derde keer goede keer...?

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: derde keer goede keer...?

Bericht door Dim »

Ik heb wat opgezocht over die ECU tuning.
hangar111.com stelt het voor voor 300pond, je moet de ECU opsturen, en binnen enkele dagen sturen ze hem terug, met de camshaft shift op 5700rpm ipv 6200rpm.
Er is nog een verdere optimalisatie van de ECU mogelijk voor een 400pond, waarmee de R specificatie naar 200pk wordt gedreven...
Dat lukt zowel voor de A als de B type ECU van de Elise...
Origineel is de tuning ontwikkeld door komotec, en schmiddi-tuning.de stelt hetzelfde voor voor 800eur...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: derde keer goede keer...?

Bericht door Frederik »

Dim schreef:Ik heb wat opgezocht over die ECU tuning.
hangar111.com stelt het voor voor 300pond, je moet de ECU opsturen, en binnen enkele dagen sturen ze hem terug, met de camshaft shift op 5700rpm ipv 6200rpm.
Er is nog een verdere optimalisatie van de ECU mogelijk voor een 400pond, waarmee de R specificatie naar 200pk wordt gedreven...
Dat lukt zowel voor de A als de B type ECU van de Elise...
Origineel is de tuning ontwikkeld door komotec, en schmiddi-tuning.de stelt hetzelfde voor voor 800eur...
Zou ik niet doen, ik laat enkel mijn wagens tunen door bedrijven met ervaring EN een testbank.

Het klinkt misschien raar, maar elke wagen is verschillend. Dit door toedoen van verschillende factoren...

Een goede tuner zal eerst uw wagen testen op de testbank om te zien of alles in orde is, wij ken de PK's veel af van het origineel, dan is er een probleem dat best eerst opgelost wordt. Nadien kunnen ze dan uw ECU herprogrammeren en zal je het volle geniet hebben van je chiptuning.

Als je uw ECU opstuurt, dan copieren zij daar gewoon een andere versie over. Deze zal misschien wel enkele pk's extra opleveren, maar een chiptuner zal verder gaan. Mits wat finetuning zal deze VEEL betere resultaten halen en krijg je dus meer voor uw geld.

Dus mijn advies is, zoek een Belgische chiptuner met ervaring EN testbank.
Ikzelf ga altijd naar Power-Plus (regio Brussel), Stephan is een gepassioneerd autoliefhebber en doet zijn werk met enorm veel liefde. Dat weerspiegelt zich in de resultaten van zijn werk. Enerzijds ben ik overtuigd van zijn professioneel werk en anderzijds is hij al jaren adverteerder bij mij wat toch ergens een vertrouwensrelatie met zich meebracht.

http://www.power-plus.be
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: derde keer goede keer...?

Bericht door Dim »

Mijn ECU opsturen doe ik zeker niet.
Een volledige tuning is idd veel meer dan een programmatje te schrijven.
Die gasten bij schmiddi-tuning.de doen het volledig met rolling road etc, dus dat lijkt mij wel te vertrouwen, maar dat van hangar111 niet...

Doet uw connectie in Brussel ook Lotus tuning ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: derde keer goede keer...?

Bericht door Frederik »

Dim schreef:Doet uw connectie in Brussel ook Lotus tuning ?
Denk dat hij wel al enkele gedaan heeft, doet ook Toyota/Rover.

Ik heb hem voorgesteld om eens een een programma op te zetten voor Lotus.
Vanzodra ik nieuws heb zal ik het laten weten...
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: derde keer goede keer...?

Bericht door WimC »

@ frederik: Senna is wat duur hoor. Ging rond de 500 € kosten gekleefd (wat nog niet té duur is eigenlijk). Ik laat het doen bij Publilux in Zele die sinds jaar en dag race moto's bestickeren.
Ze zijn nu op verlof, maar heb vorige week nog gevraagd om eens te rekenen naar de striping à la cup 255R
Bijlagen
cup 255.jpg
cup 255.jpg (3.54 KiB) 3336 keer bekeken
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: derde keer goede keer...?

Bericht door Frederik »

WimC schreef:@ frederik: Senna is wat duur hoor. Ging rond de 500 € kosten gekleefd (wat nog niet té duur is eigenlijk). Ik laat het doen bij Publilux in Zele die sinds jaar en dag race moto's bestickeren.
Ze zijn nu op verlof, maar heb vorige week nog gevraagd om eens te rekenen naar de striping à la cup 255R
oooh, jammer ...

Hoezo duur? Metallic kleuren?
Volgens mij kan dat zoveel duurder niet zijn dan de 255R
Gebruikersavatar
PaulF
Berichten: 198
Lid geworden op: 03 apr 2009, 20:47
Naam: Paul
Auto: Elise S
Locatie: Stekene

Re: derde keer goede keer...?

Bericht door PaulF »

De tuning die ik beschreef wordt door Lotus zelf gedaan,daarom ook Lotus
geld zeker!!!

Groetjes Paul
Plaats reactie