LET OP: Lotus oplichting !!!

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gebruikersavatar
B-Art
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 nov 2008, 17:27
Naam: Bart
Auto: Exige S2
Locatie: Edegem
Contacteer:

LET OP: Lotus oplichting !!!

Bericht door B-Art »

Aan alle Lotus liefhebbers,

Ik voel dit gewoon als een plicht om elke Lotus liefhebber te waarschuwen voor de praktijken van "Target Cars". Het is nu de tweede maal dat ik met een vriend naar Eindhoven ben gereden om een Lotus te gaan keuren.

Enkele feiten:
Prachitge wagen volgens de Target website, ook de eigenaar van de zaak sprak over een Elise in uitzonderlijke staat. "De meeste van die Lotussen worden zwaar afgetakeld, maar dit exemplaar is in uitzonderlijke staat, zo vind je er niet veel meer ..."
target.jpg
Al direct viel op dat de wagen amateuristisch was herspoten, de lak was bezaaid met kleine puntjes...

Het rechter voorlicht had geen rubber meer maar was met zwarte silicone vast gezet.

De mistlichten vooraan zaten verschillend gemonteerd links en rechts.

De linkse deur ging moeilijker open dan een Leopard tank, ook de raamrubbers waren gelijmd en blijkbaar er niet afgehaald bij het herspuiten.

Bij het controleren van de voorkant viel op dat de rechter flank onder de "motorkap" compleet hernieuwd was, nieuwe plastic and elektrische connectoren.

Ook de ophanging vooraan rechts bleek vernieuwd te zijn ...
target_1.jpg
Conclusie: "The Excellent Condition" bleek dus een wrak van een wagen te zijn, vooraan en linkse flank bijeen geplooid !!!

Helaas is deze wagen niet de enige die zo is bij Target Cars, andere lotussen ontbreken rubbers rond de voorlichten, hebben een radiator vooraan die zelfs niet van Lotus komt, Exige met hardtop die zelfs niet paste wegens verwrongen chassis, deuren die nog amper openen of sluiten of nog erger, paarse lak van buiten en groene lak van binnen !
Daarbovenop staat er expliciet in hun contract vermeld dat ze niet verantwoordelijk zijn mocht het een schadewagen zijn.

BLIJF ALSTUBLIEF WEG BIJ TARGET CARS ALS U GEEN MISERIE WIL !!

Deze firma haalt Engelse schadewagens op (bvb. Clarcke Holdings) (De hangar ernaast staat er vol van) en lapt deze amateuristisch op en verkoopt ze dan véél te duur en liegt over hun geschiedenis.

Hopelijk kan ik iemand z'n miserie besparen hiermee ...
H-J
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 mei 2009, 19:28
Auto: Nvtt

Re: Target Cars = Maffia praktijk

Bericht door H-J »

Goede waarschuwing. Ik ken ook vergelijkbare gevallen. Vaak worden mensen gelokt met lage prijzen.
Hofman Leek (in Groningen dus ver rijden vanuit Belgie) schijnt betere exemplaren te hebben en ze zijn ook wat eerlijker over de staat van de auto.

De vernieuwde ophanging is vreemd want dan vervang je toch ook de onderste.

Het is dus in ieder geval een goede waarschuwing.
reagi
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mar 2009, 03:04
Auto: Elise S2

Re: LET OP: Lotus oplichting !!!

Bericht door reagi »

Je moet inderdaad goed uitkijken bij Target Cars, mijn persoonlijke ervaringen zijn echter niet alleen negatief, maar je moet goed uitkijken en bij voorkeur een technische achtergrond hebben voor je daar een Lotus koopt.

Ik verwijs nog even naar het verhaal van mijn aankoop bij Target: http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=16&t=729
Gebruikersavatar
B-Art
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 nov 2008, 17:27
Naam: Bart
Auto: Exige S2
Locatie: Edegem
Contacteer:

Re: LET OP: Lotus oplichting !!!

Bericht door B-Art »

reagi schreef:Je moet inderdaad goed uitkijken bij Target Cars, mijn persoonlijke ervaringen zijn echter niet alleen negatief, maar je moet goed uitkijken en bij voorkeur een technische achtergrond hebben voor je daar een Lotus koopt.

