Exige S gezocht
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 11:51
- Auto: -
Re: Exige S gezocht
hebben hier ook gekeken voor een exige s, als 3de wagen maar nu door die crisis/technologie verandering heb je sommige auto's/merken voor hetzelfde bedrag als een lotus.
lotus exige s full option met special alcantara interieur kostte in Uk(LHD)44ke
als je met dit gegeven vertrekt, kun je moeilijk 40/50 geven voor 2dehands.
porsche 996 turbo vind je onder de 40ke (minder dan 80kkms)
porsche 997 turbo 30kkms 65ke model van 2007
vorige week nog een ferrari 360 modena f1 van 2002 en 40kkms zien vertrekken voor 50ke.
Zelf bij Ferrari, zoals Herman hier vertelt heb je lagere prijzen, probleem blijft dat bepaalde 2dehands maanden/jaren bij handelaars blijven.
De koper maak je toch minder snel dingen wijs, nu met internet weet je vaak van waar die komt, kun je veel opsporen enz.
lotus exige s full option met special alcantara interieur kostte in Uk(LHD)44ke
als je met dit gegeven vertrekt, kun je moeilijk 40/50 geven voor 2dehands.
porsche 996 turbo vind je onder de 40ke (minder dan 80kkms)
porsche 997 turbo 30kkms 65ke model van 2007
vorige week nog een ferrari 360 modena f1 van 2002 en 40kkms zien vertrekken voor 50ke.
Zelf bij Ferrari, zoals Herman hier vertelt heb je lagere prijzen, probleem blijft dat bepaalde 2dehands maanden/jaren bij handelaars blijven.
De koper maak je toch minder snel dingen wijs, nu met internet weet je vaak van waar die komt, kun je veel opsporen enz.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Exige S gezocht
Ik denk er toch aan om deze slechte tijd te gebruiken om iets extra's bij te kopen tegen een voordelige prijs.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Bzguy
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
- Locatie: Baal
Re: Exige S gezocht
vertelFrederik schreef:Ik denk er toch aan om deze slechte tijd te gebruiken om iets extra's bij te kopen tegen een voordelige prijs.

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- bartvdb
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
- Locatie: Adinkerke
Re: Exige S gezocht
en welk soort speelgoed op 4 wielen had je dan in gedachten? ben ni nieuwschierig hoor ik weet gewoon graag alles .
. groeten van bart en succes met je jacht



- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Exige S gezocht
Is het niet de moment voor een extra Lotus ?bartvdb schreef:en welk soort speelgoed op 4 wielen had je dan in gedachten? ben ni nieuwschierig hoor ik weet gewoon graag alles .![]()
![]()
. groeten van bart en succes met je jacht

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: Exige S gezocht
dat was mijn gedacht als oplossing voor Ovi !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- Mr.E
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
- Auto: Syntax Error
Re: Exige S gezocht
Interessante opmerkingen tot nu toe... food for thought!
Wat hebben we geleerd vandaag?
1: een auto is maar waard wat iemand er wil voor betalen, niet meer, niet minder. Een Lotus houdt traditioneel een hoge waarde op de tweedehandsmarkt, reden temeer om er een te kopen. Toch stel ik me de volgende vraag. Een nieuwe Exige S heb je al voor 50.000 - 55.000 euro met wat interessante opties, en een (kleine) korting. Daar zit dan 21% BTW in, waardoor de nieuwprijs excl. BTW tussen 41-45000 euro ligt. Een tweedehands Exige zou toch wat goedkoper mogen zijn dan 40000 euro vind ik dan, want de BTW is niet meer aftrekbaar bij de meeste wagens. Daar treed ik "a_fond" dus bij ivm de prijszetting. Het zou mij sterk verbazen als er in het voorjaar zo maar ineens meer gegeven wordt voor een tweedehands Exige. Dan wordt straks een tweedehands duurder als een nieuwe?
2: Er bestaan blijkbaar ook nog andere automerken
Ik citeer 'Porsche', 'Ferrari', ... weer iets geleerd vandaag, misschien toch mijn horizon eens verbreden...
3: slechts 49 Lotus nieuw ingeschreven, daar schrik ik toch van, interessant om weten!!!
4: Van airco kan je stijve tepels krijgen
Reden te meer denk ik dan om er een te hebben! Trouwens nooit problemen gehad met mijn airco in mijn S2 111S, blij dat er een inzat! Op mijn S1 Sport 160 zat er geen, maar daar zat dan ook echt niks op...
Nee, serieus, airco is dus voor mij een must.
@ iedereen: thnx voor jullie reacties tot nu toe, 't is een boeiende discussie geworden!
Wat hebben we geleerd vandaag?
1: een auto is maar waard wat iemand er wil voor betalen, niet meer, niet minder. Een Lotus houdt traditioneel een hoge waarde op de tweedehandsmarkt, reden temeer om er een te kopen. Toch stel ik me de volgende vraag. Een nieuwe Exige S heb je al voor 50.000 - 55.000 euro met wat interessante opties, en een (kleine) korting. Daar zit dan 21% BTW in, waardoor de nieuwprijs excl. BTW tussen 41-45000 euro ligt. Een tweedehands Exige zou toch wat goedkoper mogen zijn dan 40000 euro vind ik dan, want de BTW is niet meer aftrekbaar bij de meeste wagens. Daar treed ik "a_fond" dus bij ivm de prijszetting. Het zou mij sterk verbazen als er in het voorjaar zo maar ineens meer gegeven wordt voor een tweedehands Exige. Dan wordt straks een tweedehands duurder als een nieuwe?

