Pagina 2 van 3

Re: USA Esprit 1991

Geplaatst: 23 jun 2011, 17:29
door patrickB
Ja , dat weet ik ook wel. Maar de wagen is van '90 , dus heeft geen CEC. :roll:

Re: USA Esprit 1991

Geplaatst: 23 jun 2011, 18:23
door Bzguy
FastEleven schreef:
Maar Hongarije!!. Krijg die maar ingeschreven.
Hongarije is sinds 2004 lid van de Europese Unie .... :roll: :roll: :roll:
idd, dus geen invoertaksen enz (vrij verkeer van goederen & diensten binnen de EU) en met het vliegtuig hooguit paar uurtjes vliegen :)

DUS : verkoper mailen en vragen naar info, kost je amper paar min werk :)

Re: USA Esprit 1991

Geplaatst: 23 jun 2011, 18:39
door FastEleven
En een auto ingeschreven in de EU moet worden aanvaard door andere EU landen voor de inschrijving ....

Re: USA Esprit 1991

Geplaatst: 23 jun 2011, 18:49
door gvy
Op het Opel GT forum zit iemand die momenteel een USA corvette wil invoeren naar nederland. De man heeft nogal wat contacten daarginds en gaf volgend geschat kostenplaatje:

1200 dollar verschepingskosten + 19%btw over de aanschaf en transportkost + 500€ voor het lossen in rotterdam.
En verder sprak ie nog 500 dollar bemiddelingskosten + 350 dollar voor keuring van de wagen + transport tot aan de haven in de USA. Die worden gemaakt om iemand ter plaatse de wagen grondig te inspecteren.

Het geeft ongeveer een idee.
Verder ook nog rekening houden met homologatie hier.

Geert

PS: Ik heb geen ervariing met inport.

Re: USA Esprit 1991

Geplaatst: 23 jun 2011, 19:19
door gvy
overigens, deze hier staat ook al een tijdje te koop. http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=183371790

Ik heb deze auto gezien en er in gezeten eind vorig jaar.
Die man heeft ook een Giugiaro turbo esprit te koop staan. Ik was vooral die auto gaan bekijken,ik zocht een oldtimer, maar heb terloops ook even de andere bekeken.
Misschien interesseert hij jou.

Geert

Re: USA Esprit 1991

Geplaatst: 23 jun 2011, 21:11
door patrickB
Bedankt voor alle reacties.

Patrick

Re: USA Esprit 1991

Geplaatst: 23 jun 2011, 21:52
door X-ian
FastEleven schreef:En een auto ingeschreven in de EU moet worden aanvaard door andere EU landen voor de inschrijving ....
Zijn daar geen uitzonderingen op? Ik lees regelmatig verhalen dat bepaalde wagens Uit de UK hier niet ingeschreven raken. B.v. Een elise S1 sport 160 SVA. Of een Ariel Atom. :roll: En de UK is toch EU... :?

Re: USA Esprit 1991

Geplaatst: 24 jun 2011, 10:18
door FastEleven
In principe moet de belgische staat ALLE auto's toelaten die ook in een ander EU land ingeschreven zijn geweest. Van de meeste auto's bestaat gewoon een Europees gelijkvormigheidsattest, en kun je gewoon overgaan tot inschrijving.

Echter, als er geen Europees geljikvormigheidsattest bestaat (CoC in Lotuskringen) van die auto (zoals voor de Westfield Eleven, de Noble van Bzguy, maar ook sommige specifieke Lotussen zoals de 2-11, ...), dan moet de auto een éénmalige homologatie specifiek aan dat voertuig doorstaan. Belangrijk is natuurlijk wel, dat het voertuig overeenkomt met wat op de inschrijvingspapieren uit het buitenland staat vermeld.

Om die reden moet bv elke Lotus 2-11 eerst in de Uk zijn ingeschreven vooraleer het voertuig in Belgie aan te melden voor éénmalige homologatie.

Op die manier zou je dus in principe ook een Honda aangedreven Elise moeten kunnen homologeren. Helaas staat een dergelijke conversie (motor, motornummer, cc, vermogen, ...) echt nooit aangegeven op de Engelse papieren, waardoor de auto niet conform de papieren is en je de belgische homologatie kan vergeten. Deze aanpassingen worden door sommige Engelsen wel aangegeven aan de verzekering, maar het inschrivingsformulier wordt niet aangepast.

Hou bij bovenstaande natuurlijk ook rekening met de specifieke (en dus supplementaire) belgische wetgeving :
- Uitstoot normen in functie van het bouwjaar : daarom kan de recent gebouwde Westfield Eleven met correct bouwjaar met oude BMC A-series motor niet gehomologeerd worden
- Ook moet een auto in België 11 cm (+/- 2 cm) van de grond liggen
- Geen idee of ook het humeur en de liefde voor de automobiel van de persoon die de homologatie uitvoert enige invloed kan hebben ...

En om terug on topic te komen : de meeste autos die in de US rondrijden voldoen NIET aan de EU normen. Daarom moet je eerst goed weten of je auto ook maar in aanmerking KAN komen vooraleer een auto te importeren. Uitkijken en informeren dus !!

Re: USA Esprit 1991

Geplaatst: 24 jun 2011, 11:57
door patrickB
Dus kort door de bocht is die esprit van Hongarije een "piece off cake" in vergelijking met de USA esprit.

Heeft iemand weet van een firma die een keuring op afstand kan doen in Hongarije ?

Re: USA Esprit 1991

Geplaatst: 24 jun 2011, 12:09
door Frederik
Waarom zoek je eigenlijk geen Esprit dichter bij huis ... oa in Nederland, België, Frankrijk of Duitsland? :-)
De taalbarrière is al een pak minder groot en makkelijker om ter plaatse te gaan zien.

Kijk anders es op http://www.mobile.de