Lotus project Elise S2
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20 jul 2016, 17:09
- Auto: Komt er een aan
Re: Lotus project Elise S2
Dat dacht ik al ( Alex Sti )
Een exige kan ook nog. die zijn wel wat prijziger, en staan er niet veel van te koop zie ik.
Ik wil zo ie zo een k20 motor gaan gebruiken met een supercharger.
Dus de helft wat in de exige zit gaat er al uit , dus wat zonde van het geld.
Mooie basis zal een elise s2 zijn, en daar een exige look a like van maken. ( achterkant )
Of misschien wel importeren , iemand die hier wat meer verstand van heeft ? , en mij daarbij misschien wel wilt helpen.
Dan is een ombouw van RHD> LHD ook nog een optie natuurlijk.
ik zal ook eens van sten mailen.
Een exige kan ook nog. die zijn wel wat prijziger, en staan er niet veel van te koop zie ik.
Ik wil zo ie zo een k20 motor gaan gebruiken met een supercharger.
Dus de helft wat in de exige zit gaat er al uit , dus wat zonde van het geld.
Mooie basis zal een elise s2 zijn, en daar een exige look a like van maken. ( achterkant )
Of misschien wel importeren , iemand die hier wat meer verstand van heeft ? , en mij daarbij misschien wel wilt helpen.
Dan is een ombouw van RHD> LHD ook nog een optie natuurlijk.
ik zal ook eens van sten mailen.
- Bijlagen
-
- med.jpg (26.24 KiB) 9006 keer bekeken
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: Lotus project Elise S2
Koop dit, en wees er klaar mee als je het zo graag wil :
http://classifieds.seloc.org/ads/honda- ... ercharged/
Alle andere wegen gaan je nog veel meer geld kosten, bloed , zweet en tranen en vooral irritatie.
Persoonlijk zou ik een Exige S2 kopen van 2004 en daar een SC op zetten ( lichtste Exige S2 ) en geld reserveren voor versnellingsbak revisie.
Ik heb een Elise S1 omgebouwd naar Exige met motorsport delen, bezig met 240pk/240nm ( op de wielen ) 2.5 duratec motor, CR bak met platen sper, remmen upgrade ( 2 delig 290mm achter, 2 delig 308mm voor , 4 pots lotus big brake kit voor ) , gehele onderstel opnieuw opgebouwd met speciale bussen ipv rubbers, etc.
Ga je niet redden voor die 25.000 gbp , en geld krijg je er ook nooit voor terug.
Verder : Met 160pk/190nm (wielen, 2.0 duratec) op 750kg heb ik subaru's verloren gereden op het circuit, alle uitvoeringen tot 300+ pk. Ook in het nat. Ook Evo's met AYC ( heb zelf een 6 gehad met 350/350 )
Exige 260cup loopt echt niet weg tot 140km/h, en na 2 bochten zit je er weer achter vanwege gewichts verschil, tenzij je echt een goede rijder hebt, een zekere witte hier
Maar met de Exige 260 cup ga je wel fijn een dag toeren door de eiffel, heb je betere stoelen, etc. etc. Mijn auto een dag rijden zonder oordoppen en zonder een kussen in je rug is gekkenwerk. Maar daar koos ik zelf voor.
Je moet echt eerst eens gaan rijden voor je verder gaat.
Je bent nummer 20 die dit wil, en op 1 of 2 na, zijn ze allemaal afgehaakt.
http://classifieds.seloc.org/ads/honda- ... ercharged/
Alle andere wegen gaan je nog veel meer geld kosten, bloed , zweet en tranen en vooral irritatie.
Persoonlijk zou ik een Exige S2 kopen van 2004 en daar een SC op zetten ( lichtste Exige S2 ) en geld reserveren voor versnellingsbak revisie.
Ik heb een Elise S1 omgebouwd naar Exige met motorsport delen, bezig met 240pk/240nm ( op de wielen ) 2.5 duratec motor, CR bak met platen sper, remmen upgrade ( 2 delig 290mm achter, 2 delig 308mm voor , 4 pots lotus big brake kit voor ) , gehele onderstel opnieuw opgebouwd met speciale bussen ipv rubbers, etc.