2: Er bestaan blijkbaar ook nog andere automerken



3: slechts 49 Lotus nieuw ingeschreven, daar schrik ik toch van, interessant om weten!!!
4: Van airco kan je stijve tepels krijgen


@ iedereen: thnx voor jullie reacties tot nu toe, 't is een boeiende discussie geworden!
Sometimes too much is just enough.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Exige S gezocht
Zijjegij Piet dé ?Mr.E schreef:Wat hebben we geleerd vandaag?

Klopt, maar je moet het als particulier bekijken hé. Een particulier heeft geen zak aan BTW tevens kopen mensen met een bedrijf of eenmanszaak een wagen dewelke BTW aftrekbaar is. Tenzij Privé, en dan vallen we weer op het verhaal van een partciulier.Mr.E schreef:1: een auto is maar waard wat iemand er wil voor betalen, niet meer, niet minder. Een Lotus houdt traditioneel een hoge waarde op de tweedehandsmarkt, reden temeer om er een te kopen. Toch stel ik me de volgende vraag. Een nieuwe Exige S heb je al voor 50.000 - 55.000 euro met wat interessante opties, en een (kleine) korting. Daar zit dan 21% BTW in, waardoor de nieuwprijs excl. BTW tussen 41-45000 euro ligt. Een tweedehands Exige zou toch wat goedkoper mogen zijn dan 40000 euro vind ik dan, want de BTW is niet meer aftrekbaar bij de meeste wagens. Daar treed ik "a_fond" dus bij ivm de prijszetting. Het zou mij sterk verbazen als er in het voorjaar zo maar ineens meer gegeven wordt voor een tweedehands Exige. Dan wordt straks een tweedehands duurder als een nieuwe?![]()
Doe geen moeite, da zijn geen echte auto'sMr.E schreef:2: Er bestaan blijkbaar ook nog andere automerken![]()
Ik citeer 'Porsche', 'Ferrari', ... weer iets geleerd vandaag, misschien toch mijn horizon eens verbreden...

Goja, of dat echt wel negatief is durf ik niet zeggen. 't gaat bij alle merken slecht in de verkoop. Waarom denkje dat zoveel merken extreem veel korting geven en bepaalde zelfs renteloze afbetalingen.Mr.E schreef:3: slechts 49 Lotus nieuw ingeschreven, daar schrik ik toch van, interessant om weten!!!
interessantMr.E schreef:4: Van airco kan je stijve tepels krijgenReden te meer denk ik dan om er een te hebben! Trouwens nooit problemen gehad met mijn airco in mijn S2 111S, blij dat er een inzat! Op mijn S1 Sport 160 zat er geen, maar daar zat dan ook echt niks op...
Nee, serieus, airco is dus voor mij een must.