Ik verwijs nog even naar het verhaal van mijn aankoop bij Target: http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=16&t=729

Vreemd want ik heb nu al 2 keer te horen gekregen dat de wagens in goede staat waren, maar bij eentje heeft hij gezegd dat die een ongeval heeft gehad en dat terwijl de wagens gekocht worden van een firma die in auto afbraak doet...

Het zou eerlijker zijn dat ze deze info geven, maar wat zie je op de website? Alleen maar wagens in perfecte conditie, ruikt toch beetje naar oplichting!

PS: Niet elke auto heeft dezelfde schade en kan afhankelijk per wagen deftig hersteld worden. Alleen kan je je dan afvragen of je nieter beter af bent met een originele particuliere of bij Lotus dealer.
BelgianT
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jul 2009, 15:38
Auto: geen (voorlopig)

Re: LET OP: Lotus oplichting !!!

Bericht door BelgianT »

Nog een oplichter: http://www.2dehands.be/2008-lotus-elise ... us%20elise

Als je reageert, krijg je allicht een antwoord waarin staat dat de wagen terug in de UK is. Dat de man in België gewerkt heeft maar van de firma terug naar GB moest en blablabla..
Heb al 2 zulke reacties gehad in mijn zoektocht naar een Elise.

Dat interieur ziet er wel erg luxueus uit :o
Is dit het interieur 2009 ofzo?
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: LET OP: Lotus oplichting !!!

Bericht door ovi »

BelgianT schreef:Nog een oplichter: http://www.2dehands.be/2008-lotus-elise ... us%20elise

Als je reageert, krijg je allicht een antwoord waarin staat dat de wagen terug in de UK is. Dat de man in België gewerkt heeft maar van de firma terug naar GB moest en blablabla..
Heb al 2 zulke reacties gehad in mijn zoektocht naar een Elise.

Dat interieur ziet er wel erg luxueus uit :o
Is dit het interieur 2009 ofzo?
Waarschijnlijk dezelfde idioot die ik is uit zijn kot gelokt heb die altijd die grijse Elise zet! Vroeg toen 6.000 euro dus echt slim is hij ook niet. Zouden er nu echt nog mensen zijn die dit geloven???
Zelfde verhaal van eerst voorschot en dan brengen ze de wagen tot bij u thuis om hem te testen enzenzenz....... :evil: De telefoonnummer was toen uit Mechelen en was ook een onbestaand nr.
Ik maak er een sport van van het direkt door te sturen naar de webmaster die mij dan iedere keer vriendelijk bedankt en hem verwijderd.
Hij heeft dus nu een andere Elise genomen om fotokes van te zetten.
Vindt het toch wel straf dat ze zo'n gasten die zoals die grijse Elise toch al jaren bezig zijn niet kunnen opsporen! :?
Dus gewoon doorgeven dat dit een valse advertentie is en ze halen het eraf. ;)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: LET OP: Lotus oplichting !!!

Bericht door Frederik »

Als de prijs extreem onder de gangbare prijzen ligt, dan zie je dat toch van uren ver dat het scam is ... Ik reageer er zelfs gewoon niet meer op.
Gebruikersavatar
BelgianRally
Berichten: 194
Lid geworden op: 21 aug 2008, 21:52
Auto: taxi
Locatie: Kortemark

Re: LET OP: Lotus oplichting !!!

Bericht door BelgianRally »

en volgens mij zien deze foto's er ook nog eens serieus Amerikaans uit..
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: LET OP: Lotus oplichting !!!

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Als de prijs extreem onder de gangbare prijzen ligt, dan zie je dat toch van uren ver dat het scam is ... Ik reageer er zelfs gewoon niet meer op.
Ik vindt dat je moet zorgen dat ze die advertenties continu direkt verwijderen dus ik reageer er wel op! :roll:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: LET OP: Lotus oplichting !!!

Bericht door Frederik »

ovi schreef:
Frederik schreef:Als de prijs extreem onder de gangbare prijzen ligt, dan zie je dat toch van uren ver dat het scam is ... Ik reageer er zelfs gewoon niet meer op.
Ik vindt dat je moet zorgen dat ze die advertenties continu direkt verwijderen dus ik reageer er wel op! :roll:
Reageren naar de verkoper...

Trouwens foto's zeggen ook al veel... Als de omgeving er amerikaans of duits uitziet dan weet je het wel, ook zeggen de nummerplaten al veel. Laatste is amerikaans, zie je duidelijk aan de omgeving en de nummerplaat.
Plaats reactie