Pagina 3 van 5

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Geplaatst: 21 sep 2010, 21:39
door mindp0wer
Erwin schreef: - een 120 Pk Mk1 rijdt een pak beter dan een Mk2 met dezelfde motor :lol:
Dat moogde toch eens expliceren ;)

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Geplaatst: 21 sep 2010, 22:12
door FastEleven
Erwin schreef:
een 120 Pk Mk1 rijdt een pak beter dan een Mk2 met dezelfde motor

Mindpower schreef :
Dat moogde toch eens expliceren
Yep, ik heb enkel een MK2 gehad, geen MK1, maar wel regelmatig mee gereden. FastEleven heeft een andere mening ...

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Geplaatst: 21 sep 2010, 22:51
door thiva
mindp0wer schreef:
Erwin schreef: - een 120 Pk Mk1 rijdt een pak beter dan een Mk2 met dezelfde motor :lol:
Dat moogde toch eens expliceren ;)
Mijn kind, schoon kind zeker... :twisted:

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Geplaatst: 22 sep 2010, 06:39
door Blue Darkness
thiva schreef:
mindp0wer schreef:
Erwin schreef: - een 120 Pk Mk1 rijdt een pak beter dan een Mk2 met dezelfde motor :lol:
Dat moogde toch eens expliceren ;)
Mijn kind, schoon kind zeker... :twisted:
Ik denk dat Erwin redelijk goed kan vergelijken aangezien hij ze beiden gehad heeft... ;)

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Geplaatst: 22 sep 2010, 08:52
door X-ian
Dim schreef:Als je vergelijkbare wagens bekijkt, zal je snel zien dat mijn Elise R scherp geprijsd staat. Laten we even Target buiten beschouwing cfr supra.

Ik heb de wagen inderdaad goed verzorgd, getuige het stapeltje fakturen van de Lotus garage. Weet dat je daar een wagen hebt met nieuwe remschijven, nieuwe remblokken, nieuwe stalen remleidingen, nieuwe remvloeistof, nieuwe koelvloeistof met net gespoeld en gekuist koelsysteem, net volledig groot onderhoud gehad, perfect werkende airco en electrics, nieuwe resistor pack. En bij de conversie zijn enkel nieuwe onderdelen gebruikt, waardoor ge een splinternieuwe stuurinrichting hebt etc. De geometrie is net gereviseerd en perfect afgesteld. En als je wil, krijg je er een hurricane luchtfilter bij !

Tel al die onderdelen en kosten bij elkaar, en je zal zien dat je een zeer interessante wagen hebt, zonder te verwachten onmiddellijke kosten !
Stop!. Zwijg! :evil:

Ik kan mij nu nog met moeite bedwingen om hem te kopen!! :D (echt).
Mijn vrouw gaat dat niet goed vinden :( Ze vind dat ik er al een heb... en ze heeft gelijk natuurlijk.... ;)

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Geplaatst: 22 sep 2010, 11:20
door Erwin
Blue Darkness schreef:Ik denk dat Erwin redelijk goed kan vergelijken aangezien hij ze beiden gehad heeft... ;)
Heren .... rustig!
Ik heb een standaard mk1 120PK en had ook nog een Mk2 111S met VVC 160 PK.
Om te beginnen is er de 150 kg gewichtverschil. Vandaar dat ik zeg dat een mk2 met dezelfde motor minder goed gaat door het extra gewicht.

Persoonlijk vind ik de 120pk Rover leuker rijden dan een 111S. De 111S moet je echt boven de 4000 tr/min houden wil hij vooruit gaan. Bij een 120 Pk heb je meer koppel onderin, maar boven de 5500 tr/min doet hij niet veel meer. Persoonlijk verkies ik dus meer koppel onderin.

By the way : Any Lotus is better than no Lotus :mrgreen: :ugeek:

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Geplaatst: 22 sep 2010, 11:30
door SteveVDAB
Mooie aanmerkingen Erwin.
Ben ook voorstander van een hogere koppel bij lage rpm, alhoewel +5000 altijd wel leuk is :D

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Geplaatst: 22 sep 2010, 11:35
door Dim
Ok...voor jullie dus een DIESEL Elise...

"Torque is for people too lazy to change gear and too cheap to buy an automatic"

oeioeioei...wat heb ik nu gezegd :oops:

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Geplaatst: 22 sep 2010, 12:09
door FastEleven
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Gezocht : Lotus Elise MKII

Geplaatst: 22 sep 2010, 13:19
door Emiel
Dim schreef:Ok...voor jullie dus een DIESEL Elise...

"Torque is for people too lazy to change gear and too cheap to buy an automatic"

oeioeioei...wat heb ik nu gezegd :oops:
Doe mij maar een V8 dan :lol:

Topic starter : De euro word sterker , het word weer interresanter om een engelse auto hierheen te halen en het stuur om te bouwen. Maar een goede S1 vinden word steeds moeilijker. Onderstel moet ververst worden, draagarmen zijn roestig indien auto uit de UK komt, etc.

Enigste tip die ik kan even omtrent RHD en LHD is om te proefrijden. Ik heb zoveel gereden met Engelse/Japanse auto's met stuur op de "verkeerde" plaats dat ik het totaal niet meer merk.

en Target ? wel als je daar koopt dan heb je in iedergeval al een Elise voor spareparts, veel meer als schroot word daar niet verkocht tenzij je echt veel geluk hebt.