Daarvoor zijn we er héMr.E schreef:@ iedereen: thnx voor jullie reacties tot nu toe, 't is een boeiende discussie geworden!
. (het forum en de leden)
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Mario
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 02 aug 2009, 23:55
- Naam: Mario
- Auto: Elise Type 25/Cooper S
- Locatie: Izegem
Re: Exige S gezocht
Met ingang van het nieuwe jaar worden de Lotus modellen in Nederland een stuk goedkoper in ieder geval. Toch nog een stuk duurder of in Belgie lijkt mij! En amper 20 verkochte auto's vorig jaar door de invoerder, terwijl de bevolking er wel groter is of Belgie.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/13402 ... -goedkoper
http://www.autoweek.nl/autonieuws/13402 ... -goedkoper
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 24 dec 2008, 11:51
- Auto: -
Re: Exige S gezocht
Auto's in nederland zijn stukken duurder, een doodgewone a4 kost meer dan 50ke, nu lijkt het interessant om te weten waarom de invoerder die goedkoper kan aanbieden:
-A: vermindering marge....uhm bestaat dat
-B: door nieuwe ECU(199gram co2) komt de lotus in ander klasse en dus mindere taks...zou wel eens kunnen
-C: Lotus doet eindelijk iets om het enorm verschil UK-Vasteland te dichten
Als het van lotus komt, dan zal er in Belgie aan vermindering komen. Tenzij de invoerder zijn marge wil vergroten.
Lotus exige in occasie aan 40ke is dus duur, particulieren hebben niets aan btw maar als een particulier een wagen koopt(nieuw) wordt hij per difinitie direct 21% van zijn waarde afgetrokken.
Nuja, daar heb je ook het probleem aan de Lotus occasiemarkt:
-Keldering waarde Engelse Pound
-Lotus zijn plots goedkoper voor onze euro's (indien LHD in UK besteld)
-Vasteland dealers zijn niet blij, Lotus helpt mee
-Prijzen nieuwe lotus wordt goedkoper
-duur aangekochte nieuwe lotus die op dat tijdstip in de verkoop staan, zijn plotseling veel te duur in vgl. met nieuwprijs.
Lotus heeft in Europa altijd heel goed zijn waarde gehouden, maar door dit nieuwe parameter is er een probleem in hun businessplan.
Indien je nu een Lotus exige s zoekt, ben je best eens te proberen om te zien of er eentje wel zin heeft om te verkopen aan de marktprijs, anders koop je best nieuw. Lotus is een kleine business, niet veel wagens en ook relatief betaalbaar.
Als je kijkt bij Ferrari, porsche, Lamborghini...heb je soms mensen die dat kopen(op afbetaling/leasing) en plotseling een probleem hebben, aantallen zijn ook veel groter en dus soms heb je de kans om zo'n wagen te kopen tegen een doenbare prijs.
En als je wat op fora zit, dan zal je wel ook snel merken dat automerken veel marketingpraat in de media gooien, maar zelf voor een nieuwe ferrari bestaat er tegewoordig geen wachttijden meer(ahja, productietermijn) hoewel ze u willen laten geloven dat je 2jaar moet wachten.
-A: vermindering marge....uhm bestaat dat

-B: door nieuwe ECU(199gram co2) komt de lotus in ander klasse en dus mindere taks...zou wel eens kunnen
-C: Lotus doet eindelijk iets om het enorm verschil UK-Vasteland te dichten
Als het van lotus komt, dan zal er in Belgie aan vermindering komen. Tenzij de invoerder zijn marge wil vergroten.
Lotus exige in occasie aan 40ke is dus duur, particulieren hebben niets aan btw maar als een particulier een wagen koopt(nieuw) wordt hij per difinitie direct 21% van zijn waarde afgetrokken.
Nuja, daar heb je ook het probleem aan de Lotus occasiemarkt:
-Keldering waarde Engelse Pound
-Lotus zijn plots goedkoper voor onze euro's (indien LHD in UK besteld)
-Vasteland dealers zijn niet blij, Lotus helpt mee
-Prijzen nieuwe lotus wordt goedkoper
-duur aangekochte nieuwe lotus die op dat tijdstip in de verkoop staan, zijn plotseling veel te duur in vgl. met nieuwprijs.
Lotus heeft in Europa altijd heel goed zijn waarde gehouden, maar door dit nieuwe parameter is er een probleem in hun businessplan.
Indien je nu een Lotus exige s zoekt, ben je best eens te proberen om te zien of er eentje wel zin heeft om te verkopen aan de marktprijs, anders koop je best nieuw. Lotus is een kleine business, niet veel wagens en ook relatief betaalbaar.
Als je kijkt bij Ferrari, porsche, Lamborghini...heb je soms mensen die dat kopen(op afbetaling/leasing) en plotseling een probleem hebben, aantallen zijn ook veel groter en dus soms heb je de kans om zo'n wagen te kopen tegen een doenbare prijs.
En als je wat op fora zit, dan zal je wel ook snel merken dat automerken veel marketingpraat in de media gooien, maar zelf voor een nieuwe ferrari bestaat er tegewoordig geen wachttijden meer(ahja, productietermijn) hoewel ze u willen laten geloven dat je 2jaar moet wachten.