Ga je niet redden voor die 25.000 gbp , en geld krijg je er ook nooit voor terug.
Verder : Met 160pk/190nm (wielen, 2.0 duratec) op 750kg heb ik subaru's verloren gereden op het circuit, alle uitvoeringen tot 300+ pk. Ook in het nat. Ook Evo's met AYC ( heb zelf een 6 gehad met 350/350 )
Exige 260cup loopt echt niet weg tot 140km/h, en na 2 bochten zit je er weer achter vanwege gewichts verschil, tenzij je echt een goede rijder hebt, een zekere witte hier
Maar met de Exige 260 cup ga je wel fijn een dag toeren door de eiffel, heb je betere stoelen, etc. etc. Mijn auto een dag rijden zonder oordoppen en zonder een kussen in je rug is gekkenwerk. Maar daar koos ik zelf voor.
Je moet echt eerst eens gaan rijden voor je verder gaat.
Je bent nummer 20 die dit wil, en op 1 of 2 na, zijn ze allemaal afgehaakt.
- Capitol
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
- Locatie: Limburg
Re: Lotus project Elise S2
Een witte CUP260? Wie zou dat zijn?
Onderschat zo een project toch maar niet. Emiel weet wat dit allemaal met zich meebrengt en wat het kost. 400 PK heb je niet nodig in een Lotus om snelle auto's achter te laten. En dan zwijgen we nog over de rij eigenschappen die compleet zullen wijzigen, dat wordt een zeer moeilijke auto om mee te rijden.
Onderschat zo een project toch maar niet. Emiel weet wat dit allemaal met zich meebrengt en wat het kost. 400 PK heb je niet nodig in een Lotus om snelle auto's achter te laten. En dan zwijgen we nog over de rij eigenschappen die compleet zullen wijzigen, dat wordt een zeer moeilijke auto om mee te rijden.
M140i & GT3 Touring
- Cor van Nistelrooij
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:00
- Naam: Cor
- Auto: Elise Europa Esprit ele
- Locatie: Maaskantje nl
Re: Lotus project Elise S2
Emiel slaat de spijker op de kop.
Eerst eens een elise of exige kopen, rijden en dan kijken wat en of je meer wilt.
Wij hebben een elise met 2.0 duratec, is meer dan snel genoeg om heel veel plezier mee te hebben. Meer vermogen ach, is niet echt een must de auto is zo meer dan snel genoeg.
In een vlaag van verstandsverbijstering (weer een) heb ik ook nog een motorsport elise met een audi tfsi gebouwd. Grotere turbo, chargecooler, methanol injectie...
Een totaal onzinnig geval, spannend om in te rijden dat wel maar of je zover moet/wilt gaan....
Eerst eens een elise of exige kopen, rijden en dan kijken wat en of je meer wilt.
Wij hebben een elise met 2.0 duratec, is meer dan snel genoeg om heel veel plezier mee te hebben. Meer vermogen ach, is niet echt een must de auto is zo meer dan snel genoeg.
In een vlaag van verstandsverbijstering (weer een) heb ik ook nog een motorsport elise met een audi tfsi gebouwd. Grotere turbo, chargecooler, methanol injectie...
Een totaal onzinnig geval, spannend om in te rijden dat wel maar of je zover moet/wilt gaan....
- YvoTuk
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Locatie: Moordrecht
- Contacteer:
Re: Lotus project Elise S2
Mijn persoonlijke ervaring?
Ik heb een Elise S1, kocht die met maar lieft 118 hele pk's. Heb daar ongeveer een jaar of twee met heel veel plezier mee rond gereden en heb het ding daarna naar 160pk gebracht. Dat werd destijds een Thielert conversie genoemd.
Die Thielert bestaat al meer dan 10 jaar niet meer, dus doe geen moeite, maar in principe is dat gewoon een kwestie van andere nokkenassen, kop flowen en in mijn geval een ander uitlaat spruitstuk.
