
Lotus Eleven - Westfield Eleven
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Mannen begrijpen elkaar dat is bij deze weer duidelijk! 

-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 22:57
- Auto: eleven
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Dank aan PlusCat voor de link naar de advertentie. Die heeft volgende tekst :
Modelled on the Mk2 Lotus Eleven Le Mans 150, lovely replica with some original Lotus parts, featuring :
Registered as a 1967 Triumph-
• Reputedly original Eleven front end; rear panel (Italian welded) with Le Mans fairing; plus additional panels and screens for 2 seater and single seater configurations
• Stunning bare aluminium finish with lovely patina, race mirrors etc
• Early 1980s built chassis (square tube but otherwise closely replicating the original spaceframe of the Mk2 Eleven)
• Rose jointed suspension; adjustable AVO coil over shocks with correct Le Mans 150 spring rates; and corner weights
• Correct rim-sized 15”period wire wheels with spinners and classic Michelin road/race tyres
• Newly rebuilt (by twin cam race specialists Agra Engineering) and very strong 1588cc dry-sumped Lotus twin cam big valve engine canted over in the chassis several degrees from the vertical (to closely mirror the 1475cc, 142bhp twin cam Coventry-Climax of the original Le Mans 150)
• Twin Dellortos with Pipercross filters
• Satin black Camcoated manifold and side exhaust system
• New oil cooler
• 5 speed Quaiffe gearbox with practically identical close ratios to original ZF box used on the 1.5 litre Coventry Climax engined Elevens and Fifteens
• Live rear axle with 4.4 : 1 final drive
• All aluminium interior with red leather seating and white piping (based on the Adrien Schagen restored Lotus Eleven featured in various publications on Elevens); period wood rimmed steering wheel; and red leather dash with correct Smiths instrumentation
• Monza filler cap
• Roll bar and FIA compliant 4 point Willens harnesses
• Battery master switch
• Antique “ 11 “ registration plate
Assembled without regard to cost and ideal for historic class in regional hill-climbs and sprints. Taxed and with current MOT. Full history file and fascinating handwritten Owners’ Diary going back to 1989
Modelled on the Mk2 Lotus Eleven Le Mans 150, lovely replica with some original Lotus parts, featuring :
Registered as a 1967 Triumph-
• Reputedly original Eleven front end; rear panel (Italian welded) with Le Mans fairing; plus additional panels and screens for 2 seater and single seater configurations
• Stunning bare aluminium finish with lovely patina, race mirrors etc
• Early 1980s built chassis (square tube but otherwise closely replicating the original spaceframe of the Mk2 Eleven)
• Rose jointed suspension; adjustable AVO coil over shocks with correct Le Mans 150 spring rates; and corner weights
• Correct rim-sized 15”period wire wheels with spinners and classic Michelin road/race tyres
• Newly rebuilt (by twin cam race specialists Agra Engineering) and very strong 1588cc dry-sumped Lotus twin cam big valve engine canted over in the chassis several degrees from the vertical (to closely mirror the 1475cc, 142bhp twin cam Coventry-Climax of the original Le Mans 150)
• Twin Dellortos with Pipercross filters
• Satin black Camcoated manifold and side exhaust system
• New oil cooler
• 5 speed Quaiffe gearbox with practically identical close ratios to original ZF box used on the 1.5 litre Coventry Climax engined Elevens and Fifteens
• Live rear axle with 4.4 : 1 final drive
• All aluminium interior with red leather seating and white piping (based on the Adrien Schagen restored Lotus Eleven featured in various publications on Elevens); period wood rimmed steering wheel; and red leather dash with correct Smiths instrumentation
• Monza filler cap
• Roll bar and FIA compliant 4 point Willens harnesses
• Battery master switch
• Antique “ 11 “ registration plate
Assembled without regard to cost and ideal for historic class in regional hill-climbs and sprints. Taxed and with current MOT. Full history file and fascinating handwritten Owners’ Diary going back to 1989
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Daarnet nog een foto tegengekomen van een vrouwelijke Eleven racer via Facebook.
Locatie en naam van de coureur zijn me wel onbekend.
Locatie en naam van de coureur zijn me wel onbekend.
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Denise McCluggage @ Nassau in 1958Red Baron schreef: Locatie en naam van de coureur zijn me wel onbekend.

