar.
Maar de taks blijft iets meer dan 30 euro, terwijl dit voor de 25 jaar meer dan 500 euro was...
Ik zou dus ook gaan voor gewone inschrijving zo lang dit kan! Ook qua verzekering maakt dat geen Euro uit, trouwens.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Nieuw speeltje ...

Bericht door Frederik »

Waarom inschrijven als oldtimer als je 'm als hobbytimer kan verzekeren voor 200€...

http://www.hobbytimer.be
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Nieuw speeltje ...

Bericht door FastEleven »

En waarom verzekeren als hobbytimer voor 200€ als je'm bij Marsh als Oldtimer kan verzekeren voor 80-120 € :roll:
Laatst gewijzigd door FastEleven op 02 jul 2009, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Nieuw speeltje ...

Bericht door ovi »

Yep, mijn vriend reed tot enkele jaren terug ook met gewone nr. plaat op zijn Alpine V6 2800cc. Toen hij dus 25 jaar geworden was moest hij maar 34 euro taks meer betalen maar de verzekering blijft hetzelfde of je moet hem inschrijven als Classic-car wat al kan vanaf 15 jaar. Je betaald dan iets van een 240 euro met als enige beperking "geen woon werkverkeer".
Probleem is dat ze altijd wel zitten te lullen en te zeveren tot ze iets vinden als ge probeerd elk jaar die oldtimer gekeurd te krijgen als gewone wagen. Bij mijn vriend werd hij afgekeurd omdat er stalen remleidingen opstonden waarmee hij nochtans al 5 jaar gepasseerd was. De wat oudere kollega zei nog tegen dien snotaap dat het wel oke was maar het paljaske wou zijn gelijk halen en wou rode kaart geven.
Mijn vriend is dan een beetje lastig geworden en heeft aan da pipoke gevraagd of hij als oldtimer wel oke was.? Dit was natuurlijk zo en heeft hem daar dan direkt op oldtimer laten zetten en gezegd dat ze daar allemaal een boomke mochten uitzoeken om in te kruipen met hun belachelijk gedoe!!! :lol:
Persoonlijk vindt ik wel dat er een jaarlijkse keuring v/d remmen, ophanging en lichten zou moeten gebeuren zodat de veiligheid wel gewaarborgd blijft.
Probleem hier in België is dat als ze dit gaan doen ze natuurlijk weer voor de minste afwijking ons allemaal gaan straffen ... :evil:
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Nieuw speeltje ...

Bericht door Herman »

electroshock schreef:
Herman schreef:en gisteren avond nog ene geleverd bij mij thuis in burnt orange
:?: :?: :?:

Wie sprak er van financiële crisis ?
Of gaat dit nu over een tweewieler ?
nee nee ik kan geen tweewielers meer zien... ik had deze al lang op het oog, dan een correct bod gedaan, niks meer van gehoord... en dan plots onverwachts heb ik hem nu toch, vrouwke wil niet mee gaan met den dezen :( ... ik heb er nu intussen al een paar keer mee gereden... en ik begin er aan te wennen..wel hard afgeveerd... maar k'denk dat mijn voorkeur steeds zal uit gaan naar den Europa... trouwens die nieuwe aanwinst zal ik niet gebruiken op zondags denk ik toch...
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Nieuw speeltje ...

Bericht door electroshock »

Herman schreef:.. maar k'denk dat mijn voorkeur steeds zal uit gaan naar den Europa...
In geval van zo'n monoposto gaat mijn voorkeur ook naar een Europa, S of SE maakt niet uit ...
:lol: :lol: :lol:
Bijlagen
kubota2.jpg
kubota2.jpg (84.2 KiB) 2965 keer bekeken
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Nieuw speeltje ...

Bericht door Herman »

terug raak... :?:
(hebt u meschien inside info ?????)

(Nieuwe Husqvarna LT151 in burnt orange)
Bijlagen
395107_f_509a0bf921dd034062180ea2b093f409.jpg
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Nieuw speeltje ...

Bericht door ovi »

Herman schreef:terug raak... :?:
(hebt u meschien inside info ?????)
Ja ik denk dat ge ergens een "lek" hebt Herman! :D
Plaats reactie