De Elise leverde op dat moment 162pk aan 190Nm en ik was er erg blij mee. De balans was perfect en ik kon met straat bandjes in een hairpin net vol op het gas om de auto in een mooie drift om te zwaaien.
Daarna kwam er een mooie aanbieding om een Honda K20A2 in te bouwen. Mijn auto zou de demo worden voor NL en eigenlijk was het een 'offer you can't refuse'.
Ik heb nog NOOIT zoveel ellende aan mijn auto gehad!
De persoon die toen verantwoordelijke was voor die handel heeft ons in de maling genomen mbt het gewicht (even de teen op de weegschaal en op tara drukken) dus ik begreep lange tijd niet hoe het nou toch mogelijk was dat die auto totaal anders reed.
In het begin was het natuurlijk spektakel.. van 160 naar 210pk, nog meer koppel, maar na enige tijd kwamen de problemen.
In 4.5 jaar tijd heb ik:
6 sets aandrijfassen gewisseld
3 kabelbomen gewisseld
4 sets motorsteunen gewisseld
Als ik voor een verkeerslicht stond kon ik niets door de buitenspiegels zien omdat de boel zo stond te vibreren. Na iedere rit was de routine om een zaklamp te pakken om te controleren of de volgende aandrijfas hoes niet geklapt was en wonderbaarlijk.. in die tijd moest ik iedere ca. 1000km het linkerachterwiel lager vervangen.
Ik stond op het punt mijn auto te verkopen en was er helemaal klaar mee totdat ik bij Steve Williams kwam en daar zijn Duratec verhaal aanhoorde.
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de Honda er uit te smijten en te vervangen voor een Duratec. Dat gaf mij in ieder geval weer het plezier in de auto en die ombouw woog wel hetzelfde als de K-series, dus had ik ook de balans weer terug. Tot op heden ben ik tevreden met mijn Duratec die inmiddels 250pk levert.
Maar als ik vandaag een conclusie moet trekken... zou ik zeggen dat die Thielert 160 eigenlijk nog de mooiste balans gaf aan de auto. Super betrouwbaar, geen gezeur, gewoon lekker knallen!
Ik heb een Elise S1, kocht die met maar lieft 118 hele pk's. Heb daar ongeveer een jaar of twee met heel veel plezier mee rond gereden en heb het ding daarna naar 160pk gebracht. Dat werd destijds een Thielert conversie genoemd.
Die Thielert bestaat al meer dan 10 jaar niet meer, dus doe geen moeite, maar in principe is dat gewoon een kwestie van andere nokkenassen, kop flowen en in mijn geval een ander uitlaat spruitstuk.
De Elise leverde op dat moment 162pk aan 190Nm en ik was er erg blij mee. De balans was perfect en ik kon met straat bandjes in een hairpin net vol op het gas om de auto in een mooie drift om te zwaaien.
Daarna kwam er een mooie aanbieding om een Honda K20A2 in te bouwen. Mijn auto zou de demo worden voor NL en eigenlijk was het een 'offer you can't refuse'.
Ik heb nog NOOIT zoveel ellende aan mijn auto gehad!
De persoon die toen verantwoordelijke was voor die handel heeft ons in de maling genomen mbt het gewicht (even de teen op de weegschaal en op tara drukken) dus ik begreep lange tijd niet hoe het nou toch mogelijk was dat die auto totaal anders reed.
In het begin was het natuurlijk spektakel.. van 160 naar 210pk, nog meer koppel, maar na enige tijd kwamen de problemen.
In 4.5 jaar tijd heb ik:
6 sets aandrijfassen gewisseld
3 kabelbomen gewisseld
4 sets motorsteunen gewisseld
Als ik voor een verkeerslicht stond kon ik niets door de buitenspiegels zien omdat de boel zo stond te vibreren. Na iedere rit was de routine om een zaklamp te pakken om te controleren of de volgende aandrijfas hoes niet geklapt was en wonderbaarlijk.. in die tijd moest ik iedere ca. 1000km het linkerachterwiel lager vervangen.
Ik stond op het punt mijn auto te verkopen en was er helemaal klaar mee totdat ik bij Steve Williams kwam en daar zijn Duratec verhaal aanhoorde.
