Pagina 2 van 2

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Geplaatst: 26 nov 2008, 20:16
door Herman
Eurocontrol is een lichaam dat instaat om het luchtvaart verkeer in goede banen te leiden en te coordineren (te controleren), vroeger gebeurde dit regio per regio, nu is er euro control, met hoofdkantoor te maastricht als ik me niet vergis, ik weet dat als ik een IFR vlucht maak met een kist van meer dan 2 ton dit mij een dik pak eurocontrol taksen kost, waarvan men dan de faktuur krijgt een aantal weken later. :( .....

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Geplaatst: 26 nov 2008, 20:49
door Bzguy
vasseur schreef:
Heb wel t voordeel da'k een EURO-plaat heb, scheelt wel n pak als de flikken me zien :)
Ik heb mij altijd afgevraagd hoe je aan zo een plaat komt en wat je bedoelt tegenover de flikken , een voor of nadeel?
voordeel : die flikken weten zelf amper wat en hoe, dus laten ze me altijd netjes doorrijden bij controle of zo, en ze zijn altijd uiterst vriendelijk !

Recent nog n voordeel ontdekt : PV gekregen, factuur nooit gezien :) (was toch 130 EUR)

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Geplaatst: 26 nov 2008, 20:56
door Bzguy
Herman schreef:Eurocontrol is een lichaam dat instaat om het luchtvaart verkeer in goede banen te leiden en te coordineren (te controleren), vroeger gebeurde dit regio per regio, nu is er euro control, met hoofdkantoor te maastricht als ik me niet vergis, ik weet dat als ik een IFR vlucht maak met een kist van meer dan 2 ton dit mij een dik pak eurocontrol taksen kost, waarvan men dan de faktuur krijgt een aantal weken later. :( .....
Eurocontrol doet :
- luchtverkeerscontrole (boven fight level 245) van ruim Europa (opp : 260.000 km2), centrum in Maastricht
- hoofdkantoor (DHR) in Haren (Brussel, vlakbij Nato)
- CRCO : route charging office (Haren) : zorgt ervoor dat de centjes van de klanten bij de juiste lidtstaat terechtkomt
- CFMU : central flow management unit (waar ik werk) : vluchtplanverwerking (validatie -syntax en sumantisch), correctie, repetitieve vluchtplannen enz ... ) en slot-allocation. In praktijk : CFMU beslist wie waar en wanneer vliegt

Als Herman n vluchtje wil doen, stuurt ie (desnoods via n aircraft operator of dergelijke dienst) via AFTN naar CFMU ; vluchtplan wordt goedgekeurd of afgekeurd, wordt verwerkt door tactisch systeem en Herman krijgt n slot, waardoor ie kan vertrekken vanop n bepaalde plaats, volgens n bepaalde route, naar n bepaalde plaats. Herman zal de factuur voor t gebruik van t luchtruim wel krijgen via CRCO ;)

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Geplaatst: 26 nov 2008, 21:01
door Herman
copy:Herman zal de factuur voor t gebruik van t luchtruim wel krijgen via CRCO en copy-

kan dat echt niet zoals met da pv ???

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Geplaatst: 26 nov 2008, 21:44
door Bzguy
Herman schreef:copy:Herman zal de factuur voor t gebruik van t luchtruim wel krijgen via CRCO en copy-

kan dat echt niet zoals met da pv ???
LOL, helaas niet, onze diensten werken met deskundig personeel :mrgreen:

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Geplaatst: 03 dec 2008, 13:47
door Herman
wat denkt ge van deze B, ? volgens mijn vrouw is het alleen goed voor brildragende flikken en douaniers...

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Geplaatst: 05 dec 2008, 00:44
door wooders
Ik heb m'n B vervangen door een VL. Even lelijk, maar 't is voor het goede doel. /rebel

Re: B zelfklever? achteraan op wagen, wat zegt wet ? waar ?

Geplaatst: 05 dec 2008, 08:17
door Herman
juist, ik zou dat ook wel willen, ben vh zelfde ras, maar.... ik rijd nogal rond in frankrijk en wallonie,en mijn bedrijf ligt op de taalgrens, is nogal gevoelig, ik ga eens kijken als ik genen kleinen lotus lion king vind om erbij ter plakken...

ps, het kroontje die oorspronkelijk boven op de kleine B was heb ik stante-pede onthoofd....