Re: Airbagged & cleaned Esprit S3
Geplaatst: 10 nov 2012, 20:56
Omdat ik er zelf eentje heb (s2.2 weliswaar) geef ik toch ook maar even mijn gedacht.
Ik geef toe , dat ik al heeeeel erg veel op het net heb gesurft naar mooie 16" of 17" velgen voor op de esprit en dan vind ik deze voor op een esprit toch heel mooi staan.
Maar, dan ga ik steeds weer kijken naar mijn originele 14" speedlines met de "ballonbanden" en steeds weer besef ik dat je dit gewoon zo moet laten. Het is mooi. De Giugiaro esprits zijn sowieso zeldzaam en uniek en ook de originele speedlines in verschillende maten zijn zeldzaam en uniek. Ergens heb ik gelezen dat Colin Chapman ze zelf heeft gekozen als vervanging van de wolfrace velgen. Dus wie ben ik.... Deze wagen heeft het niet nodig om zich te onderscheiden van de rest, meer nog je moet hem tonen zoals hij is. In ere houden.
En toch kriebelt het en blijf ik velgen kijken . Ik hou van mooie velgen. Op mijn dagelijkse insignia zitten extreme maar originele Opel 20" velgen.
Maar dan die verlaging.
Dat is echt jammer. Ik vind een verlaagde auto mooi en vooral als de wielen netjes gelijk met de wielkasten komen. Maar het valt mij op dat er in de scene een echte hype is naar auto's die zo laag mogelijk doorgezakt zijn en om eerlijk te zijn. Ik vind deze auto's kompleet belachelijk en plomp ogen. Ik snap het waarschijnlijk niet maar ik weet wel dat de ontwerpers , zelfs op hun designtekeningen het niet zo bedoelen. De proporties kloppen niet meer en dat doen ze wel op designtekeningen.
Zo vind ik het mooi als de wielkastrand mooi rond de band zit zonder veel speling, maar ik vind het lelijk als de band volledig in de wielkast verdwijnt,en de velgranden bijna tegen de wielkast zitten.
En toch ga ik jaarlijks wel eens naar een tuningbijeenkomst , omdat ik het plezant vind naar de creativiteit van die mensen te kijken.
Voila
Geert
Ik geef toe , dat ik al heeeeel erg veel op het net heb gesurft naar mooie 16" of 17" velgen voor op de esprit en dan vind ik deze voor op een esprit toch heel mooi staan.
Maar, dan ga ik steeds weer kijken naar mijn originele 14" speedlines met de "ballonbanden" en steeds weer besef ik dat je dit gewoon zo moet laten. Het is mooi. De Giugiaro esprits zijn sowieso zeldzaam en uniek en ook de originele speedlines in verschillende maten zijn zeldzaam en uniek. Ergens heb ik gelezen dat Colin Chapman ze zelf heeft gekozen als vervanging van de wolfrace velgen. Dus wie ben ik.... Deze wagen heeft het niet nodig om zich te onderscheiden van de rest, meer nog je moet hem tonen zoals hij is. In ere houden.
En toch kriebelt het en blijf ik velgen kijken . Ik hou van mooie velgen. Op mijn dagelijkse insignia zitten extreme maar originele Opel 20" velgen.
Maar dan die verlaging.
Dat is echt jammer. Ik vind een verlaagde auto mooi en vooral als de wielen netjes gelijk met de wielkasten komen. Maar het valt mij op dat er in de scene een echte hype is naar auto's die zo laag mogelijk doorgezakt zijn en om eerlijk te zijn. Ik vind deze auto's kompleet belachelijk en plomp ogen. Ik snap het waarschijnlijk niet maar ik weet wel dat de ontwerpers , zelfs op hun designtekeningen het niet zo bedoelen. De proporties kloppen niet meer en dat doen ze wel op designtekeningen.
Zo vind ik het mooi als de wielkastrand mooi rond de band zit zonder veel speling, maar ik vind het lelijk als de band volledig in de wielkast verdwijnt,en de velgranden bijna tegen de wielkast zitten.
En toch ga ik jaarlijks wel eens naar een tuningbijeenkomst , omdat ik het plezant vind naar de creativiteit van die mensen te kijken.
Voila
Geert