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de Honda er uit te smijten en te vervangen voor een Duratec. Dat gaf mij in ieder geval weer het plezier in de auto en die ombouw woog wel hetzelfde als de K-series, dus had ik ook de balans weer terug. Tot op heden ben ik tevreden met mijn Duratec die inmiddels 250pk levert.
Maar als ik vandaag een conclusie moet trekken... zou ik zeggen dat die Thielert 160 eigenlijk nog de mooiste balans gaf aan de auto. Super betrouwbaar, geen gezeur, gewoon lekker knallen!
- HansCR
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 21 okt 2015, 23:20
- Auto: Alfa Romeo 4C
- Locatie: Lightweight Heaven
Re: Lotus project Elise S2
Is het rustig op de zaak Yvo?
Maar het Duratec verhaal kan ik beamen, wat een kanon!
En anders heb ik nog een mooie Elise S Cup (S3) met 259pk voor je..
Maar het Duratec verhaal kan ik beamen, wat een kanon!
En anders heb ik nog een mooie Elise S Cup (S3) met 259pk voor je..
- YvoTuk
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Locatie: Moordrecht
- Contacteer:
Re: Lotus project Elise S2
Nee, maar voorlichting is niet verkeerd.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
- Naam: Derrick
- Auto: Elise 111R met SC
- Locatie: Zuidelijk Nederland
Re: Lotus project Elise S2
Ik kan hier alleen maar bovenstaande posts beamen...
Ik rij zelf een Elise met een aftermarket SC uit VS van BOE Engineering. Hij heeft nu ergens tussen de 260/270pk schat ik (op rollenbank met ander manifold en zonder cat had ie 282 pk). Met een gewicht van op papier 825kg is dat echt al 'scary' snel en veel meer zou ik zelfs niet willen voor gebruik op straat.
Porsche 911 Turbo met 450 pk kan ik met langzaam rollende start netjes bijbenen/voorblijven tot 100-120 km/u en dat is voor mij prima.
Het genot van mijn Lotus is dat er juist op legale snelheden enorm van genoten kan worden. Het is iedere keer weer een feest om tot net boven de 8000 toeren door te trekken.... zonder dat je dan zorgen moet maken om direct je rijbewijs in te leveren.
Dus net zoals iedereen anders zeg ik: regel eens een bijrijder ritje in een NA 192 pk Exige of Elise en een SC versie 220/240/260pk. En kijk wat je bevalt. De NA Elise R of Exige met 192 is ook heel bijzonder met de kick rondom 6000 toeren.
En gebruik de rest van het geld om jezelf te verbeteren (bv. http://www.lotusdrivingacademy.com of met goede instructeurs en eigen auto / hun circuit auto hier: http://www.stadium-automobile.fr) en een eventuele nieuwe aankoop helemaal op smaak te brengen qua stoelen, wielen, remmen, etc)
Ik rij zelf een Elise met een aftermarket SC uit VS van BOE Engineering. Hij heeft nu ergens tussen de 260/270pk schat ik (op rollenbank met ander manifold en zonder cat had ie 282 pk). Met een gewicht van op papier 825kg is dat echt al 'scary' snel en veel meer zou ik zelfs niet willen voor gebruik op straat.
Porsche 911 Turbo met 450 pk kan ik met langzaam rollende start netjes bijbenen/voorblijven tot 100-120 km/u en dat is voor mij prima.
Het genot van mijn Lotus is dat er juist op legale snelheden enorm van genoten kan worden. Het is iedere keer weer een feest om tot net boven de 8000 toeren door te trekken.... zonder dat je dan zorgen moet maken om direct je rijbewijs in te leveren.
Dus net zoals iedereen anders zeg ik: regel eens een bijrijder ritje in een NA 192 pk Exige of Elise en een SC versie 220/240/260pk. En kijk wat je bevalt. De NA Elise R of Exige met 192 is ook heel bijzonder met de kick rondom 6000 toeren.
En gebruik de rest van het geld om jezelf te verbeteren (bv. http://www.lotusdrivingacademy.com of met goede instructeurs en eigen auto / hun circuit auto hier: http://www.stadium-automobile.fr) en een eventuele nieuwe aankoop helemaal op smaak te brengen qua stoelen, wielen, remmen, etc)
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 20 jul 2016, 17:09
- Auto: Komt er een aan
Re: Lotus project Elise S2
Bedankt voor alle reacties al.
Ik zal met de lotus meer op de openbare weg rijden , dan op het circuit.
Af en toe zal ik er een trackday mee gaan rijden.
dus op het rechte stuk moet hij ook sneller zijn dat wat ik had..
Wat ik hier nu lees over gebroken aandrijfassen etc
Als je bijvoorbeeld http://www.maidstonesportscars.co.uk/ de ombouw laat doen , volgens mij is dit bedrijf wel oke toch ?
Daar lees ik ook dat de assen worden vervangen voor anderen
Low Mileage Honda Civic Type R K20A2 Engine & 6 Speed Gearbox
Laser Cut & Powder Coated Engine & Gearbox Mounts, Steady Bars & Support Brackets.
New Driveshaft Assemblies
Baffled Sump
Stainless Steel Tubular exhaust Manifold With Tuned Lengths
200 Cell Sports CAT
2 Gear Cables
Adjustable Quality Gear Linkage Assembly
Sub Engine Wiring Loom Honda to Elise
Coolant Header Tank
Silicone Coolant Hoses Available in Either Black or Red
Braided Fuel Hoses & Fuel Regulator
Engine & Gearbox Rubber Mounts
Honda ECU with remapped Hondata K100
Alloy Anodized "6-Speed" Gear Knob
12 Month Road Use Warranty
Peace Of Mind
Ik kwam deze lotus trouwens ook bij hun tegen : http://www.maidstonesportscars.co.uk/ve ... se-cc.html
Is deze auto wat ? wel prijzig , maar alles al aangedaan wat ik wil. alleen stuur nog naar de linkerkant
Gr
Ik zal met de lotus meer op de openbare weg rijden , dan op het circuit.
Af en toe zal ik er een trackday mee gaan rijden.
dus op het rechte stuk moet hij ook sneller zijn dat wat ik had..
Wat ik hier nu lees over gebroken aandrijfassen etc
Als je bijvoorbeeld http://www.maidstonesportscars.co.uk/ de ombouw laat doen , volgens mij is dit bedrijf wel oke toch ?
Daar lees ik ook dat de assen worden vervangen voor anderen
Low Mileage Honda Civic Type R K20A2 Engine & 6 Speed Gearbox
Laser Cut & Powder Coated Engine & Gearbox Mounts, Steady Bars & Support Brackets.
New Driveshaft Assemblies
Baffled Sump
Stainless Steel Tubular exhaust Manifold With Tuned Lengths
200 Cell Sports CAT
2 Gear Cables
Adjustable Quality Gear Linkage Assembly
Sub Engine Wiring Loom Honda to Elise
Coolant Header Tank
Silicone Coolant Hoses Available in Either Black or Red
Braided Fuel Hoses & Fuel Regulator
Engine & Gearbox Rubber Mounts
Honda ECU with remapped Hondata K100
Alloy Anodized "6-Speed" Gear Knob
12 Month Road Use Warranty
Peace Of Mind
Ik kwam deze lotus trouwens ook bij hun tegen : http://www.maidstonesportscars.co.uk/ve ... se-cc.html
Is deze auto wat ? wel prijzig , maar alles al aangedaan wat ik wil. alleen stuur nog naar de linkerkant
Gr
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: Lotus project Elise S2
Je hebt van een aantal mensen hier praktijk ervaringen gelezen, welke je veel geld schelen. Maar eigenwijs is ook wijs
Veel succes!
p.s. voor die 33gbp kun je een hele nette originele Exige kopen, misschien zelfs een CUP. Al dan niet RHD/LHD etc.
Veel succes!
p.s. voor die 33gbp kun je een hele nette originele Exige kopen, misschien zelfs een CUP. Al dan niet RHD/LHD etc.