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven

Denise McCluggage is an American auto racing driver, journalist, author and photographer. McCluggage was a pioneer of equality for women in the U.S., both in motorsports as well as in journalism. Her trademark was a white helmet with black dots. Her racing achievements included winning the grand touring category at Sebring in a Ferrari 250 GT in 1961, and she scored a class win in the Monte Carlo Rally in a Ford Falcon in 1964. She also participated in the 1000-km race at the Nurburgring. She drove Porsches, Maseratis and other racing cars of many marques.
She ended her racing career in the late 1960s and eventually became editor of the U.S. automotive magazine AutoWeek.
Wel niet echt een fireproof racing outfit als je het me vraagt....

De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 22:57
- Auto: eleven
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Ik heb een andere naam bij deze leuke dame gevonden; Marion Lowe
De locatie en het jaar zijn wel juist Nassau 1958
Marion Lowe en Denise McCluggage deelden deze auto tijdens die race.
Zie deze pagina:
http://www.racingsportscars.com/driver/ ... e-USA.html
De locatie en het jaar zijn wel juist Nassau 1958
Marion Lowe en Denise McCluggage deelden deze auto tijdens die race.
Zie deze pagina:
http://www.racingsportscars.com/driver/ ... e-USA.html
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Zijn blijkbaar toch 2 verschillende wagens, zie het chassisnummer en racenummer (38 en 39) en is ook een dag later.
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 22:57
- Auto: eleven
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Er zijn tijdens de Nassau speedweek meerdere wedstrijden gereden.
Bij de Nassau Trophy Race deelden Denise McCluggage en Marion Lowe de lotus met startnummer 38. Startnummer 39 werd gereden door James Lowe en Morrow Decker.
Bij de Governors Trophy Race reed Marion Lowe de Lotus XI met startnummer 38. De Lotus met startnummer 39 werd gereden door James Lowe.
Tot slot de Ladies race:
Marion Lowe de Lotus XI met startnummer 38 en Denise McCluggage startnummer 39.
De dame op de foto zal dus Denise McCluggage zijn tijdens de ladiesrace...
Bij de Nassau Trophy Race deelden Denise McCluggage en Marion Lowe de lotus met startnummer 38. Startnummer 39 werd gereden door James Lowe en Morrow Decker.
Bij de Governors Trophy Race reed Marion Lowe de Lotus XI met startnummer 38. De Lotus met startnummer 39 werd gereden door James Lowe.
Tot slot de Ladies race:
Marion Lowe de Lotus XI met startnummer 38 en Denise McCluggage startnummer 39.
De dame op de foto zal dus Denise McCluggage zijn tijdens de ladiesrace...
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: Lotus Eleven - Westfield Eleven
Zijn eigenlijk maar details bij een leuke foto
Nog eens enkele van Steve McQueen met z'n XI. Steve McQueen and two of his beautiful possessions, the Jaguar XKSS and the Lotus Eleven. McQueen and his Lotus 11, circa 1959.
This is the car that he traded his ’58 Porsche Speedster for, and as such it was McQueen’s first real racing machine.
He enjoyed several good battles in it, winning a few races along the way.
About it, McQueen said “In that Lotus I really started to become competitive. I was smoother, more relaxed; the rough edges had been knocked off my driving.
I was beginning to find out what real sports car racing was all about.” On another occasion at Del Mar in 1959, this time racing a Lotus, he did not fare so well, as he explained to writer William Nolan: "I was leading with the Lotus when I accidentally hit this switch on the dash which cut my power. It was an emergency fuel switch for changing tanks. As a result, the car just died on me. I was embarrassed about that, but I was still learning. Each time you race you learn more."

Nog eens enkele van Steve McQueen met z'n XI. Steve McQueen and two of his beautiful possessions, the Jaguar XKSS and the Lotus Eleven. McQueen and his Lotus 11, circa 1959.
This is the car that he traded his ’58 Porsche Speedster for, and as such it was McQueen’s first real racing machine.
He enjoyed several good battles in it, winning a few races along the way.
About it, McQueen said “In that Lotus I really started to become competitive. I was smoother, more relaxed; the rough edges had been knocked off my driving.
I was beginning to find out what real sports car racing was all about.” On another occasion at Del Mar in 1959, this time racing a Lotus, he did not fare so well, as he explained to writer William Nolan: "I was leading with the Lotus when I accidentally hit this switch on the dash which cut my power. It was an emergency fuel switch for changing tanks. As a result, the car just died on me. I was embarrassed about that, but I was still learning. Each time you race you learn more."
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !