Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Ivo, welkom terug hé !
Cursus forumetikette achter de rug ?
't is maar een grapke hoor !
Heb je in verband met Alpine/Renault Sport onderdelen een mailke gestuurd...
Cursus forumetikette achter de rug ?
't is maar een grapke hoor !
Heb je in verband met Alpine/Renault Sport onderdelen een mailke gestuurd...
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Ajoh!wimvanbeeck schreef:Eindelijk terug op het forum, we hebben u gemist Ivo !!!!ovi schreef:Eindelijk al mijn voorziene en vooral onvoorzien werk wat kunnen afmaken en dus gaan we er terug aan beginnen want er waren er een paar ongeduldig aan het worden!
Hij 's nooit echt weggeweest natuurlijk
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
En ik moet direct al is gaan kijken of ge nog ni veranderd bent van Lotus zekers?wimvanbeeck schreef:Eindelijk terug op het forum, we hebben u gemist Ivo !!!!ovi schreef:Eindelijk al mijn voorziene en vooral onvoorzien werk wat kunnen afmaken en dus gaan we er terug aan beginnen want er waren er een paar ongeduldig aan het worden!
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Ik was in het terugkomen v/d Ardeche nog langs Meca-Parts gereden maar die is vanaf nu vrijdag en zaterdag gesloten dus stonden we daar voor een gesloten deur.BDC Peter schreef:Ivo, welkom terug hé !
Heb je in verband met Alpine/Renault Sport onderdelen een mailke gestuurd...
Op zijn site staat niks van openings uren en ik had 4 weken voor we vertrokken nog eens gevraagd zijn openingsuren te geven en een week voor we vertrokken nog is maar geen reactie!
Ongelooflijk dat die van de verkoop van Alpine en Gordini stukken kan leven?
Toen we thuiskwamen zag ik dat hij 4 dagen na ons vertrek een mail gestuurd had den pipo!!!
Dus bedankt voor het adres Peter want er zijn wel wat onderdelen die ik hier niet kan krijgen.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Vandaag begonnen met de ombouw v/d motoren en zitten al behoorlijk ver.
Morgen de onderblok en V-plaat ombouwen en dan is hij bijna klaar om terug in te bouwen! ik zet morgen wel wat fotokes!
Morgen de onderblok en V-plaat ombouwen en dan is hij bijna klaar om terug in te bouwen! ik zet morgen wel wat fotokes!
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
De onderblok ombouwen v/d Alpine motor naar de R25 blok!
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Krukas v/d Alpine blok waar duidelijk te zien is dat dit oorspronkelijk een V8 motor moest worden! De zuigers staan namelijk per 2 op één tap!
De V8 is trouwens ook echt gemaakt en er bestaan enkele prototypes van maar is dus nooit in productie gebracht. Om te besparen hebben ze daarmee gewoon de V8 krukas behouden waarvan ze dus één tap met 2 zuigers afgehaald hebben.
Probleem is dat dus de ontsteking in groepjes van 2 gebeurd en de belasting v/d krukas hiermee dus niet mooi homogeen is! Bij de R25 V6 is dus duidelijk te zien dat de tappen verspringen waardoor we dus een motor krijgen die veel stabieler draait! Zorgen dat er geen vuil in mijn blokje geraakt! Nog even wachten op de dichtingen en we kunnen beginnen monteren.
De V8 is trouwens ook echt gemaakt en er bestaan enkele prototypes van maar is dus nooit in productie gebracht. Om te besparen hebben ze daarmee gewoon de V8 krukas behouden waarvan ze dus één tap met 2 zuigers afgehaald hebben.
Probleem is dat dus de ontsteking in groepjes van 2 gebeurd en de belasting v/d krukas hiermee dus niet mooi homogeen is! Bij de R25 V6 is dus duidelijk te zien dat de tappen verspringen waardoor we dus een motor krijgen die veel stabieler draait! Zorgen dat er geen vuil in mijn blokje geraakt! Nog even wachten op de dichtingen en we kunnen beginnen monteren.
- kevin_v
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
- Naam: Kevin
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Borgerhout
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
ge ziet het, ne echte vak man aan't werk!!
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Sehr schon!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Motor R25 ombouwen en in Alpine310 monteren!
Ge bedoeld dan toch mijn zoon!kevin_v schreef:ge ziet het, ne echte vak man aan't werk!!