Hij is tot de laatste vijs uit elkaar geweest en zelfs het koetswerk is van het chassis afgeweest dus...Musti schreef:De Lemans heb ik al 17 jaar.De 310 V6 heb ik 2jaar geleden aangekocht.
Ge gaat een kunstwerk maken dus? Je 310 nog in goede staat?
Van waar ben jij OVI?
Heb hem gekocht van de "Benny Raepers" van Nederland, Meneer Van Roy.
Deze was zijn persoonlijke 310 die hij juist gerestaureerd had en toen is hij plotseling overleden. Zijn zoon heeft hem gekregen en ook zijn zus had er één en dan stonden er daar nog een stuk of 5 die volledig gedemonteerd waren en ook nog schappen vol onderdelen.
Die zoon heeft dan 2 jaar later zijn gewone auto total loss gereden en had geen centjes voor een andere.
Hij heeft de Alpine toen ingeruild voor een mooie Mercedes bij een vriend die autoverkoper is. Deze kerel dacht er zelf een tijdje mee te rijden maar zowel hij als zijn vrouw waren nogal aan den dikke kant en geraakte er niet in of uit!(lol)
Ze hebben toen maar besloten om "de plastieken auto", zoals ze hem noemde, terug te verkopen en ik was daar dus toevallig als eerste achtergekomen en direkt gekocht!
Ik heb er nu iets meer dan 4 jaar mee gereden maar over 2 jaarop de vroemdagen is hij een paar keer beginnen overkoken en dat heeft hem dus geen gedaan. Sindsdien hem ik een schakelaar staan om de ventilators manueel aan te zetten maar het warmlopen werdt alsmaar erger!
Vorig jaar kennis gaan maken met de Lotusmaniakskes op de vroemdagen op Zolder en toen even met Frederik zijn Elan meegereden. Ik had mijn Elan toen net op het oog en heb hem daarna dan ook gekocht.
Heb dus verleden jaar de vroemdagen niet meegereden maar in het terugkomen wel wa zitten spelen met BMWbimbokes enz.
Enkele honderde meters voor ik thuiskwam nog vlug zo'n bimboke die het aant uihangen was voorbijgestoken en toen ik in mijn spiegel zag was hij verdwenen in de wiite rook die ik achterliet!
Sjoint cullas op den eerste cilinder waar ze voor gekend zijn trouwens.
I.p.v. deze motor te reviseren heb ik via een vriend die specialist is in Alpine's de raad gekregen van er een R25 blok van na 1989 in te leggen omdat vanaf dan de krukas veranderd is. De gewone V6 die er inlicht is eigenlijk een V8 waar ze wegens de crissis; toen ook al; een V6 van gemaakt hebben.
De onsteking verloopt per 2 cilinders en de krukas is dus nooit stabiel bellast.
Deze injectiemotors van de R25 zijn gekend als onverwoestbaar en hij gaat ook de computer hermappen omdat hij nu 600 kg minder moet trekken en de koppel en vermogenmapping beter kan.